090301

Hejsan!
Nu är det första mars, nu kan man vissa dagar få känna av att våren faktiskt närmar sig. En av dessa dagar var igår. Det var SÅ skönt när jag gick ut med hundarna i trädgården! Solen sken, och runt tio tiden kunde man faktiskt känna att den värmde riktigt gött här ute, när man satt i lä! Till och med Tarzan sprang ut frivilligt igår, utan ett enda klädesplagg på sig, när jag hade ytterdörren öppen?! När Tarzan går ut frivilligt, då är det snart vår :D
Ett härligt kort, taget på förmiddagen utanför våran dörr.
Tarzan!
Innan jag åkte till jobbet igår, satt vi ute en stund och njöt av solens strålar. Här är lilla Wilma!
Jag jobbade 12-20 igår. Hade ingen större lust att gå till jobbet när det var SÅ underbart väder. Men eftersom jag var ledig idag, så trode jag att det vackra vädret skulle hålla i sig, hehehe, där trode jag FEL! :(
Idag kom syrran och hämtade mig och Wilma. Vi åkte hem till mormor och fikade, städade, åt jätte god mat...och fikade lite till, hihihi, äkta kaffe kärringar är vi allihopa!
Wilma vet vad hon vill. Hon sprang dirrekt och hämtade ett av Gammel mormors pussel.
Mormors katt "Ärtan".
Hjälpredan Wilma!
Här har vi våran "Boss" syrran.
Jag och Wilma satt och tittade lite på Wasa loppet. Och Irene x 2, jag har inte glömt vad vi pratade om igår ;)
Sen bjöd mormor på mat! tack mormor!
Mormors andra katt "Gusten".
När vi var klara hos mormor, så drog vi hem och hämtade Kaxe, sen åkte vi hem till Karro och Björn.
Kaxe och Gunde fick busa i trädgården. Kaxe var lite hårdhänt, men Gunde klarade sig finfint! Det är inte lätt att vara en stor tung bernhard på jätte bus-humör, och en liten labbe/spaniel som lek kompis ;)
Sen bjöd Karro och Björn oss på fika :p Gottigt! Får tacka för fikat, och för att Kaxe fick vara med inne. Han tycker att det är SÅ roligt att få vara med!
I kväll var Gisela och Bror här en stund. Tack för besöket! Vi var på bokrean innan de kom hit. Och Wilma hade köpt två böcker. Så Gisela fick läsa en saga för Wilma. En rätt lång saga. Och hon berättade den SÅ bra! Hon ändrade sin röst, när figurerna i boken pratade, hon pekade på bilderna i boken och förklarade, så att Wilma hängde med i berättelsen. Och hon bläste med en sån där sagar-berättar-röst. ;) Jag satt på Wilmas sängkant, och tyckte det var så mysigt att sitta där och lyssna. Så om jag gillade det, måste Wilma ha älskat hennes saga :) Tack Gisela!
Farmor och Wilma.
Nu blir det till att titta klart på Beck, och sen natta! I morgon kommer syrran hit, då blir det promenad och fika...tror jag. Vädret i morgon blir tydligen snöigt....så vi får väl se vad vädret tillåter....
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Irene

Hihi nä du inte jag heller har redan kollat anmälningsavgiften och hur man ska ladda inför en tjejvasa som är 3 mil...pust Trött redan...Hihi

2009-03-02 | 07:49:15
Postat av: Monika och Ina

Hejsan vännen..

Tack igen för din omtanke..saknaden är så stor här..Min fina Buster.

Härliga "vårkort"..men frös han inget lilla Tarzan,såg så naken ut på kortet,burr,burr !!!Härliga fikastunder ni har tilsammans..=)

Här snöar det,inget vidare ska iväg och jobba inatt..

ha det gott..Kram från oss..

2009-03-02 | 18:29:08
URL: http://extraedition.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: