090505

Det är en tung period nu som jag måste ta mig igenom. Varje kväll gråter jag innan jag somnar. kan inte hjälpa det, tårarna bara kommer. Lika dant är det på dagen, ibland blir jag bara SÅ lessen!
Men sen ibland kan jag sitta och tänka på alla goa minnen som jag har tillsammans med denna underbara hund! Han var så speciell! Det var som min veterinär sa till mig idag, Baron gick som en kung, han levde som en kung, och han fick dö som en kung! hade hon fått välja, skulle hon vilja gå bort lika snabbt och smärtfritt som Baron. Och det värmde mitt hjärta lite, alla de där orden! Han var verkligenn en kung! Han var lugnet själv, så självsäker ,så stark, så frisk! Det var när matte var upprörd, som han oxå blev det. Då kunde han tassa rätt bra på mig, och till ochj med hoppa på mig, allt för att jag skulle sätta mig ner och ta det lugnt. Och där kunde han ligga intill mig, så lång stund som det tog, tills matte var OK igen. Vet inte hur många tårar Baron har torkat bort på mina kinder, och hur många timmar vi suttit sådär och klappat och rått om varandra. Han var verkligen min bästa vän, mattes trygghet! Exakt det var han, mattes trygghet! Med Baron vid min sida klarade jag nog allt! Så inte konstigt att det är så förbaskat tomt här hemma nu! Tomt, tyst, och smärtsamt! Det är verkligen bland det tuffaste som finns, att tvingas lämna sina vänner sådär!
Jag har beställt en tid till Kaxe nu, så den 26/5 åker han till veterinären och tar bort sin knöl. Kan ju inte säga att han lider av den. Den är ju inte lika stor nu efter dränet, och den irriterar inte. Men för någon vecka sen så kliade den på honom, och det började blöda. och bort ska den ju, så det är lika bra att åka in!
tarzan han springer ut och in som han vill där hemma nu. Jag vill inte försumma de två jag har kvar. Men det är jobbigt att vara glad och vilja busa med dem nu, när sorgen efter Baron hänger över mig så. Kaxe och jag tog en promenad med Jenny och rasmus igår. Det blev såklart mkt prat om Baron, men det är sån jag är. jag måste få ur mig alla tankar jag har....om och om igen :P
Ha det riktigt gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Monika

Känner så mycket med dig ska du veta..förstår att du gråter och det ska du,jag gråter ,nästan varje dag fortfarande över Buster ..Det mådte bara få komma ut,det är det bästa och att få prata av sig..

Hoppas att det blir bra för Kaxe nu när du ska ta bort deb fula knölen..Sedan får det vara bra med besök till veterinären för oss alla..Många kramar och tankar från Monika

2009-05-05 | 19:31:36
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Anonym

Känner så mycket med dig ska du veta..förstår att du gråter och det ska du,jag gråter ,nästan varje dag fortfarande över Buster ..Det måste bara få komma ut, det bästa och att få prata av sig..

Hoppas att det blir bra för Kaxe nu när du ska ta bort den fula knölen..Sedan får det vara bra med besök till veterinären för oss alla..Många kramar och tankar från Monika

2009-05-05 | 19:33:16
Postat av: Karolina

Förstår precis hur du känner. Jag är likadan. Är det något sorgligt som har hänt så tar det tid att sörja och att prata och gråta är en del av sorgearbetet. Kramar från karro

2009-05-05 | 20:21:32
Postat av: Teija

Usch ja, det gör ont. Och som du redan vet av erfarenhet så kommer det att göra ont länge, länge. Specielt med en sån sköning som Baron va.

Helt klart ska du skriva, prata och mala om detta, så länge du själv känner att nu klarar du dig...

Ha de gott. Ta vara på tiden med de dina.

Varma kramar från Teija

2009-05-06 | 11:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: