090721

Hej!
Idag är det ett trist och grått väder! På förmiddagen var det rätt ok ibland, men under efter middagen och kvällen har det blåst och regnat :( jag och kaxe tog en tur nu ikväll. Tänkte traska bort till jenny, men hon var inte hemma :( Jag jobbar två nätter nu, så det är skönt att gå lite längre med han kvällen innan, för lite segare blir jag ju såklart då jag jobbar natt :P
Jag och Wilma har vart hos syrran hela eftermiddagen. Hon bjöd på god mat, och riktigt gott fika ;) Vi har pärlat, ritat och lekt lekar, så vi har haft det riktigt bra!
Den GOA lilla Gunde!
Den goa efterrätten...glass och kaffe :p
Igår var vi ute i skogen och plockade blåbär. fanns massor med stora härliga blåbär :P Wilma tyckte det var super gott att sitta i blåbärsriset och smaska....för så mycket i lådan fick hon inte :p
Kaxe var med ut.
Visst ser det härligt ut?
Både Wilma och kaxe ser så härliga ut här! Wilma är så inne i dessa blåbär...och kaxe som sitter så gött på hela rumpan :p
Sniff, sniff! Här luktar det gott!
aha, det är husse som grillar!
Vi kan lova dig Kaxe att korven, skinkan och potatisalladen är just så god som den ser ut ;)
Självklart fick Kaxe oxå smaka ;)
GOTT!
När vi kom hem bakade jag och Wilma blåbärs muffins....mumma det!
Jag, Jenny och Johan tog med oss Tarzan och rasmus ut lite igårkväll. Johan tog en massa kort som vanligt ;) Så jag lägger ut ett par på tarzan när (om) jag får några ;)
Jag hittade kaxes haklapp igår när jag rotade efter klotången...
It's cool 2 drool :p
Hoppas att ni alla har det bra!
Kramen!

Kommentarer
Postat av: Karro

Får tacka för en trevlig eftermiddag. Ha det så bra så syns/hörs vi. Kramar Karro

2009-07-22 | 08:17:12
Postat av: Teija

Hej :)

Blåbär!!! Så gott!! Fast jag gillar inte att plocka bär. Jag är mer som lilla Wilma, äter dom istället ;)

Härliga bilder på er utflykt. Ser verkligen trevligt ut. Och lite grillat också! Mmmm så mysigt och gott!!

Ha de gott.

Kram på er allihopa.

2009-07-22 | 11:40:32
URL: http://fevites.se
Postat av: monika

Säger som Teija ..härliga bilder på er..och eran utflyckt..Jag bara älskar att gå och plocka desssa blåa bär..gott att äta med kall mjölk och socker..hahahahahha..kalorier men gott !!Blåbärspaj och dina muffins..mmmuuummmaaa gött!!!Kaxe är så jädra fin,ska bli kul att få träffa honom ,,någon gång kan det ju bli..hihihihihi..Tarzan också såklart ..

ha det så jättebra nu..kramisar till er alla / Monika

2009-07-22 | 13:28:58
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Jennie/Nalleholm

Hej!



Tack för inlägg i min gästbok.



Jag minns då jag plockade blåbär med min Tanja.

Jag hade med mig en liten burk att lägga

blåbären i.

Jag lade den på marken för att kunna plocka med båda! häderna.

Jag plockade blåbär, sen då jag vände mig om och skulle lägga i bären i burken....

Så var bären borta!

Jo, Tanja hade ätit upp dem.

Hon var alldeles blå runt hela munnen.

Och på tänderna.



Jag såg att du hade någon länk till din hemsida.

Men när jag klickar på den så står det "fel" bara.



Må så Gott!

Välkommen åter till mig Nalleholms/

Sankt Bernhards Gästbok/Forum



Kram från Jennie

2009-07-22 | 14:42:01
URL: http://www.nalleholms.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: