090731

Hejsan!
Får väl börja med att skriva om våran nyhet :) Har en tik på 9 månader här hemma. Ackebers Lady Loba, kallas för Loba. Hon är en lugn mycket glad tik. Är absolut inte hög i rang. fast det klart, hon är ju ny här, och mina andra hundar bor ju här ;)
Hon kan vara lös ute, lyssnar och kommer när man ropar. Jag har just kommit in från en promenad med tarzan och loba. Hon gick si så där i kopplet. Drar inte, men går famför mig. Så det blir det till att träna på ;) Skällde även ut grannens kossor och hästar, hahahaha! Men de var bara ett vad-ni -är-otäcka-skall, hahahaha!
Men, vi har fått ett problem.... När vi tog hem henne, så blev jag lite skrajsen i bilen.... sa till Tommy att vi släpper Loba och Kaxe ihop ikväll, men väntar med tarzan. Tänkte att två hanar och en tik leder väl till bråk, hur tänkte jag?! Och Tarzan som är så liten....ett bett från kaxe, och ingen Tarzan mer... Men nu har vi släppt ihop dem, och det blev problem. Dock inte det jag var rädd för.... Kaxe kan inte låta Tarzan vara! Han piper, går efter tarzan, slickar honom på snoppen, slickar där han kissar, det rinner saliv ur munnen på kaxe, och det droppar från nosen på honom?! Så här betedde sig Bosse när han träffade Gunde, som är en kastrerad hane. Men har ALDRIG sett en hane göra så på en annan okastrerad! vad är detta för beteende? Det ser ju faktiskt ut som att Kaxe är lite kär i Tarzan?! Är det någon som vet varför detta händer?
han har en gång morrat lite på Loba. Det var ingen allvarligt, så jag är inte rädd för att det ska bli bråk. Men han vill ha Tarzan för sig själv....blir Loba för intresserad av tarzan, så säger Kaxe ifrån....Hmmm.....
Just nu har vi kopost galler mellan två dörrar, så tarzan får vara ifred!
Vet inte hur man löser detta........får väl se hur det blir.... Har bara gått typ två dygn nu så....
Lite kort. har tappat bort sladden till datorn :p Så jag har bara tre att visa.
Loba
Kaxe och Loba. halv syskonen som dricker ur samma vatten "hink" ;)
ha det gott allihopa!
Kramen

Kommentarer
Postat av: Jennie & Charlie

Hej!



Vad kul att Du har köpt en hund till.

Men varför inte en valp?

Men okej en rumsren hund är ju lättare.



Mitt lejon som jag hade gillade också hanar,

men INTE! tikar.



Som tack för att Du är så vänlig emot mig och

min pojkvän.

Så ha Du fått en sida på våra bloggar.

Gå in och se själv.

Ev lämna komentar.

www.nalleholms.blogg.se

www.bollnallen.blogg.se



Jag har gjort utflykter med min pojkvän.

(Innan satt jag bara hemma och stirrade

på väggarna).

Blev inspirerad av Dig.

Jag tänkte:

"Om Camilla kan leva vidare efter Sin förlust

av Sin Baron.

Så kan väl jag med, men det är JÄKLIGT! SVÅRT!"

JAG VILL TACKA FÖR ATT DU INSPIRERAR MIG

TILL ATT "TA TAG I MIG SJÄLV,

OCH FORTSÄTTA ATT LEVA MITT LIV".



Men okej! Camilla jag ska vara ärlig med:

Det känns som att livet ändå är förstört,

det känns som att man ALDRIG NÅGONSIN MER kan bli

RIKTIGT ÄKTA GLAD & LYCKLIG IGEN.

"Jag kan skratta och le,

men inom mig kan ingen se".

Yvonne skrev också att jag måste tänka framåt.



Jo, när jag skulle sätta in fler bilder samtidigt.

Så försvann hälften.

Hur gör man för att sätta in flera bilder på

rad som Du gör??????



KRAMIZ OCH ÅTER TACK FÖR ALLT SOM DU GÖR

FÖR MIG OCH FÖR ATT DU HJÄLPER MIG/OSS.

MVH JENNIE & CHARLIE



KRAMIZ!

2009-07-31 | 20:05:28
URL: http://bollnallen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej hej =) se där ja..vad var det jag sa? Bara den rätta dyker upp så har inte hjärtat ngt att säga till om hihhi. Så glad jag blir. Jasså ni har oxå så? Eroz tror jag är en gnutta kär i vår Whille här (fast han e kastrat) HAHAH snuskhundar :P



Kram

2009-07-31 | 21:11:19
Postat av: Sara

Vilken skönhet hon är! Så otroligt söt! Massa kram på er!

2009-08-01 | 09:50:24
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Monika

Hej Camilla med familj ! =)

Grattis till en liten go tik..så roligt,,blir så glad för eran skull ,så jättesöt och grann..hihihihii förstår inte att Kaxe då föredrar killar..hahahahhaahh.Sådär gjorde Emmas(min flicka)lilla vovve på Buster..han var verkligen kär i Buster,(Buster kastrerad då,men inte IdeFix )..pep och bara skulle slicka i öron och på snoppen..Men vi gick emellan..Buster sa inte ifrån ofta..så vi tog bort Idefix,försökte kollra bort med ngt annat..ja intensivt var det..

Tror du inte Kaxe inte vet riktigt hur han ska bete sig..du ska se när löpet kommer där så blir Loba nog så intressant. =) Ni får gå med Kaxe och Loba på promenader..Det blir nog så bra detta..=)=)...LYCKA TILL MED ERA KÄRA,ha det så bra..KRAM KRAM.

2009-08-01 | 10:31:53
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Teija

hihihh Som sagt, Lycka till med vackra Loba. Hon ser bedårande ut.

Hoppas det löser sig med Kaxe och hans fixa ide´. Precis som du skriver så har hon ju inte varit hos er så många dagar ännu. Det ger sig väl...hoppas jag.

KRAMAR till er alla

2009-08-01 | 15:10:09
URL: http://fevites.se
Postat av: Sara

Jag står ju bakom kameran juh... :p Du är megafin!

2009-08-01 | 15:49:26
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Veronica+tjejer

Guuuud vad kul för er!!!! O så fin tjejan är!!!

Glada för eran skull.

LYCKA TILL nu!!!

KRAM

2009-08-02 | 11:10:11
URL: http://www.mhm.se/Veronica
Postat av: Sandra

Grattis till nytillskottet.

Ulrika berättade igår :-)

Jätte fin är hon. Hoppas att allt går bra!

2009-08-07 | 09:58:19
URL: http://chouwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: