090311

Hejsan!
Tänk att alla hundar älskar Wilmas säng ;)
Jag och Wilma tog med oss Tarzan och Diva ut på en promenad på förmiddagen.
Tarzan går så fint brevid Wilma :)
Lilla Diva.
Tre små goingar!
Här försöker Wilma hjälpa tarzan att hoppa över grenen. Hon ropar och lockar....och till slut hoppade han över ;)
Det har vart rätt gött väder idag, så jag och Wilma stannade kvar ute en stund till. Att göra sand kakor, som man sen bjuder mamma på, är ju riktigt roligt!
När Wilma stod där och "bakade", kom jag på att vi kunde göra trolldeg. Så vi kilade in och knådade ihop en deg. Men just när degen var färdig ringde syrran och frågade om vi ville med hem till henne....och det ville vi ju :) Så på tio minuter tog vi på Diva kläder, ytterkläderna till oss själva och fick med trolldegen...det ni :P
Gunde blev JÄTTE glad när han fick syn på den söta lilla tiken igen...
Men Diva ville inte busa med Gunde ;) Hon är som färdinand....det är så lungt och skönt, att sniffa på gräset... ;)
Det ser nästan lite oroväckande ut det här kortet....påminner om en katt som snart ska fånga en råtta, hihihi. Men Gunde skötte sig, han visade bara VÄLDIGT tydligt att han GÄRNA busar, om Diva vill ;)
Vi gick in och värmde oss lite med gott kaffe, och kaka...Mmmmmm!
Lilla Diva är inte blyg....här fanns det ett ben till lilla mig! Det gäller att ta för sig ;)
När vi fikat klart, så gick vi ut i trädgården igen. Och där fick Gunde busa! Med bollar!
Redig pojk!
Min solstråle!!!!!
Jag och Wilma pysslade iordning lite när vi kom hem. Och sen när Tommy kom hem efter jobbet, gick jag och Kaxe ut på åkern. Vi tränade lydnad. Mycket sitt, ligg, stanna kvar. Han är inte helt OK på ligg....men det är jag som har tränat dåligt! Och det sissta har det inte vart alls mycket lydnad här....skärpning!!!! ;)
Jenny och Johan var här när jag kom upp igen.
Johan är ju som han är va.....hmm....om Monikas mamma läser detta, så måste jag ju bara få lägga till, att Johan är inte så farlig som han ser ut ;) 
Jag hade ju lovat Johan kladdkaka, och det höll jag ;) Fick även en pressent av Johan....en receptbok på choklad bakverk ;) Kanske kommer att se Johan lite oftare nu.....vem vet?!
MUMMA!!!
Tarzan och Johan.
Lite snäll kan Johan vara IBLAND ;) Här får Tarzan smaka grädde.
När vi ätit så mycket, så vi nästan rullade fram här allihopa...ja, då blev det bus...
Här är den lilla spjuvern som delar ut grädden, hihihi!
Det fanns ju en som blev glad när vi busade....Tarzan hade ju redan fått smak på grädde...och det är ju mumma även för en liten kines ;)
Lika som bär!
Gillar Tarzans min :)
Lite mys fick det allt oxå bli, innan det var dax att sussa gott!
Puss och god natt!
Lilla Diva bäddade oxå ner sig ;)
I morgon ska vi upp klockan FYRA!!! Dax att sussa nu tror jag! Har just vart ut och kissat hundarna, mat och friskt vatten har de fått, kaninerna och katten me....så nu väntar nog kudden på mig. Vi ska till Yvonne och Frank i morgon :D Tommy jobbar i Örebro, så då vill jag vara på Vena hela dagen lång ;) Tarzan och Diva får vara med mig och Wilma där. Hade bra gärna velat ha med mig de andra två oxå....men, då behövs en större bil.... 
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Kathi

Vad härligt ni ser ut att ha det med alla vovvsar! Det verkar ju gå riktigt bra med Diva. Tack för kommentar i min blogg, du är en riktig glädjespridare!!

Ses, kram Kathi

2009-03-12 | 10:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: