Träff med spårning, tillsammans med vännerna :)

Hejsan!
Idag har man gjort en del. Gick upp tidigt för att packa väskan full med klöv, blod och fika :) Sen åkte vi till mor och Gunnar och lämnade lilla Wilma hos dem. Mamma och Wilma var på slöjdmässa idag. Jag och Tommy åkte vidare för att plocka upp Monika, Diva och Martin i stan....fast de hade inte gått upp riktigt än, för Martin hade fått för sig att det var halv nio på kvällen som vi skulle träffas och spåra med hundarna i skogen, HAHAHAHAHAHA! Det tyckte jag var lite roligt ;) Ibland kan man missförstå varandra :) Men Monika och Diva blev fort klara för att följa med oss ut. Det tyckte jag var tufft gjort av Monika. Vi har setts en gång förut på mitt jobb, och pratat i telefon ett par gånger. Och så följer hon ensam med mig och Tommy, och hela bunten som vi sedan mötte upp, ut till skogen. Utan att känna någon av oss. Riktigt kul att hon följde med!
Det var kul att se hur alla "grabbar" visade intresse för Diva. Ja...vi vet ju alla hur grabbar är.... 
-Kolla in tiken killar!!!! ;)
"Strörst går först" Jag vill hälsa innan dig Loke!
Åh, vad de är efter en HELA tiden!!!!!!
Om jag blundar och önskar riktigt hårt att de lämnar mig i fred....så kanske, kanske de låter mig vara sen!
Eftersom vi ska ta hand om lilla Diva i en vecka, så ville vi ju att dessa två skulle funka ihop...och det verkar inte vara några större problem där inte. Hoppas att de vill busa lite här hemma på åkrarna sen!
Vi la spåren på en gång. Och sen tog vi en promenad, så att spåren fick ligga en stund.
Riktigt kul att min goa kusin Johan ville vara med oss....trots att han inte fått den där tårtan av mig än, så växlade vi ändå ett par ord med varandra ;) Inga sura miner här Johan! ;)
Lilla söta Loke!
Jag och Kathi tog med oss Loke och Tarzan ut på ett litet fält. och släppte dem lösa, så att de fick hälsa på varandra. I hopp om att de skulle bli riktigt GODA vänner...
Men dessa två grabbar var ganska lika i sitt sätt...svansarna rakt upp, båda ville vara lite dominanta...och ja, det funkade sådär. Lite morr och lite gruff vart det....fast inget bråk. Hoppas att de kan bli vänner på riktigt framöver :)
Härlig skog Björn och Karro tog oss till. Jätte härlig natur!
Efter promenaden blev det fika :D
Puss på dig matte!
Husse tänker på lilla Tarzan...han fick oxå en macka :)
Detta är ju lite av det bästa med att vara i skogen ;)
Min sötis!
En stolt husse tillsammans med sin jätte stolta jycke! 
Han tar spåren super bra Gunde ;)
Lilla Divas tur att prova...
Jag förstår inte riktigt matte....vad ska jag göra?!
Vadå..ska jag gå här åt eller???
Nej,men fy så äckligt!!! Här är det ju ett djur som tappat ett ben eller något! Nu vill jag bara gå tillbaka!!!! USH!
Sen var det lilla Tarzans tur. Sisst var han så noggran i sitt spårade, så rådjuret hann nästan för mulltna innan vi kom fram. Men idag spåra han med mer fart, och jag såg att han visste vad han skulle göra den här gången.
Detta är mattes kille det! Duktig liten grabb! :)
Sen var det Rasmus tur. Han ser ju så stilig ut när han går spåret fram!!!
En nos puss!
I bilen satt "Elin" och väntade på oss :) hehehe, detta har vart Jennys kompis i bilen ett par dagar :) Shit! Och henne är jag släkt med!? ( Jenny alltså ;))
I det här vädret får man rena, snygga bilar!
Jennys reg. skylt ;)
Efter skogen åkte vi hem till mamma och Gunnar. Och där väntade lilla goa Wilmis på oss!
Hon hade haft en TOPPEN förmiddag med mormor!
Lilla Wilma kramar om sin vän!
Jag, Tommy och Wilma spelade Bamse spelet en stund.
Min kära mor! 
Här lagar mor min mat. Och lilla Tarzan hoppas på det bästa! En liten, liten godbit vore gott!
Nehe, du matte...jag tycks inte få något gott :(
Men, jo då! Något gott blir nog alla bjudna på ;) Här tuggar tarzan på ett gott litet ben :)
Wilma sysselsätter sig själv lite...jag ville vara med...men en tjej på tre år kan ju faktiskt själv va ;) Jag om mamma fick iaf göra ramen :)
Efter maten så begav vi oss ut i trädgården för att se om Godistrollet hade vart framme denna Lördagen oxå. Wilma lånade mormors stavar :)
Hejsan, hoppsan! vad fanns det i detta trädet då?!
Åh! GODIS! Vilken lycka!
Smakar mumma detta!
Mamma.
När jag och Wilma kom hem så traskade vi ner till dammen lite. Vi tog med oss Baron ner dit.
Ser ju lite fram emot i morgon då lilla Diva kommer och hälsar på. Jag hoppas på att Tarzan och hon kommer att busa lite här hemma. Roligt för Tarzan att få en kompis för ett par dagar...som till och med är MINDRE än han själv ;)
Ha det riktigt gott!
Och TACK alla som var med i skogen idag! Det var jätte mysigt!

Kommentarer
Postat av: Karro

Hallo! Det var jättekul att vi var så många. Vi hade en trött hund på kvällen, Gunde var med husse och mekade mattes bil. Vore kul att ses en dag och tjöta lite skit.... Ha det så bra. Kramar Karro

2009-03-08 | 07:46:51
Postat av: Anonym

Hej! Ja, det var en toppenförmiddag! Har snott några bilder från dig, gör inget va? ;) När vi kom hem i lördags hade Loke svårt för att vila för huset var fullt av folk och musik. Och idag första kurstillfället på Billinge BK. Vet inte om det var för att han var övertrött, men han har aldrig skällt så på andra hundar som han gjorde idag. Fick nästan skämmas...

2009-03-08 | 16:13:31
Postat av: Kathi

Oj, glömde skriva mitt namn i förra inlägget...



Ha det bäst!

2009-03-08 | 16:14:31
Postat av: Alexandra

Ååååå vad massa skoj ni hittar på med era vovvar...jag skulle oxå vilja va med :P synd på avståndet. Men bara snön försvinner här så ska jag samla mitt kompis gäng så ska dom få dras med mig hahhahah. Kram

2009-03-08 | 18:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: