090512

Hejsan!
Här kommer lite kort...från lite av vad vi haft för oss under tiden som jag vart "borta" ;)
Här är vi hos mor och Gunnar, när mor min fyllde år.
Wilma, Tommy och Kaxe göttar sig i gräset ;)
Lilla Wilma kan hålla folk sysselsatta ;) Här är hon med mormor Ingegerd.
Min fina kille.
Hos Yvonne och frank var vi helgen där efter. Denna gång med Kaxe och Tarzan.
kaxe välter nästan Yvonne när de träffas igen ;) visst är jag en liten go knähund ;)
Vågar du klippa av Franks hästsvans Tommy?! 
(Kan säga att det vågade han INTE)
Här är jag, mamma och Wilma påväg till Monika, Ina och Lucy.
Stannade och tog lite fika på dit vägen.
Här har vi kommit fram. Och jisses så fint de bor! Och goa hundar hade hon! Vi fick kaffe och paj. Måste få receptet på din goa äpplepaj Monika. Helt underbar god!
Lilla Lucy.
Wilma tyckte mycket om lilla Lucy.
Monika gav Wilma en så jätte fin väska, en sankt bernhard!
Tack snälla Monika!
Här sitter vi och pratar lite, innan vi åkte hem igen.
Vi tog lite fika på hemvägen oxå, hahahaha, tänk vad mycket man fikar ;)
Min goa lilla Wilma!
Jag har hittat en annan rolig sak att sitta och pyssla med ;)
Målar på tröjor....
En fjäril till Wilma.
En bättre bild till Wilma ;)
Och till mig och Kaxe :P
Här är vi på lekplatsen.
Hahahaha, jag ser ut som en riktig liten tjockis i den där jackan ;)
Wilma gungar på för fullt!
Vi fick "besök" av Johan, Emma, Molin och Niklas...
Kom igen nu Niklas, ge dem en jäkla fart!
Hahahaha! Kolla deras miner!
Jag undrar jag...vilka "barn" som har det roligast på en lekplats.... Hmmm...
Lilla Wilma går balansgång.
Tommy och Wilma.
Den fina parken där lekplatsen ligger.
Wilma och Kaxe vid sandlådan här hemma.
Wilma brukar säga att det ser ut som att hundarna ler när de flämtar....och visst ser det så ut? 
En lycklig hund!
Lilla Wilma som bakar sandkaka med smultron på till mig...gottigt det!
Undra om jag oxå kan få lite av den där goda kakan?!
Matte blir så jäkla sur på mig när jag kliver bland hennes blommor....men om jag bara vilar hakan lite lätt på kanten, så kan hon väl knappast bli sur....eller?!
Min lilla goding! Han gör inget väsen av sig den här lilla råttan. Bara solar och göttar sig!
Idag har jag och Wilma vart hos syrran och Björn och hälsat på. Kaxe fick busa med Gunde. Vi fikade, alltid lika gott! Och sen knatade vi iväg och tittade på kossor. Har bilder i mobilen, men råkade spara dem i mobilminnet och inte i sim kortet....så jag vet inte hur jag ska få dem till datorn...är inte så haj på det där :P
Tommy har hjälp mig att bygga ett hinder till Kaxe. Han ska ju kunna hoppa 60 cm. Vi börjar på 30. Idag kom Jenny med ett bra tips. Om jag sätter han strax framför hindret, och kastar över en boll, så kommer han nog skutta över hindret bra. Och bollen blir ju belöningen efter hoppet. Sagt och gjort, jag hämtade en boll, satte Kaxe framför hindret, och kastade bollen. Det var bara det, att jag glömde av att Kaxe spelar ju fotboll med alla sina bollar. Så hoppade över hindret gjorde han, men jag for ju som en vante efter honom när han sparkade iväg bollen, för att sen jaga den. Jag ville ju inte dra han i kopplet, för det var ju hans belöning, med jäklar vad jag fick springa! Väl framme vid bollen igen, sparkar han den vidare ner för en trapp....och jäklar vad det gick nerför den trappen! Väl nere så fångar han den ÄNTLIGEN i munnen, och allt springande efter den jäkla bandybollen var över! PUST! Så nästa gång ska jag kasta över en tuggknut, för den kan han inte sparka omkring med. Eller så har jag honom LÖS ;) Men gud så dum jag kände mig när jag sprang där som en vante bakom hunden :P
Jag har börjat cykla och låta Kaxe springa brevid oxå. Tar bara korta sträckor, fram och tillbaka på vägen. Han är inte van vid att trava så länge, och han är heller inte van vid att springa på fel sida om mig. Så han vill gärna bakom cykeln och ställa sig på min vänstra sida, men jag vill ha honom mot dikeskanten, så vi får öva mer på det där ;)
Ha det riktigt gott! Kram!

Kommentarer
Postat av: Teija

Hejsan

Oh vilka härliga foton igen! Så kul att titta på fina bilder av fina vovvar ;) Bästa bilden är ju den på Kaxe när han vilar hakan vid rabattkanten ;)



Härliga bilder i förra bloggen också, på Baron.



Trycken på tröjorna...eller tygen, vad de nu är... Har du gjort dem själv? Jätte fina iallafall.



Kommer ni att åka till Gränna?



Ha nu en toppendag. KRAM

2009-05-13 | 09:12:44
URL: http://fevites.se
Postat av: Alexandra

Jag håller med Teija ;) den bilden va sååå mysig på Kaxe. Så görfina saker du gör Camilla...måste va kul att kunna pyssla så. Gillar din blogg för man får sig då ett skratt alltid..ni verkar ju inte kloka HAHAHHAHA på ett BRA sätt ;);) alltså ni verkar ha så roligt jämt. Det tar den tid det tar vännen efter Baron, det är bara så. Kram från mig

2009-05-13 | 23:05:30
URL: http://www.walkoflife.se
Postat av: Monika

Hejsan..Hahahahahaha ni är inte kloka..hahahaa säger som alexandra..kloka pårätt sätt..=)=)..Jag skulle jättegärna vilja prova den stora gungan, ser ju gör häftig ut.gud så roligt !!!..Härliga kort som vanligt på er kära..Tack själva igen,för besöket.Receptet kommer per Mail till dig.vad fina tröjorna blir med ditt konstnärliga anlag..=)=)..du kan du,här används koppen mådu tro..färgen är kvar =)Tack !!!!

Ha en fin dag..kommande helg..Kram från oss

2009-05-14 | 12:27:46
URL: http://extraedition.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: