090713

Hejsan!
Jag har jobbat min långveckka nu, gick av idag. Natten som var hade jag Kaxe med mig. Jag har funderat ett par gånger innan på att ta med mig honom till jobbet. Men har funderat lite på hur en hund känner när man vänder på dygnet. Vissa människor mår ju skit av det, och andra märker typ ingt av det.... Är det samma med hundar tro? Är det fel att låta hundar jobba natt? vad tycker ni? Skriv gärna en komentar om det, alla som tassar in.
jag kan ju brätta hur kaxe tyckte att det var ;) Han skötte sig så super bra!!! På rapporten var det en tjej som ville klappa på honom, och då gav han henne så många pussar som han bara hann att ge ;) Kaxe är ju en ÄKTA knähund! Resten av de som var där ville inte fram och hälsa på honom, så därför brydde inte han sig om dem heller.
När vi sen började gå runt för att arbeta, så fick han vara lös på själva avdelningen och springa fritt, men inne på rummen ville jag att han skulle lägga sig i hallen och vänta där tills vi gjort vårat jobb. Han kunde se oss, och vi kunde ha lite koll på honom. En gång kunde han inte låta bli att resa sig upp, och ge farbrorn i sängen en blöt puss ;) Men annars skötte han sig TOPPEN! När vi gick de stora rundorna, då vi har många byten. Så fick han ligga på en stor inglasad balkong. Där är det svalt och skönt, och han sov som en liten gosig gris ;) Han har sovit till och från hela natten, men oxå varit mer vaken än vanligt så klart. Många intryck blir det oxå. Vi är på fem avdelningar, och har 40 boende, så det blir många dofter och annat smått och gott att ta in för hjärnan. Flera gånger under natten fick han gå ut och kissa, och röra lite på benen ute ;) Har en sån bra bakgård på jobbet där han kan vara lös. Vid fem kan jag lova att han såg seg ut, men då fick han oxå sova en stund. Och när vi slutade vid sju så såg han lite piggare ut igen.
Och hur har Kaxe vart idag då.... Hmm, när jag vaknade så åkte vi till Tibro. Wilma och Tommy fiskade, och jag och Kaxe tittade på. Tränade lite lydnad, bara ett par få övningar. Wilma lekte på en lekpark, och Kaxe satt brevid och tittade på. Två hundar gick förbi oss då, och kaxe orkade inte bry sig ;)
Nu i kväll gick jag och kaxe en promenad. Visst var han lite segare än vanligt, men det var rätt skönt faktiskt, hihihi. kaxe är ju en väldigt AKTIV hund!
Så....det är lite vad jag och Kaxe haft för oss....
Vi har även tränat rally ihop med Jenny och Rasmus. hade en privatlektion för Ulrika. gick så JÄKLA bra!!!! Vi hoppade över hinder. och tränade på att berömma med leksak och inte godis. Jäklar vad Kaxe tyckte det var ROLIGT! Fullt ös i han då ;) Rasmus var ika duktig som vanligt! Jenny och Rasmus är så jäkla duktiga! Kan säkert komma hur långt som helst! Ja, kaxe är duktig han oxå, jätte redig kille det. Och om matte bara vill, så kan vi nog oxå komma riktigt långt ;)
Lilla Wilma tyckte det var TOPPEN att vara ute och fiska idag :) Hon är ju bara för go den lilla tjejen! Imorgon kommer mormor och morfar och hämtar oss, då åker vi till visingsö :D
bilder kommer imorgon ;)
Ha det riktigt GOTT!
Två små dikter:
En till mina vänner:
En till Baron:
Matte saknar dig!

Kommentarer
Postat av: Veronica+tjejer

Hej!

Jag tycker det är jättehärligt att hunden kan vara med på jobbet. Vilken härlig upplevelse. O när man kan styra det så som du gjorde, med vila o så är det ju bara såååå bra! Tror man märker rätt fort om hunden inte gillar det. Men Kaxe verkade ju tycka om det.

Ha det så trevligt på Visningsö. Där är fint :))

Kram

2009-07-13 | 22:18:05
URL: http://www.mhm.se/Veronica
Postat av: Yvonne

Hej Camilla

Hoppas ni får en underbar dag på visingsö, och åka häst o vagn, äta massa med polkagrisar o glass.



´Vad jag har hört, har hundar ingen tidsbedömmning, men vad vet lilla jag

2009-07-14 | 09:48:42
Postat av: Ulrika

Halloj! Vilka fina bilder du har överallt på bloggen - måste fråga vad du gör för att få så bra bilder i rörelser? Det blir aldrig så bra när vi tar...och ändå har vi en bra ny kamera;-( Vad har ni för kamera och vad gör ni för ngt för det ska bli så bra;-) Kul ni tycker lektionerna är bra - ni har potential!! En fråga till - går det långsamt att ladda upp första sidan på SH sidan? Eller Kennel Drömfångar sidan? Kram på er o pussa de små

2009-07-14 | 11:37:53
URL: http://www.skovdehundskola.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: