En dag på stranden :o)

Idag cyklade vi till Badade :o) Super härligt väder!!!!


Min lilla goding!


Efter en liten stund hörde vi en bekant röst som ropade på Wilma...det var Hampus som var där med sin mamma :o)


Tarzan var med oss oxå. han och Wilma har delat plats i cykelkärran. Gick rätt bra....fast på hemvägen vart det lite "sura" miner.....men Wilma var rätt trött då oxå!
Tarzan är lite nyfiken på vattnet....

Lite senare hjälpte jag honom i :p


Tommy, njuter av solen :o)


Efter en stund mötte vi även min moster Karin, kusinen Lisen och mina kusinbarn Alma och klara :D
Här är Tommy ute och paddlar med alla barnen :o)


Alla barnen ute och ror :p

Wilma drar Hampus :o)

Min kusin Lisen :o)

Moster karin och klara :o)

Jag "badade" allt oxå :p

I kväll har Kaxe fått springa en stund brevid cykeln....jag måste börja träna upp lite muskler på honom, framför allt ryggmuskler!!!!! Så han kommer få börja dra lite nu, bära klövje och även springa. Han kommer snart bli röntgad, men är det inte än. Så visst tänker man på höfterna....MEN jag tror ändå att en hund, oavsett vilka höfter de har, SKA TRÄNAS!!!!!!! Om de inte har byggt muskler, hur ska de då orka bära? Hur ska de då kunna hålla i längden? Bara man är försiktig så tror jag bara att det är gott för hunden! Tänker på Baron som hade C på höfterna. Han gick långa promenader, upp och ner för berg, han sprang lös....tills hörseln blev så dålig så jag inte vågade släppa han mer pga det.... Han drog, och han var med om det mesta....men blev ändå nästan 10 år.... Han hade mkt bra kondition, och muskler....hade han inte haft det, så tror jag inte han skulle vart med oss lika länge....
Kaxe sprang ca 2 x 3 minuter idag bara. Vi skrittade en lång bit som uppvärmning, travade på grus, sen skritt igen, och lite trav till. Sen avslutade vi med en lika lång skritt hem. Tror det räckte för honom. Man måste börja lugnt! Masserade honom lite när jag kom hem....hoppas han inte får träningsvärk :p
Igår var jag och Kaxe ute och busade :p Alltid lika roligt att släppa lös detta yrväder ;o)




Min GODING!

Fotade lilla Wilma igår...hon fick nya kläder av mormor <3 Så söt hon är!


Ha det gott!
KRAM!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Ni ser ut att ha haft en trevlig dag. Hemma hos oss är det "livat" denna vecka, det är bara imorgon vi inte har något inbokat, annars har vi gjort något varje kväll. Vi får försöka ses någon dag när du har tid och inte jobbar. Nästa vecka har jag bara MVCbesök på måndag eftermiddag inbokat. Ha det så gott! Kram Karro

2010-07-01 | 21:59:08
URL: http:///karolinajakobsson.blogspot.com/
Postat av: Bara Sara

Underbara kort!

Brevik är ett bra ställe, vi var det i veckan med hundarna och Coco är mer fisk än hund =)

Du får simma mycket med Kaxe-killen så blir han stark. =) Kram

2010-07-03 | 09:55:02
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Nancy66

Härliga foton, ja sommaren är verkligen underbar, kramar

2010-07-08 | 18:37:57
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: karin

Jeg er så enig med deg at en hund skal trenes å få muskler! Å løpe og få være en HUND er viktig synes jeg! Spennende med rønken,LYKKE TIL!!! Utrolig flotte bilder som vanlig,hærlige fotoer!!

ha det best!

Klem

2010-08-02 | 19:18:41
URL: http://www.kosekompis.com
Postat av: Teija

Hej :))



Ja, håller med dig! En hund utan muskler orkar ju adrig bära sin tyngd. Och sen om de har C, D eller E-höfter behöver ju inte betyda att de mår dåligt eller inte kan röra på sig. Säger som du ang Baron; Valli har D-höfter och ränner som en unghund här :)) Ärligt talat så är det värre med en hund som inte funkar i samhället=dåligt mentalitet. Skulle tro att både hunden och samhället far illa av en "tokig" hund :)



Lycka till med Kaxes röntgen.



Helt underbara bilder!!!!!!!!!! Vilken strand!!!!Precis i min smak :)) Ser ju ut som att ni var där helt ensamma.



Fortsatt fin sommar på er.



Kram. Teija & Co.

2010-08-09 | 15:44:09
URL: http://fevites.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: