090328

Igår kom det en massa mera snö :( jag tog en promenad med Kaxe innan jag började jobba.
Vitt, vitt, vitt...vart man än tittar :P
Jag är ledig i helgen. Jenny och rasmus kom hit vid middagstid. Vi hade ju bestämt att vi skulle in till stan idag och äta glass på torget....och så fick det bli ;)
Jag kan ju säga att det var jäkligt kallt att äta glass ute idag...och vi var rätt ensamma om att göra det ;)
Man får ju bara LITE uppmärksamhet när man går med sankt bernhards på stan. En japan kom fram och fotograferade Jenny och Rasmus, hahaha. Ett par grabbar ropade över halva torget: Är det sankt bernhard? Fan vad coolt. Och alla som gick förbi tittade, log, och nämde något om "vilka stora hundar". Så man kan ju inte smyga omkring på stan med dessa godingar intill sig....lite synd tycker jag, som måste träna hunden på att uppföra sig vid hundmöten....blir ju "jobbigare" när man känner alla blickar på sig :P
Kaxe skötte sig jätte bra när vi gick in till torget. Lite strissig, men helt OK. Vi tränade lite kontaktövningar, och gick balansgång på en liten mur. Sen när vi skulle gå vidare, så blev han lite mer "taggad", det var mycket folk som gick kors och tvärs. Så helt plötsligt står en "gubbe" och tittar på han och pratar. Då sällde Kaxe på han....det var nog lite läskigt. Första gången som han skäller på någon. Jenny garva och sa: Kaxe skällde just ut min pappas chef ;) Så smsade hon Rolf och berättade att Kaxe skällt ut hans chef. Svaret Jenny fick från Rolf var: Vilken redig hund, är han till salu? Hehehehehe!
Två hundar mötte vi, och ett par till såg vi. Ena gången mötte vi en vit liten rackare. Den hunden stirrade Kaxe rätt bra på, och var lite "bångstyrig" men det gick bra. Nästa hund vi mötte var en svart staffe i sele, som hängde i selen när den gick/drog sig framåt. Den hunden drog Kaxe mot, och det mötet gick väl sådär....fast å andra sidan så gav den svarta staffen kanske inte så många lugnande signaler heller :P
Det var riktigt roligt att träna i stan, och det lär ju bli fler turer in dit :)
När vi kom hem gick jag en runda med Baron. Han är inte så fräsh längre. Han blir väldigt fort trött, och orkar inte gå alls långt. Hur fel är det att låta en gammal hund bara få vara en gårdshund? Jag tycker ju att hundar ska få ut och röra på sig. Men är de gammla och kanske inte orkar.....kanske man ska ha dem den sissta tiden, bara som ren gårdshund. Låta han få frisk luft, och strosa runt här hemma, men inga promenader. Kan gå ett par små rundor på 10 minuter här, och det kan ju vara en lagom kisserunda bara för honom. Eller så är det bara just nu han är lite hängig...vem vet? Men den gubben gör mig ibland lite orolig, jag vill ju ha han kvar ett tag till....fast han är ju faktiskt pigg för övrigt. Han jagar katten, han äter bra, han till och med leker med leksaker om det är mjukisar ;)
Jenny kom hit igen sen. Hade med sig sina skidor, så att jag skulle få prova på att åka....hehehehe!
Hmm....hur får man på dessa på fötterna då?!
Ja,ja...Jenny får hjälpa mig lite!
Hej och hå vad det går :P
Går så bra, så att jag till och med kan plocka upp en liftare ;)
Ska jag vara helt ärlig....så den sträckan som jag åkte idag....på den biten hade jag inte ens lämnat stugområdet på där uppe vid tjejvasan.....så hur jag ska kunna åka tre mil...ja, det blir spännande att se ;)
Wilma åkte jätte bra!
Wilma Baron och tarzan myser!
Tur man är liten! För den där bjässen roffar ju åt sig all plats!!!!
tarzan fick hälsa på kaninerna när de hoppa omkring idag...roliga tycker Tarzan!
Sitter så snällt och tittar på dem, när de äter :)
Ha det gott! Nu blir det Robbinson och kina mat här, Mmmm!

Kommentarer
Postat av: Karro

Du kan väl säga till nästa gång ni ska stadsträna, vore kul o följa me med gunde. Han behöver verkligen träna. Det är bara att träna med skidorna, lycka till!!! Kramar Karro

2009-03-29 | 07:48:44
Postat av: Alexandra

Jag tror man känner i hjärtat när det är dax att låta en gammal vän få gå ;) min gammla Maya är gårdshund...vi går bara småturer, lunkar i trädgården eller så är hon med i skogen efter hur hon själv orkar :) men ngn ungdom är hon då inte längre så långpromenader osv har vi dragit in på. Pigg i själen annars hihih. kram

2009-03-29 | 14:35:17
Postat av: Monika o Ina och lilla Lucy

Hejsan vännen..

Du är så välkommen..när du vill,är bara gladt du tittar in och kollar läget..=)

Vilka goa glassätare..mums för glass..!!aldrig för kallt med en god glass..=) härliga vinterbilder som vanligt..vilken bra Kaxe,"chefskällande hund..tror du kan hyra ut Kaxe för en dyr summa pengar då och då...hihihihihhihiii..vi är så glada i lilla Lucybollen..många varma kramar..från oss..

2009-03-29 | 14:47:39
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Monika o Ina och lilla Lucy

Hejsan vännen..

Du är så välkommen..när du vill,är bara gladt du tittar in och kollar läget..=)

Vilka goa glassätare..mums för glass..!!aldrig för kallt med en god glass..=) härliga vinterbilder som vanligt..vilken bra Kaxe,"chefskällande hund..tror du kan hyra ut Kaxe för en dyr summa pengar då och då...hihihihihhihiii..vi är så glada i lilla Lucybollen..många varma kramar..från oss..

2009-03-29 | 14:49:11
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Kathi

Det är inte alltid man kan gå omkring obemärkt med en liten dvärgpudel heller...får ofta höra en massa utrop typ "oh, vilken söt liten hund" när vi går på stan. Sen har vi ju alla som vill komma fram och hälsa (fast jag inte alls vill det)...

Kram Kathi

2009-04-04 | 22:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: