090620

Hej på er alla!
jag har blivit så jäkla dålig på att blogga igen :( Men är inte på mitt bästa humör...är lite hängig...så då har jag heller ingen riktig lust att skriva en massa i bloggen...det blir ju liksom inte lika roligt då...
Igår var det då midsommar... Jag hade lite sovmorgon här, följt av en lugn förmiddag. Vid ett tiden så mötte vi upp Jenny och Rasmus, vi plockade blommor vid vägkanten som vi tog med till midsommarfirandet och stången ;) Vi firade midsommar vid dammen ihop med grannfolket här. Wilma hade på sig en jätte fin röd och vit rutig klänning, och två små söta flätor i håret. hon såg ut som lilla Ida i Emil i lönneberga :p SÖTIS!!!!!!! Vid dammen fanns chökladhjul, lottdragning, ankrace och såklart dans kring stången! Jag började jobba klockan fem, så jag kilade iväg, men Tommy och Wilma följde med till Helene och Rolf, där firandet fortsatte med god mat, jordgubbar och grädde. De hade haft en jätte bra kväll. När jag kom hem berättade Tommy att Rolf hade vunnit (nästan) allt vad som gick att vinna på "spelen" nere vid dammen ;) Wilma hade fått en nalle, ett block och kritor, och ett dart spel av Rolf. Och det kan jag lova att hon var GLAD för!!! Hon vaknade nämligen ca kl 01 i natt och hade lite svårt för att somna om. Första gången jag gick in så sken hon upp som en sol, och sa:
"Titta mamma vilket fin Lejon jag har i min säng! Den har jag fått av Rolf." 
Jag stoppade om henne och nattade henne. En stund senare ropar hon igen, när jag kommer in säger hon då:
"Jag fick pennor, ett block och en tavla med bollar oxå. tavlan hänger på min dörr, såg du den mamma?"
Hon var så glad över de där sakerna, så tack snälla Rolf!
Idag på förmiddagen har hon ritat i sina två nya målarböcker hela tiden......ända sen hon gick upp :D
Här kommer lite kort från gårdagen:
Jenny och Rasmus letar blommor.
Här kläs den fina stången med alla blommor som "gästerna" tagit med sig ;)
Och här reser alla starka karlar bygdens fina midsommarstång ;)
Här kommer lite kort från dagarna som gått oxå....
Vi har lånat en cykelkärra av Rolf. Så jag och Wilma trampade in till stan en dag. Den här fina grusvägen åkte vi på ;)
Vi var hos mormor och morfar och hälsade på den dagen. Wilma kikar i mormors land, för att se om det finns något ätbart :)
En annan dag var vi hos syrran och hälsade på. Tittade bla på grannens tre söta små föl :D
Här ligger lilla Gunde och spanar in glassen som Wilma äter ;)
Gottigt med glass!!!
Karolina stannade en stund och gungade med Wilma innan hon åkte hem. Tack snälla Karro för go mat, go glass, och framför allt, alla glada stunder du bjuder på! Du är den BÄSTA syrran man kan ha! Utan tvekan!!!!!!!
Jag tassade in på skövde hundskolas sida förut....och såg att det fanns nya fina kort på mig och Kaxe. Hoppas att jag fick "sno" dem, för det gjorde jag :p Är ju så jäkla kul att "få" kort på sig själv när man tränar....det är ju liksom rätt svårt att ta dem själv :P
Här tränar jag och Kaxe kontakt övning. har ett komando på det "titta".
Här har vi tränat ett pass, och Kaxe får nu vila lite, medans jag får teori och får skriva som en liten blå ;)
För er som inte tassat in till Ulrikas sida än, eller som inte gjort det på ett tag, så rekomenderar jag att tassa in på www.skovdehundskola.se nu, så får ni se hur jäkla kul vi har det! I bildgalleriet så har det nu kommit upp massa med roliga bider från 2009. 
Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Vill ta det lite lugnt, men ändå hitta på något kul, hahaha! Borde träna Kaxe en stund! 
I morgon ska jag jobba natt, så då blir det till att ta det ännu lugnare än idag :p hehehehe, gött att få en ursäkt till att slappa va ;)
Hoppas att ni har det riktigt bra! 
KRAM CAMILLA

Kommentarer
Postat av: Karro

Du är världens bästa syster du med. Alltid kul när ni är på besök. Får bli snart igen. Vi ska ta det kugnt vi med. Är sjukstuga här, förkylda. Ska ev på olstorp ikväll. vi ska vara med på förfesten iallafall. Ha det så bra. Kramar karro

2009-06-20 | 12:23:30
Postat av: Teija

Heeej :)

Jo men ibland har man bara sånna dagar, som du skriver om. Känner igen mig, inte alltid man kommer på ngt att skriva om...

Vilken mysig midsommarafton ni har haft. Ni verkar onekligen bo i ett mkt bra område ;)

Som vanligt, härliga bilder att titta på :)

Så duktig Kaxe är på er träning!!!

Och den grusvägen skulle jag också vilja traska på :) Mkt bättre än alla dessa asfaltsvägar.

Ha det gott.

Många kramar.

2009-06-20 | 14:32:24
URL: http://fevites.se
Postat av: Alexandra

Hejsan

Tack för dina goa rader..jag håller med dig i dagens blogg, det är svårt att hitta inspiration till mkt just nu :S men det måste ju vända ngn gång (hoppas jag ) Den där kontaktövningen du gör på kortet är bra ;) den kör jag på mina oxå. ha det så gott nu. Kramis

2009-06-20 | 23:54:45
Postat av: Monika

Hejsan Camilla..

Härliga kort som vanligt i eran goa familj..som alltid har ngt.på "G"..=)Snyggt kort på er båda där ni tränar kontakt..där tittar Kaxe ordentligt på dig..=)Ha det gott..kram.

2009-06-23 | 00:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: