090322

Hejsan!
Idag är det Söndag...och det snöar ute :( Jag och Wilma tog det RIKTIGT lugnt på morgonen! Satt framför teven och tittade på barnprogram riktigt läääänge :P
När Tommy klev upp, så började vi röra lite på oss här. Tog tag i lite tvätt och lite städ. Möblerade även om lite i vardagsrummet....nu har vi det mysigare ;)
Jag och Kaxe var ju på hundkurs i går. Och jäklar vad jag blev stolt! Kaxe är ju en unghund, han kan skälla ibland och bli lite ivrig vid hundmöten. Så vad vi tränade på var att vi skulle vara starka förare med självförtroende. Vi skulle sätta våran hund vid sidan av oss, sen ställde vi ett ben lite framför hunden, skulle stå stadigt! Och sen lät vi en hund komma från ett hushörn och passera framför oss. För varje gång hunden satt tyst så fick den godis och vi flyttade ett par steg närmare den andra hunden. 
Kaxe fick först vara hunden som kom gående bakom husknuten. Han gjorde inget alls när han såg den andra sitta där. Sen fick han vara den som satt. Två gånger skällde han till, och varje gång sa jag att "Äh, lägg av! Då går vi", och sen vände vi oss och gick. De andra gångerna satt han så fint vid min sida och hade till och med kontakt med mig ibland :)
Tog ett kort på kursen. Hade liksom inte så mycket tid att ta kort ;) Men här är det två hundar som tränar just på detta!
Nästa övning var att gå brevid varandra, närmare och närmare. Först med två människor emellan, och sen utan någon emellan hundarna. Men detta har kaxe inga problem med alls. Det är just ett MÖTE som han kan bli lite ivrig på....
Jag är så tacksam över att vi här omkring har fått denna fantastiska fina hundskola här!!! Ulrika är så underbar, hon förklaar på ett jätte bra sätt, hon vill att man bara berömmer hunden när det gör rätt. ALDRIG straffar då den gör fel. För den gör fel för att du inte har vart tillräckligt tydlig. Älskar det tänkandet, jag vill inte straffa mina hundar! 
Ja,ha...det var lite om min jätte roliga kurs som jag går på :D
Lite bilder från i helgen....Wilma njuter av solen!
Jag och Wilma hoppade på alla stubbar som fanns på ett kalhygge....nästan alla iaf ;) Roligt det!
Baron var oxå med oss dit.
Märta har vart här i helgen. Här hjälpte de mig att borsta baron :)
Tarzan han njuter av solen den ;)
Blir det kallt att ligga på backen, så kan ju alltid baron värma en ;)
Min lilla älskade Wilma har börjat tycka om att jag gör flätor på henne :D Hon är SÅ söt i dessa flätor! Så när Johan var här tyckte Wilma att han skulle ju oxå passa i flätor....så jag gjorde ett par. Och visst blev han söt!!!!
Det var meningen att Johan skulle spela bandy efter kaffet här. Men han sket i det, för det var inte så många som hade tänkt att spela den här gången....det var ju synd, när jag fixat håret och allt :P Men, det är bara till att komma hit igen, så fixar jag frillan på dig fler gånger Johan! ;)
Wilma hittade en pipis som hon gav till Tarzan....
Och den gillade han :D
Men efter en stund var han dum nog, och sprang till Kaxe med pipisen....ja, då fick han INTE tillbaka den något mer tarzan :P Men vad gör det när solen skiner!? Då solar man väl lite till ;)
Igår hade vi 10 grader här, och det var runt 18-tiden på kvällen. GÖTT! Jag jobbade, så för första gången i år trampade jag hem på min nya fina cykel som jag fick av Johan och Jenny. Trode jag skulle ta halva natten på mig att cykla hem....men jag trampade mina 12 km på ca 40 minuter. Rätt nöjd, eftersom det var ett tag sen som jag cyklade nu. Så nu är det nog slutåkt med buss.... Tänkte ju köra vätternrundan i år. Men det var redan fullbokat :( Så det får bli nästa år. Jag ska alltså stå på ett par skidor i tre mil på tjejvasan, och cykla 30 mil på min kära cykel nästa år :P Gäller till att börja träna!
Jag och Tommy har vart inne i stan idag. Vi tog en promenad med Kaxe på berget. Vi "mötte" en hund...hunden sprang förbi oss, då husse var ute och joggade... Men Kaxe brydde sig inget, så det var ett kul "möte" ;) Det är så fint att gå på billingen! Skulle vilja åka upp och gå 5:an en dag. kanske syrran vill hänga på....
Wilma har vart hos syrran, med mamma och gunnar. De åt kladdkaka där :( Blev inget avis! 
När vi kom hem tog jag en tupplut :P Börjar väl bli gammal, hahaha! Ne, jag är lite yr. Har vart det ett par dagar....vet inte riktigt varför, men det släpper säkert snart! 
Nu ska jag ge mina tre godingar mat, och sen ska jag och Tommy titta på Beck. jag älskar dessa filmer! 
ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Kathi

Hej Camilla!

Vad kul att läsa om eran hundmöteskurs!! Förstår att du får massor av tips och mycket att jobba med hemma. Visst är det UNDERBART när man kommer någon vart med sin hund. Lycka till med fortsättningen!

Ses, kram Kathi

2009-03-23 | 07:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: