090310

Halloj!
Idag har jag vart ledig, och det har vart lilla goa Wilma, och hundar för hela slanten här ;)
Jag och Wilma tillsammans med Diva och Tarzan.
Lilla Wilma hjälpte mig (som vanligt) med att städa efter frukost :P Jag städar mycket...men vill inte ha hundhår och grus på mina golv ;) När vi var klara med det så gick vi ut och pysslade lite i trädgården. Baron var så skitig, så han hjälptes vi åt att borsta av.
Min lilla gubbe!
Sen tog jag och Wilma med oss Diva ut på en promenad. Det var inte meningen att promenaden skulle bli så lång, men vädret var ju så underbart!!! Solen den värmde jätte gött, så vi var ute 1,5 timme. Fast då vart det mycket stopp på vägen. Men är man ledig hela dagen, så behöver man ju inte skynda sig hem :P
Första stoppet blev vid stenarna och stenmuren vid stockamotrollen...
Wilma ÄLSKAR att klättra på dessa stenar!
Lilla Diva.
Min riktiga lilla godng! Finns ingen som kan få mig att le så ofta, som lilla hjärtat här! En riktig liten glädje spridare!!!!
Jag och Wilma gick vidare på promenaden....för ni ska ju inte tro att Diva ville gå på promenad här på alla leriga grusvägar....nej, nej, nej, hon kom på en egen liten lösning....bara till att hoppa på snål åket, så slipper man bli smutsig...och här kan man ju vila de små benen oxå, Hahahahaha!
Ett annat stopp blev bland alla stubbar som vi gick förbi. Här frågade Wilma om vi hade fika med oss....men det hade vi ju inte :( Men Wilma fixade lite låtsas fika till oss, och det passade ju kalas bra det ;)
Mammas hjärte-gull!
När vi kom hem från promenaden så var vi inne en liten stund för att äta...kan lova att Diva sov gott efter "promenaden" ;) Hon kröp under överkasten på sängarna här, och sussade riktigt gottigt! Efter maten pälsade vi på oss igen. Jag frågade om Wilma ville fika i skogen, men hon tyckte att vi kunde vara i trädgården ist, och så fick det bli. "Elin" skulle oxå vara med....jag undrar snart vad alla grannar tycker om våran gröna kompis ;)
Wilma släppte loss efter fikat, och dansade...ja, kanske fågel dansen?! Hihihi, den dansade jag och syrran när vi var små...har faktiskt inte tänkt på att lära Wilma den än....kanske något jag kan göra i morgon...
Härlig såg hon ut iaf! Goingen!
Hihihi, ja, den tjejen har energi! 
Vi tog med oss lilla Tarzan ut på åkern här...Wilma ville kasta boll till honom...
Men Tarzan hade ingen större lust. En gång fick hon kasta, och Tarzan sprang efter....men ja, där ligger bollen...och vad ska jag göra med den?!
Sötisen!
Leksaker som man hittar själv tycks vara roligare...för den här pinnen var ju en riktig höjdare!
Här är tarzan och Diva inne. Lite suddigt kort...men tarzan han vill bara busa...han försöker så flitigt så! Men närmare vågar han sig inte. sålänge inte jag klappar Diva :)
Lilla Wilma tycker det är roligt med både Tarzan och Diva. 
När Tommy kom hem passade jag på att gå iväg på en runda med Kaxe. Vi fick sällskap av Jenny och rasmus :D
Men vad seg du är rasmus!!!! Man måste ha lite fart i benen!!!! TJOHOO!!!!
Jag och Jenny skrattade rätt gott när vi såg Kaxe springa/hoppa runt idag. Han ser bara för härlig ut. Det är fullt ös som gäller, och han hoppar fram...påminner om en hare i större format :)
Avslutar med denna bilden. Säger som Tommy, ser ut som att det är en hund, och att bilden är spegel vänd. Två fina grabbar!
Nu ska jag pyssla lite...och sen blir det väl att kolla på teven innan man somnar. I morgon kommer Johan och Jenny hit. Ska bjuda dem på kladdkaka....Johan har ju tjötat så ;) Skrämmande att min kusin bara vill komma om jag har fika hemma......jag som trott att han är här för att träffa mig ;)
Ha det gottigt!

Kommentarer
Postat av: Kathi

Om vi vill vara med på skogspromenad med grillning på lördag...åh, det lät ju för underbart. TYVÄRR jobbar jag på lördag. Men tack för att du frågade!

Kram Kathi o Loke

2009-03-11 | 20:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: