090528

Hejsan!
Denna dagen har gått rätt fort, och ändå har jag inte gjjort så mkt tycker jag..... På förmiddagen var det ganska fint väder, men sen kom regnet. Så då knatade jag och Wilma in. Har tvättat en del, och bakat två kakor.
Kaxe är OK. Hans sår har vätskat sig, men nu ser det rätt torrt och fint ut igen. När han ligger ner och sen ställer sig upp så rinner det en del från dränet nu oxå. Det har inte kommit så mkt från det innan, men tycker att det kommer mer nu. Jag ska ringa in och fråga hur vi ska göra på Lördag. Kanske är bättre om dränet får sitta kvar någon dag till.
Vi går inga promenader än. Han är slöare än vanligt. Men det är ju inte så konstigt. Men jag vill helst inte lämna han ensam, så han får vara med mig och Wilma i trädgården, kopplad. Tycker det är lite läskigt med dränet faktiskt....så han inte kliar på det, eller går där det är snårigt och det lossnar...
Har lite kort oxå, från igår ;)
Wilma i sandlådan, här sitter vi en stund varje dag! Det är SÅ roligt att baka sandkakor, och allra roligast är det om man får vatten när man sitter här. Då kan man dega med lera i timmtal :p
Kaxe.
Wilma hittar så fina blommor i trädgården, hon har plockat en bukett vaje dag nu :p
Å, så vackra!
Se så fina blommor jag har i mitt kök...och många ;)
Wilma och lilla Tarzan fick springa av sig i grusgropen, här är Wilma med de roliga lianerna igen :)
Men här blir man grumt skitig! Så raka vägen hem till skumbadet!!!
Efter detta sussar man så gott så!
Så här står Kaxe och möter mig i trappen nästan jämt :) Söter så!
Trots att han är lite hängig, så kan han inte motså katten alla gånger. Här har han just jagat in missan i köket. Hon hoppade upp ovanför skåpen, och Kaxe har liiiite svårt för att släppa blicken på henne. En riktig liten gris är han ibland ;)
Men kan säga att om jag harklar mig lite, så tittar han på mig....och sen sneglar han dit igen :p så lite har iaf gått in om vad matte tycker om att jaga katter... Fast det är bara SÅ svårt att låta bli!
Ha det så gott!
Kramen!

Kommentarer
Postat av: Monika

Skönt att höra att Kaxe mår efter omständigheterna bra..Vilka härliga blommor att få .Här är det också hundar som jagar katter när inte matte är där..hihihihihii då passar dom på.Ha det så gott nu i helgen..kram och kram till er alla..

2009-05-28 | 23:24:51
Postat av: Sara

Japp klockan 18 blir kanon! Kram

2009-05-29 | 10:50:30
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh tusen tack,åh han e så fin Kaxe,har hört att Sankt Bernard hundar kan vara lite vaktiga, stämmer det? Vår dobermann blev faktiskt attackerad av en sådan när han var valp=(



2009-05-29 | 18:30:09
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: