Till minne av Baron, nästan tio år med ändlös kärlek!

Min sorg

När solen reflekteras på de kala
trädens grenar
När himlen är blåaste blå
När livet återvänder till mark
och buskar
och fåglarna tittar på
När allting är vackert och oskuldsfullt och skönt att se.
Då..
finns ändå en tomhet och saknad i mitt bröst
Det fina i naturen ger ändå
ingen tröst
Den sorg jag känner inom mig
kan inte suddas ut
Jag saknar dig
och bär dig inom mig
till livets slut....



....Till de som blir kvar.
Sörj mig ej när jag till stillhet går
tänk blott på att jag slutligen ro får.
Fäll inte några hårda bittra ord
när jag läggs till vila i jord.
Döm mig ej vid min grav
för att jag ej orkade livets krav.
Förlåt att jag nu orsakat er smärta
fast jag älskar er av hela mitt hjärta.
Försök minnas endast lyckliga tider
jag vill inte att ni för min skull lider.
Med stor kärlek och saknad jag på er tänker
när jag för alltid min blick nu sänker.
Om du bara visste vad mitt hjärta värker av saknad! Du var min bästa vän, min livskamrat, min stöttepelare i livet! 
Jag är så glad, lycklig och tacksam för att jag fick dela en bit av mitt liv med dig!
Matte älskar dig Baron! Hr alltid gjort, och kommer för alltid att göra!
Puss och Kram på dig!



Kommentarer
Postat av: Åsa

usch så hemskt det låter

Jag hade en granne vars hennes hund fick somna in här om dan efter hastigt ha blivit sjuk.den hunden blev 10½ år

2009-07-10 | 16:08:38
Postat av: Yvonne O Frank

Du mitt lilla hjärta, vad fint skrivet. Tårarna rinner ner på min kind.

Balle Balle är nu som en vind, ser dig varje dag och har dig i sitt hjärta kvar.

Så bra som Balle Balle hade hos dig, de 6 år ni fick tillsammans sätter sina spår, men han tittar på dig o Kaxe vart ni än går.

Tack för att du ringde, och tog dig an denna fina kille, jag är dig evigt tacksam skall du veta Camilla.

Kram Yvonne

2009-07-10 | 17:19:53
Postat av: Monika

En sådan vacker dikt över Baron,tårarna bara rinner nedför min kind....så fin han var..10 år är inte fy skam att ha fått leva ihop så länge,men det är ändå för kort tid som våra hundar lever... Vilka klippor,stöttepelare,och vän det var..Saknaden efter våra, värker varje dag i hjärtat..nu blir dt ju att jag blandar in min Buster i det här.Tänkte idag när jag gick förbi dom här goa söta bigarråer..Buster älskade att plocka från grenar som hängde ner..det får han inte i år..=(

Ja du Camilla vi får ta fram och tänka att VI har fått den ÄRAN att fått ÄGA och LEVA ihop med Baron och Buster..

många kramar tänker både på Baron O min Buster..våra hjärtan.

2009-07-10 | 19:02:38
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Veronica+tjejer

Vad vackert detta var... Blir så ledsen. Förstår dig så väl

Kramar om dig

2009-07-10 | 21:02:39
Postat av: Teija

Så fint!

Kan bara hålla med de övriga här........

Kramar till Dig.

2009-07-11 | 00:24:13
URL: http://fevites.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: