090309

Hejsan!
Igår blev det aldrig tid för att blogga. Men jag lägger ut gårdagens kort idag ist :)
Jag hade visst glömt min spålina i skogen i Lördags (Jag lägger min skit över allt...) Så jag, Tommy och Wilma packade väskan med fika, och tog med oss Kaxe ut till skogen. Det snöade igår...
Min snygging ;)
Min två godingar! Göttigt med fikat!!!!
Den här mackan se ju underbart got ut....
....nästan lika underbart som detta leende!
En stackare som fick titta på när vi fikade....inte lätt att vara hund :(
Tyvärr blev det inga kort tagna när Kaxe spårade...minnet i kameran vart full :( Jag tar många kort....passar på medans jag har syrrans kamera igen ;) Men han var grym! Jätte duktig på spåret igår. För första gången så gick han i raskt tempo, och klöven greppa han så fort han la märke till den ;)
Efter skogen, lämnade vi Kaxe hemma, och sen tog vi med oss städ grejer och åkte in till stan för att flyttstäda hos Christer.
Tommy med städ prylarna, hihihihi, ser seriöst ut va?
Lilla Wilma var ju med, och hon vill ju oxå städa så klart!
Här fikar vi i Christers nya lägenhet.
Christer.
Christer och Wilma.
Efter att vi städat en bra stund, så åkte vi hem till Monika och hämtade lilla Diva. Tyckte lite synd om Monika som såg så lessen ut nu när hon skulle vara utan hund en vecka. Och själv är man så glad över att få ta hand om lilla Diva i en vecka :P Men vadå...de är ju utomlands och har det säkert super gött och kul ;)
Wilma blev väldigt förtjust i Diva, och Diva ville vara nära Tommy :)
Pappa och Wilma myser...PUSS pappa!
Diva ville oxå mysa...
Jupp, här ligger vi bra!
Idag har jag jobbat. Men jag slutade klockan ett, så jag har fått njuta av det goa vädret idag!!! Vid halv tre tog jag och Tommy en promenad med Kaxe och Diva. jag ville inte släppa ihop henne mad alla hundar igår. Så idag tänkte vi att Kaxe och Diva skulle bli vänner. Det gick jätte bra på promenaden. Men när de skulle få hälsa på varandra så blev Kaxe lite ivrig, och Diva lite rädd. Kaxe ville bara väl, han var SÅ glad! Men eftersom det ändå skiljer ett par kilo på dem....så vågade jag inte. För skulle Kaxe råka trampa lite fel, när han är så glad, sprallig och ivrig...ja, vad skulle då hända med Diva? Inte värt att prova...
Tommy och Diva.
Min grabben bus!!!
Efter promenaden åkte vi in och tog det sissta på flyttstädet.
Wilma hade på sig ett sånt fint halsband som hon gjort på dagis idag, super fint!!!
Eftersom jag vet hur mina tre grabbar funkar när de är själva, så valde vi att ta med oss Diva. Och så kommer jag nog att göra i veckan. Inte för att mina ska bli "lidande" av att jag är hundvakt. Men jag vill inte lämna Diva själv tillsammans med någon av mina. Och att stänga in henne i sovrummet känns ju ganska trist....
Så här är lilla Wilma och Diva. Wilma tog så väl hand om Diva, medans jag och Tommy skura rent lägenheten.
Jag har försökt att fota Tarzan lite. Både inne och ute idag. Men han är spralligast av de spralligaste just nu :) Han vill SÅ gärna leka med Diva, han skuttar som en TOK, piper, "tassar" med fram tassarna, springer runt, runt...men Diva bara visar de små risgrynen och går iväg, hihihi, stackarn! Så då går Tarzan och "bråkar" lite med Missan, och sen försöker han att locka Diva till bus igen ;) Men hon vill INTE! Han är snäll Tarzan, för han håller sig ca en halv meter ifrån henne, men kan inte låta bli att försöka få igång lite bus... Nu har de väl ändå kommit en bit på väg, för de går förbi varandra, utan att Diva morrar nu. Och ute förut kunde tarzan nosa på henne lite innan hon morrade. Men Tarzan vill helt enkelt lite mer än bara nosa lite lätt ;)
tarzan kan sova lugnt i soffan utan att bry sig det minsta om att Diva traskar omkring på golvet...men när det är spring i tarzans ben, så ska det gårna busas oxå ;)
Nu sover lilla Wilma. Och jag och Tommy lånade "Romper Stomper" av Christer, så vi ska väl se den strax. Alla hundarna sover nu, gött!
Jag hoppas på att det blir lika fint väder i morgon som det har vart idag, för jag är ledig i morgon, och skulle vilja ta lite fina bilder på Wilma och hundarna.....men, men....vem vet hur vädret blir?! 
Ha det iktigt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: