100315

Hejsan!
Denna dagen har bara gått...jag sov länge....vaknade, städade upp lite, gick ut med doggsen, och sen är dagen borta :o( Men det gör inte så mkt idag....har ingen större lust till ngt....
Kaxe han är en riktig pajas :p Älskar denna go hund!
Visst ser det gött ut när de gosar så här :o)


Min alphund ;o)


Jag tycker att det är så kul att Kaxe lärt sig fånga saker :D Det var ju Sara som fick mig att börja träna detta, med stora saker. Då hon kastede korvbitar till han på utbildningen, och han fattade inte vad hon gjorde....korvbitarna studsade i pannan på han :p Men nu Sara kan han faktiskt fånga köttbullar oxå ;o) Fast här kastar jag snö...


Fina killen <3


När jag såg Alexandras fina kort på sina hundar, ville ju jag visa upp min med, hahaha ;o) Fast jag kan inte "ställa" han....dels är jag ju själv, och dels så vet jag inte hur de ska stå, och skulle jag prova att flytta tassarna på han, så är han inte van vid det...så där behöver vi en hel del träning i så fall :p Så blev det med den utställningshunden, hahaha, det var ju det jag skulle ha han till :p Enklast för mig är att bara säga "stanna" och sen "stanna kvar" :p Och då blir resultatet så här;




På den tiden som jag ställde han så fick han "dålig" kritik på att han har slappa mellan händer, och det har han. Sen har de inte sagt ngt om hans tass, men det är väl inte ok att han ställer ut den ena framtassen så...det ser ju lite knepigt ut.... Men annars gick det rätt bra för oss.....Men i mina ögon är han den finaste sankt bernharden som finns <3 och Kaxe bryr sig inte ett smack om hur han ser ut...han bryr sig bara om att få ha kul, och allra helst räva runt som en tok:



Okej...nu har jag gjort av med lite energi igen....

....ska vi fortsätta vår promenad nu matte? ;o)

Lilla Tarzan vill helst inte springa i snö...och han går så nära fötterna på mig när vi är ute...så en dag råkar jag stampa ihjäl han tror jag :p MEN mina hundar är lite vana vid att jag fotar :p Så jag ställde han på en snöhög, och fick rätt bra kort på han....tycker jag iaf :p



Lite naturbilder oxå :o)





Den sissta bilden gillade Wilma..."åh, vilken vacker natur" sa hon när hon såg kortet :o) Hon är ju för söt den!
I morgon ska jag och Sara följa med Jenny till hästarna :D Sara har inte heller ridit på ett tag, och ville med :D Ska bli skit kul!
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt fina naturbilder och på hundarna. Hälsa Jenny. Kram Karro

2010-03-16 | 06:39:30
Postat av: Sara

Det kommer bli en upplevelse idag kan jag lova! =)

2010-03-16 | 07:42:55
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Fina blider som vanligt. Kritik måste man kunna ta, när man ställer ut sin hund. Hur längesedan är du ställde ut honom????????? det var ju inte igår precis. Det är bara att bita i det sura äpplet och komma igen eller hur Camilla. Man älskar ju sin livskammrat ändå. Bamsekramen

2010-03-16 | 10:45:24
Postat av: Maria

Säger precis som vanligt, härliga bilder...=)

Hoppas att ridturen blir bra...bra väder är det ju iaf, utmärkt ridväder skulle jag vilja säga...=)

Kramizar Maria

2010-03-16 | 11:45:18
URL: http://maria-biscroks.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Vilka underbara bilder!!!! Och klart han är snyggast ändå - det är ju tt med som får superkritiker men alltid ngt för stor hane...;-)



Hoppas dagen idag blir bättre lilla du!



Kram

2010-03-18 | 08:56:07
URL: http://www.skovdehundskola.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: