090312

En dag på venagård!
Jaha, idag fick vi gå upp TIDIGT! Hur jag kom upp så tidigt är en gåta...måste vara bara för att jag visste om att det var till vena som jag skulle åka :) Men Tommy var lite nervös för att vi inte skulle komma upp, så han hade ställt hem telefonen på väckning, mobilen, radion och ställt en timer på dammsugaren som fick stå i sovrummet, hihihi. Så klockan fyra gick dammsugaren igång här, hahahaha! Och jag märkte INGET! Jag vaknade först när Tommy "skakade" liv i mig....jag är HOPPLÖS på att vakna till! men, men, iväg kom vi, och var väl på vena runt sju. Yvonne hade fixat kaffe, och bjöd på frukost. Wilma fick paket, ett kinder ägg och ett hjärta med ett godis armband och 100kr att köpa leksak för. Tack snälla Yvonne och Frank! Men där slutade inte allt gottigt....På vardagsrummet fanns en STOR skål fylld med godis, vi fick goda kakor till fikat, hamburgare, korv och pommes till lunch och en jätte god middag när Tommy kom tillbaka till vena från jobbet. Jag hade inte behövt bilen till hjälp för att rulla hem ikväll ;) Men den värmde ju i kylan :)
Jag och Wilma tog med oss de små ut på en kisserunda på morgonen.
Här fanns det snö....
Burr!
Promenaden blev inte så långvarig, ingen av oss ville vara ute så länge i kylan :P
Inne i värmen igen! GÖTT! Lilla Wilma i godisskålen ;) 
Tarzan och Diva fick ligga på en skön varm pläd....
men Diva är rätt smart...varför nöja sig med en pläd...när det står en värmefläkt på golvet?! Hihihihi! Hon NJUTER!
Yvonne gav Diva och tarzan korvarna som blev över efter lunchen....och de slank ner...utan problem ;)
Tarzan njuter av solens strålar som tittar in genom fönstret. Dessa hundar lapar varje sålstråle som de finner. Och de ser ut som ena riktiga livsnjutare när de "solar" :)
Eftersom solen ville visa sig lite, så passade vi på att gå ut en stund.
Tänk, om ett par månader sitter jag på denna verandan, med en kaffe i handen, och njuter av den underbara värmen ;) Hoppas våren kommer SNART!!!!
Lilla Wilma hittar alltid något att aktivera sig  med :)
tarzan, min lilla fina kille!
Wilma ville gunga lite....Yvonne tog med sig de små hundarna in efter en stund, och jag var kvar ute med Wilma. Jag gungade lite....tills jag råkade göra sönder gungan jag att på :P Sen tittade jag på medans Wilma gungade, jag gungade tillsammans med henne, jag frös....jag frös ännu mer...och Wilma hon gungade, och gungade och gungade. Jag trode ALDRIG hon skulle lämna den gungan....och jag frös halvt ihjäl :P Det är roligt att hon vill vara ute...men ibland vill man faktiskt in i värmen ;)
Yvonne...som fixar maten nu när Tommy snart skulle komma.
Wilma tog en liten tupplur på eftermiddagen. Kan jag lugnt förstå...inte alla dagar som man går upp fyra, hihihi.
De små livsnjutarna, hihii. Ser ju nästan lite romantiskt ut ;) en värmefläkt istället för den öppna spisen, hihihi.
Tommy kom....och Diva blev JÄTTE glad! Tommy är en liten favorit för Diva!
Wilma och "Elin" myser i fotöljen...
Så var maten klar...och vi åt en jätte god middag! Tack Yvonne!
Tarzan och Katten :)
Kom igen Katten!!! Ska vi busa?
Sen var det dags för oss att åka hem.....
Liten kissetur först...
Frank och Tommy.
Yvonne och Wilma.
När jag kom hem så var det två stora, goa luffsar som blev JÄTTE lyckliga!!!! Och jag får SÅ dåligt samvete! Har spenderat så mycket tid på de andra två små, och de stora fick inte mkt omtanke av mig idag :( Och i morgon jobbar jag 7-21, så då hinner jag ju heller inte med att hitta på kuligheter med dem :( Stackarna!!!! Men på Lördag ska vi ut i skogen och grilla, då ska Kaxe med. Och sen kan jag allt hitta på något riktigt kul med Baron sen me. För de vill ju oxå vara ute på äventyr! 
Ha det riktigt gott!
Och TACK snälla Yvonne och Frank! Vilken TOPPEN DAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: