Kurs på Aspö!

Var hemma och tog det lugnt på för middagen. Lilla Wilma spelade lite pajas här, dansade så roliga danser för mig. Sen när Tommy var med så dansade hon lite till. Och bugade så fint för oss ;)
Lilla Wilma i sin säng, bland alla nallar :)
Tarzan är som klistrad vid Baron....sin aldeles egen lilla värmekälla ;)
Sen var jag och Kaxe på hundmöteskursen. Oj,oj,oj, så bar det gick! Vi har en massa läxa igen, och vi tränade på grymt viktiga saker idag. Det var så jäkla kul! Som avslutning idag stod vi alla i en ring. Det var roligt att alla sju hundar satt i en ring och tittade på varandra, och alla uppförde sig! Jätte kul att se!!!!
Här är två som tränar på att gå brevid varandra!
När den kursen var slut, så stannade jag och Kaxe kvar för att köra Rallylydnad steg 2. Och jäklar vad bra det gick!!!! Han uppförde sig UTMÄRKT bland de andra hundarna. Full koncentration på matte! Vi tränade på höger och vänster svängar. Och han stod nästan kvar på samma ställe och trampade med frambenen, och bara flyttade bakbenen, när vi svängde åt vänster. Och detta som jag tyckt gått lite sämre! Vad kul det är när saker lossnar så!
Ulrika tycker att Kaxe är så pigg och uppmärksam. Det är så kul att få höra det. Hon tycker att han är en jätte go sankt bernhard, och man kan inte annat än att sträcka på ryggen och bli stolt då ;)
Min goding! Efter två tuffa träningspass! DUKTIGA KAXE!!!!
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Men hej på er mina duktiga elever! Klart du ska sträcka på ryggen - ni har gjort så stora framsteg o du agerar så bra med Kaxe - bara att gratulera!

Du som är så engagerad kanske skulle ta o titta på instruktörsutb som börjar i höst - det vore väl ngt för er!! Kram på er Ulrika, Skövde Hundskola

2009-03-31 | 14:53:02
URL: http://www.skovdehundskola.se
Postat av: ♥ Jasas

Gud så söt tjejja och så vacker hund! Grattis till positivt på kurserna, måste ju vara dökul när det man kämpat för går vägen :D



/En Hanna som hittade in hit genom en slump.

2009-04-01 | 14:19:12
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: