Våffeldagen!

Tarzan fick en liten filt att ligga på idag, och där låg han så länge solen sken på kistan ;)
Idag hade jag och Wilma ingenting för oss....så jag ringde syrran och frågade om hon ville komma hit. Vilket hon ville :D Vi tog en promenad, Baron fick vara med oss.
Mmmm! Så gött det är att få rulla sig i snö!!!!
Wilma älskar ju att klättra på stenar....så Bengtssons hage är ett bra utflyktsmål ;)
Här har vi det mysigt moster!
tack syrran för besöket!!!! Och tack för fikat!
När vi kom hem från promenaden så var Tommy hemma från jobbet. Vi tog fram lite smörgås och oboy, så åt vi lite kvällsmat. När jag och Tommy ätit upp, så pratade vi lite...och var lite ouppmärksamma på vad Wilma gjorde. Och helt plötsligt säger hon " Nu har jag smörat Baron". Och jodå, det hade hon gjort ;)
Jag och Jenny stack in till stan med Kaxe och Rasmus. Vi gick runt Karstorps sjön för att träna hundmöten och stadsträning. Vi glömde att ta kort :( Men jag tycker att det gick KANON bra med Kaxe. Två hundar mötte vi, och det gick bra båda gångerna ;) Han var lite "nipprig" i början, men lugnade sig efter en stund på promenaden. Men det händer ju mer i "stan", vi mötte joggare, gångare, cyklister m.m. Det händer ju inte så ofta att man ens möter EN person på vägen hemma ;)
När vi kom hem ställde sig Jenny och Wilma och bakade våfflor :D
Här är det IMMA på kameran, eftersom den låg ute i kalla bilen. Ingen brandrök här inte ;)
Sicka fina ;)
Gött så!
Wilma tog på grädde och sylt på våfflan....sen kana tallriken ner, och våfflan hamnade på golvet. Nästa våffla råkade ut för samma olycka....men skam den som ger sig! Efter en stund så fick hon faktiskt även ÄTA en våffla ;)
Wilma i full gång att göra iording en....
Kaxe såg den fina högen på golvet, växa och bli större ;) och hoppades säkert på att Wilma skulle tappa MYCKET mer!
Kaxe var JÄTTE duktig! Han hade koll på våfflorna, men tog dem INTE! Tänkte ha väntat på att vi ätit upp, innan jag gav han ett "varse god". Men då Tarzan fisen hoppade ner från soffan, mot våffelhögen, ja, då slängde sig Kaxe över dem ;)
Men han var JÄTTE duktig annars, och hade säkert väntat på att jag skulle sagt att det var OK att käka upp dem....om inte Tarzan hoppat ner.....den lilla rackarn ;)
Efter alla våfflor ville Tommy vara lite "nyttig" och träna en stund....en LITEN stund. Och, ja...det gick ju bra. Se så hurtig han är! Heja Tommy!
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

AAAAAAAAHAHHAHAHHAHAH det var det roligaste kortet jag sett på länge :P Så kul att ni bjuder på er själva.....smörat vovven hihihhh det ska jag testa, så go hon är. ha en underbar torsdag jag ska till farbror veterinären och besiktiga en liten Lucy innan flytt till Motala =) Kram

2009-03-26 | 08:45:22
Postat av: Monika o Ina

Säger som Alexandra,,ser ju jättekul ut att börja att träna..hahahahahahaha..gott med våfflorna kan jag tänka ..mmm har inga ätit ännu =(..Wilma är för goer..så en kan hitta på när föräldrarna är upptagna med annat..hihihihihihii,blank och fin i pälsen..=)

ha det s bra..kramis.

2009-03-26 | 18:20:04
URL: http://extraedition.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: