090524

Hejsan!
Idag var det som sagt skövdehundskolas dag på Aspö. Det kom ca 200 personer dit, en massa hundar oxå :p Det fanns en tipspromenad att gå, man fick se hundar som gjorde trix och konster, agillity, apportering, lydnad och rallylydnad. Fanns fika och glass att köpa, grillad korv fanns med. Det var en veterinär på plats som pratade om hundens vikt. Man fick gissa vikten på sin hund, och sen väga den. Detta missade jag med Kaxe :( Men,men...på Tisdag får jag nog reda på hans vikt iaf, för då ska han ju in och opereras.
Lite kort....
Märta och Wilma.
Jag och Kaxe...innan rallyt började...fy, så nervös jag var!!!!
Här gör en Tollare "rulla runt".
Den här hunden kunde "tassa" på freesbeen.
Och här kommer jag och Kaxe....Kan säga att Kaxe var JÄTTE duktig bland alla hundar idag! Han har ju ett stort behov av att titta på omgivningen, han vill ha koll. Så att i det läget begära att han ska vara lika duktig i rallyt, som han är när vi tränar ostört hemma, är ju på tok fel! Han hade svårt med kontakten till mig, men ibland gick det jätte bra! Han ville gärna kika lite på de andra runt omkring, samtidigt som han försökte att göra det jag bad honom om! Så jag är mycket nöjd! Men, behöver träna mer i störande miljöer!!!!!
Det här var SKIT kul att titta på!!!! Apportering! Jäkla duktig hund!!!!!!
Gundes tur att prova på...det var en jätte kul sak under dagen, att alla fick prova på dessa aktiviteter!
DUKTIGA Gunde!!
Rasmus fick oxå prova p.. han tyckte det var skönt att svalka sig...någon leksak ville han dock inte ha! ;)
Igår var vi ute på billingen och gick en mil. Har lite kort där i från oxå...
Kom igen nu då!!!!!! Ni klarar backen!!!!
Den här backen var ännu värre ;) Pust!
Gött med fika nu!
Min FINA kille!
Det var en härlig promenad det!
När vi var hemma, tog jag med mig Tarzan och gick till grusgropen.
Där fick han busa lite med pinnar, och springa av sig lite ;)
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Teija

Ni har då jämt kuligheter på G :))) Och vilken massa olika sysselsättningar det finns att hänga med på. Önskar det vore så här i närheten också.

Fina bilder, som vanligt.

Ha en underbar dag

Kram

2009-05-25 | 09:06:06
URL: http://fevites.se
Postat av: Anonym

Får tacka för trevliga dagar ihelgen. Kramar Karro

2009-05-25 | 19:13:52
Postat av: lisa

Så fina hundar du har.Vi har oxå en liten naken fis som heter Hilda hon är nu 9 månader.



/Lisa

2009-05-28 | 10:27:58
URL: http://lisaochsvea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: