090317

Hejsan!
Nu var det ett par dagar sen som jag bloggade...jag har haft fullt upp ;) Jag har vart på hundmötes-kursen. Den var TOPPEN! Första tillfället var ju bara teori, och de andra gångerna ska vi träna på hundmöten. Ulrika kommer att videofilma oss, och sen ska alla titta på filmen, och berätta vad de ser hos hundarna och hos förarna :P Denna gången pratade vi mycket om hur hunden fungerar, om signaler och hur föraren påverkar hunden. Och om alla olika faktorer som kan påverka hundens beteende. Vi pratade även om aggressivitet, som många tycker är en mycket neggativ sak hos en hund, men som är en livs nödvändig signal för att kunna leva i en flock. även det är ett socialt beteende, det är en avstånds höjande signal. Så ser ju faktiskt inte många på aggresivitet....många tycker ju att det bara är något neggativt med det.....eller har jag fel?!
Som läxa fick vi en MASSA saker :) Bla att träna kontakt övningar minst tio minuter per dag, i fyra steg. Först ostört inne, sen med störningar inne, efter det ostört ute, och sisst med störningar ute. Vi är än så länge kvar på första steget ;) Andra läxan var att ta bort alla "små" komandon. Jag ska säga STANNA! Och inte, stanna, nu stannar vi....stanna lite till kaxe... Eller "Kom hit", och inte Kom hit, ja kom då killen, kom du! Förstår ni? :) Och sen var det den svåraste läxan....jag ska ta reda på vad Kaxe påverkas av....varför han blir "tossig" vid hundmöten. Försvarar han sig, handlar det om ledarskap, vaktar han, är han strassad, kanskee är det min påverkan eller är det ett inlärt beteende m.m. Jätte svårt! Men, men...tränar gör vi iaf ;)
Jag ser jäkligt mycket fram emot nästa kurs tillfälle! Jäklar vad roligt det kommer att bli!!!!
Vad har jag gjort mer...hmm...jo, umgåts en jäkla massa med min kusin Jenny :) Vi tog med oss Rasmus, Tarzan och Wilma till Christine i Söndags, så att Tarzan fick busa med Christines lilla Milo....och det gick okej! I måndags åkte vi dit igen, och då var även lilla Diva med.
Milo och Tarzan.
Rasmus.
Här ligger jag och göttar mig, medans de andra busar...
Två riktiga busar!
Christine försöker få de tre att sitta fint...lyckas rätt bra!
Wilma kravlar sig upp för ett dike ;)
Här får både barn och hundar springa av sig ;)
TJOHOO!!!! Snart tar jag dig din lilla spjuver!!!!
En liten vilo paus?!
Här flirtas det....men det har inte vart någon hund som lyckats fånga Divas uppmärksamhet denna veckan, hihihi!
Man blir trött av att vara i skogen!
Lilla Wilma somnar nästan på en stubbe i skogen ;)
Jenny med Diva och rasmus. Fick ta ett kort på en liten och en stor hund :) 
Igår kväll kom Divas matte och husse hem, så då åkte jag och Jenny in till stan, så hon fick komma hem. Och jisses så glad hon blev :) Det har vart roligt att få ta hand om henne en vecka. Och jag tror hon har tyckt det har vart lite roligt här. 
Lite tomt är det allt här, för hon var ju med ÖVER ALLT! Så fort jag satte mig, så hade jag henne i knät ;) Men nu är allt som det ska här hemma igen, och det känns rätt gött det med. Nu har jag "bara" mina tre godingar att ta hand om!
Idag kom min mamma hit på besök. Det tyckte både jag och lilla Wilma var roligt ;)
Wilma och Mamma pusslar.
Här leker de doktor.
När vi fikade passade Missan på att få ligga i mammas knä och mysa :)
Lite senare tog jag, Wilma och Jenny med oss Rasmus och Kaxe på promenad. Fika hade vi oxå med oss.
Det här kortet är taget just utanför oss. Vi bor där på kullen...man ser ett hörn av bygdegården :) Vi bor i en lägenhet över den...
När vi kom till Bengtssons kohage, släppte vi Kaxe och rasmus lösa.
FRIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wilma klättrar upp på den stora stenen...som vi fikade på :)
Mmmmm!
Jennys fina kille!
Rasmus....
Kaxe, hihihi!
kaxe ser så rolig ut på kort ibland...ganska ofta :) Han har sån fart, och lite svårt för att vara still, så han ser ju bara för härlig ut.... Fick ett par kort av Johan från Ryds ängar. Han hade ett par roliga på Kaxe :)
Inte lätt med stora läppar och mycket skinn :)
Fick även ett par fina! kaxe och Freddy.
Disel och Rasmus.
De fyra stora...
Min goa Wilma!
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Lämnar ett tryck så det ser att jag kikat....Åååååååå fiiina kort på skitiga lyckliga vovvar hihih HÄRLIGT. Å guud så fint det sista på lilltjeja var....du kämpar på med ditt hunderiande du =) en stjärna i kanten från mig ;) Kram

2009-03-18 | 23:41:10
Postat av: Monika och Ina

Hej ,lämnar mitt avtryck här också =)Kul med kurser..ska gå en allmänlydnad med Ina nu i början av april..Goa kort som vanligt..Kaxekorten var ju häftiga roliga..ja så blir det med mycket skinn..ha en fin kommande helg..jag jobbar..Varma kramar..

2009-03-19 | 22:29:37
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Nancy66

Ohh, vilka härliga foton,,,,

2009-03-23 | 21:18:45
URL: http://nancy66.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: