Grilla korv och hundbus!!!!!

Hejsan! 
Idag har det än så länge varit en TOPPEN dag!!! Och halva dagen har bara gått ;)
Vi åt frukost här hemma, och sen mötte vi upp Emma med Golden killen Freddy, Johan och Jenny, med Rasmus. Vi åkte iväg till ryds ängar. Där mötte vi även upp Evelina och Martin och deras hund Disel.
I Ryds ängar satt vi vid en grillplats och grillade korv....jag tog en macka och kaffe....råkar ju vara lite kräsen ;)
Evelina och Jenny.
Kaxe och Freddy busar :)
Full fart på Kaxe, Freddy och Disel.
Nu börjas det grillas....Disel är inte alls sugen på korv ;)
hehehe, inte de här två heller.....
Snåljåpar till mattar och hussar! Kom igen nu grabbar, nu busar vi istället!!!!
Här lär Johan lilla Wilma att säga "raggar balle med sväng dörrar" hehehehe!
Evelina, Martin och Disel.
Disel.
Och två hundar av den fiiiinaste rasen ;)
Min lilla Wilma tog så väl hand om de små hundarna :)
Tarzan och Diva fick inte vara lösa idag. tarzan tyckte inte om Disel nån stans....vet inte varför....men man kan ju inte gilla alla ;) Och Diva är så plutte liten, så jag vill inte att hon blir skadad bland alla stora labbar.... Och sen verkar inte Diva tycka att det är så roligt att busa med andra hundar, så varför släppa lös henne bland fyra vilda bjässar då?! ;)
Johan....fotografen.
Johan....den knäppa ;)
Jenny.
Min lilla söta gosiga tjej!!!
Emma...och i bakgrunden Freddy.
Stiliga pojken!
Tommy och Diva. När Tommy satt där, så började det ryka lite från elden....då var Wilma påväg att sätta sig där, men tyckte väl inte om röken. Så hon sa "Mamma, jag skiter i att sätta mig där!" och efter en stund "Men jag tycker om pappa ändå". Vilken GODING!
Påväg att dra oss hem.....har Tommy fått med sig allt i väskan tro....termos, muggar...och...Diva :)
När vi kom hem gick jag en liten tur med Baron...
Sen hämtade Jenny upp mig och kaxe. För Emmas mamma hade tre tikar hemma, en kungs pudel och två bruna labbar. Kaxe har ju träffat så få tikar. Sa att han inte träffat någon, men jag ljög :P På kursen busade han ju med en tik.... Men iaf, så fick han träffa tre töser idag oxå.
Freddy ville oxå vara med. Och när han kom ut, så blev det lite fart i doggarna :)
Liten vilopaus....
Freddy med pinnen :)
Sen vart det mer BUS!
Nu har jag två småhundar här hemma, som är rätt trötta! Och en liten större lufs som är både trött, och SKITIG! Så det blir till att bada Kaxe... Baron ska väl få komma ut lite till idag, han som inte fick vara med på äventyret....men han vill inte busa med andra hundar längre, så jag tror inte han mådde så dåligt av att ligga i soffan, själv, och mysa ;)
Wilma och Tommy kom hem nyss, de var i stan, så Wilma fick handla upp sin peng som hon fick av Yvonne och Frank. Ett stort pussel och ritpennor blev det.
Jenny kommer hit senare ikväll, då blir det mat, melodifestival och goddis :) 
Ha det gott!
Till Karro, Björn, Gunde, Katihi och Loke, som inte kunde vara med idag... Vill jag bara säga, att vi saknade er!
Till er andra som var med: Tack för en TOPPEN dag!!!!!!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Kathi

Vilken toppendag ni fick! Så härligt att se hundarna busa tillsammans!! Ses,

Kram Kathi

2009-03-14 | 19:07:47
Postat av: Karro

Det såg ut som både ni och hundarna hade det roligt. Vi åkte till IKEA, behövde tänka på ngt annat. Äntligen fick vi våran hatthylla och lite annat. Ha det så bra. Kram

2009-03-15 | 08:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: