090324

Jaha...då är det alltså vinter igen :( Ja, fast jag ska inte klaga! Idag har solen skinet hela dagen lång, så vart och gött har det vart i solen iaf! Wilma var så go förut, för först ville hon INTE ut och leka i snön. Det fanns dockor, spel, pussel och en MASSA annat att leka med här inne. Men när jag väl fått ut henne, och vi lekt en massa i snön, ja då ville hon ju inte in ist :P Goding där!
Ett kort från igår, på Wilma och tarzan. tarzan ser ut som jag när han ser snön nu.... VARFÖR SNÖ?!
Igår hälsade vi på min mormor. Hon stod och bakade våfflor till oss, Mmmm! Så vi satt en bra stund och fikade på goda våfflor med grädde på :) Sen tog Wilma fram ett pussel, som vi alla hjälptes åt att pussla. Duktigast var nog ändå Wilma :)
Jag tycker Tarzan är för härlig! vi har takfönster. Och på kistan i hallen kan man varje förmiddag solen skiner, se tarzan ligga där och götta sig :) Jag tror jag ska lägga dit hans filt. För detta är hans plats ;)
Zzzzzzzz!
Kaxe var med mig och Wilma ute i trädgården på förmiddagen. Försökte träna lite lydnad. Men när Wilma ser hundgodis, så vill hon bara mata hundarna :P Så lydnaden fick vänta en stund....
Wilma var med mig och la in den rena tvätten i garderoberna....så såg hon den här rosa filten.... Hon la den på golvet, och sa att den ska hundarna ha. En kort stund senare såg vi Baron ligga gött på den. Wilma blev JÄTTE glad ;)
Jag, Wilma och tarzan gick till dammen förut. Vi gungade och gungade. Tarzan sprang runt som en liten tog, hihihi! Ibland tror jag faktiskt att han gillar snön. Något kort fick jag inte på han, då jag bara fotar med mobilen nu. Men hade jag haft en riktig kamera så hade det nog blivit många roliga kort på han där, hehehe!
Baron tar det lite lugnare han. Att äta lite snö är ju mumma det, sen brukar han rulla sig i snön, för att sedan bara ligga och filura lite ;)
Wilma älskar att gå hit och gunga! Jag brukar sitta på gungan breve(syns inte...), och spana efter rådjur...och tänk om man kunde få se någon älg på gärderna en dag! jag älskar älgar! Har nog alltid gjort det. När vi var ute på husvagnsemester med mamma och Gunnar förr, så köpte jag alltid vykort och nallar m.m på älgar. Och Gunnar sa alltid att det är camilla och Tyskarna som köper det där :) Men visst är de ståtliga! Förr när jag hade hästen så såg man ju älg titt som tätt. Men nu var det längesen som jag såg någon....
jag har just vart ute på promenad med Kaxe. Vi tränade lydnad under promenaden. Det gick rätt bra idag. Känner att jag slarvat lite med att gå serpentiner det sissta. Åt vänster var det segt att svänga i början, men i slutet gjorde han en riktigt fin vänstersväng! Tommy har just vart ut och kissat Baron och tarzan. Så nu ska väl hundarna få sin kvällsmat. Jag ska köra ett par övningar till på Kaxe. Men de gör vi inne. Vi har ju ett par läxor att sysselsätta oss med :)
Ha det riktigt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: