090327

Halloj!
Jag och Wilma var hemma på förmiddagen igår. Vi städade upp lite här hemma, och lekte en hel del. Sen fick jag för mig att bada tarzan, och Wilma hjälpte så gärna till ;)
Lilla Wilma myser med nybadade Tarzan.
Wilma målade så fina teckningar. Här har hon målat en apa:
Och här är en krokodil, Wilma och pappa :)
Jag lämnade Wilma på dagis vid två. Tarzan var med mig, så när vi lämnat Wilma knatade vi ner till stan. Det var skönt väder, så vi fick en rätt skön promenad. Nere i stan gick vi in till Zoofias och hälsade på Sofia och Maria. De hade en jätte fin tröja/täcke som jag funderar på att köpa till tarzan. Hittade ett halsband som jag köpte, och så fick han fyra små goa oxrullar :P Vi stannade väl kanske i affären en timme, sen promenerade vi vidare till Boken, jag skulle jobba. Men då vi var lite tidiga till boken, så kilade vi in till mamma och hälsade på först. Hennes tanter och gubbar blev jätte glada när de såg lilla Tarzan. De klappade och pratade med honom. mamma bjöd han på leverpastej, och jag fick kaffe och kaka ;)
Pratade även en stund med chefen. Hon har lovat mig två perioder nattjobb i sommar :D tackar!
När klockan närmade sig fyra, så gick jag och tarzan ner till "min" avdelning. Vi fick en lugn och skön kväll. tarzan låg och sussade i soffan nästan hela tiden. Det var bara när vårdtagarna åt som han ville fram och kolla läget...man vet ju aldrig om man kanske kan få sig en mumsbit :P
När klockan var nio och det var dags för rapporten, och tarzan satt och sov i mitt knä då. Trötter så ;)
Jenny hjälpte mig med kaxe igår. Han fick vara hemma hos Jenny och rasmus och busa. Roligt för honom! Så snällt av Jenny att hjälpa mig med kaxe, när jag jobbar, och kvällarna blir sena, om jag tar han när jag kommer hem. 
Idag jobbar jag oxå kvällen, och sen är jag ledig i helgen :) 
I morgon ska jag och Jenny in till stan och stadsträna hundarna igen. På Söndag har jag och Kaxe hundmöteskurs 15-17, och 17.15-19 har vi rallylydnad :P Blev lite tokigt när dessa var samma dag. Men jag får ta det lugnt med honom. Och det viktiga är ju att jag lär mig övningarna, som jag sen tränar med Kaxe hemma.
Ha det riktigt gott! Vi ska mysa lite inne i värmen här nu.....för ut vill man ju inte vara i onödan idag....det YR snö här, och en massa snö faller från himelen :( Vill ha VÅR!!!

Kommentarer
Postat av: Monika o Ina

Hejsan...

Tack Camilla..ja du imorgon så blir dt äntligen av..Ska bli så skönt att få vara hemma nu..lite gott att var tidig med semester..roligt att få ta hand om en liten igen..att få följa från liten till stor.Hoppas vi ses igen på någon utställning =)

Vilka fina teckningar Wilma har ritat..rena konstnären tror jag..ha det gott nu..vi höres här inne..=)

Många varma kramar till er alla hemma ..

2009-03-27 | 15:39:51
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Karro

Hejsan!

Fina teckningar hon målar Wilma. Varit trögt att jobba idag, förkyld som bara den oh så gjorde jag något med min handled igår, så den värker.... Bara klagar... Ha det så bra så hörs vi. Kramar från sjuka systeryster...

2009-03-27 | 17:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: