091012

Hejsan!
Det var visst inte avslutning på allmänlydnad igår :p Vet inte vart jag fick det ifrån :) Men, men. Det var ju bara roligt att veta, för då har vi ett par gånger kvar att gå :D Kaxe skötte sig UTMÄRKT igår, så stolt jag blir över honom <3
Jag gick en promenad med Loba i går kväll, tränade kontakt, stanna, stanna kvar och sitt. Och jäklar så rolig hon är att träna! Hon har verkligen fattat vad jag vill :D Hon drog inget alls i kopplet, utan gick vid min sida och sökte kontakt nästan hela tiden :) Har börjat minska godis mängden där. I början så fick hon ju godis varje gång hon gick intill mig. Nu får hon godis när hon går vid sidan av mig, söker kontakt med mig, och har gått så ett par steg. Har kommit en bit med henne nu :) Snart ska vi börja med slalom. Hon har svårt fö svängarna. Då hamnar hon gärna på fel sida om mig, eller sätter sig ned. Men har gjort stora svängar ute, och det har gått bra. Så jag får börja så, och minska svängarna allt eftersom tror jag... Roligt med två sanktisar som är så underbara att jobba med, de vill verkligen jobba de här två. De tycker att det är roligt :D
Kaxe är nu rätt duktig på "rulla runt", och mkt bättre på "kryp", men det där "sitt vackert" har vi svårt med. Undra om vi ngn gång kommer att lyckas, hahahaha! Ett evighetsprrojekt :p Men, men. Skam den som ger sig ;)
Nu ska jag och Wilma åka iväg till mormor en stund. Syrran kommer och hämtar oss. Roligt för Wilma! Då blir det lite bus på lekplats oxå, och det älskar hon ju såklart!
Ha det riktigt gott!

Kommentarer
Postat av: Alexandraida

Det är ju alltid roligt att få en överraskning att det inte var avslutning då har ni fler gånger att se fram emot =)

2009-10-12 | 19:19:10
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Karolina

Får tacka för hjälpen idag. Kaxe var så duktig igår. Kram Karro

2009-10-12 | 21:17:25
URL: http://karolinajakobsson.blogspot.com
Postat av: Sara

Ville bara säga att jag saknar dej!

Hopaps du får lite tid över nästa vecka! Kram

2009-10-14 | 13:28:47
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Alexandraida

Ja det känns jätte skönt.

Hur är det annars?

Idag är det riktigt kallt ute =S

2009-10-14 | 18:11:30
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja det klart vi kan ge oss ut och ta höstkort! Låter skoj! Tänk om deta här vädret håller i sej länge, kallt och sol är ju underbart!

2009-10-15 | 09:14:59
URL: http://dizela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: