090709

Hej!
Idag har det vart rätt trist väder! Har regnat till och från hela dagen lång :(
Vi har städat som ett par tokar här hemma. Och sen åkte vi på loppis, hittade ett par fina ljusstakar och vasar. Efter det vart det iväg till affären för att handla. Och sen hem igen. Jag och Jenny tog en promenad med Rasmus och kaxe. Var borta drygt en timme. Släppte dem lösa på åkrarna så de fick springa av sig :) Det uppskattas verkligen av kaxe det ;)
Här har jag lite bilder från tiden som gått, utan dator :p
johan, jag och Wilma på cykeltur. Johan har täten :)
En liten vilopaus...
Wilma har plockat fina blommor...som hon gav Johan sen...
Ett kort på Tommy och Wilma...från crossen...
Kort från när Rolf yllde år. 
Mormor, mamma, Jenny och Gunnar.
Helene och Inga. (Jenny och Johan mor, och mormor.)
 
Blev bjudna på JÄTTE goda våfflor och STORA jordgubbar!
JÄTTE STOOOORA!
Ett kort på Kaxe...ute på en av våra vändor...
En fin regnbåge...
Ne, men Kaxe...vilka stora....öh...blåa.... öron du har?
Dessa köpte Wilma på sommarland ;) Var ju bara tvungen att testa dem på kaxe ;)
Korten från sommarland kommer en annan dag, för de ligger på den gamla datorn :p en enda stor röra här va? ;)
Jag ska strax ut med lilla tarzan, så han får kissa av sig...för vi har han kvar ;) Jag bloggar så sällan om honom....måst börja ta lite mer bilder på den GODINGEN! Men handen på hjärtat, så är jag inte ute lika långa sträckor med honom. Han är med oss JÄMT, springer ut och in som han vill, sitter i soffan intill mig, busar en massa med katten, tar Wilmas leksaker och sover under mitt täcke. Men ändå blir han inte med här :( Stackarn! Är väl för att det inte käns så roligt att blogga om vilka hyss han hittar på hemma ;) 
Idag frågade mormor Wilma om hon ville med till visingsö nästa vecka. och det ville hon ju. Så frågade jag Wilma om hon ville åka dit själv med mormor och morfar, eller om hon ville att jag skulle följa med. Hon har ju mer och mer börjat vilja göra lite saker själv, utan mamma och pappa. Hennes svar blev: Jag vill ju åka med dig mamma, annars så saknar ju jag dig! ÅH, vad HÄRLIGT att få höra så söta och snälla ord från sitt lilla hjärta!!!!! Det värmde!
Så jag avslutar med ett myskort på mig och Wilma.
Och till alla er som har semester....och alla andra i detta stressiga samhälle, vill jag "ge" er detta att läsa:
Ta det lugnt!
Det är så svårt att slappna av,
med alla "måsten", "ska" och krav.
Ja, tiden flyr av jäkt och stress,
och allt som sker blir mest en press.
Men du är fri att sakta in,
för tänk på att din tid är din.
Så ta det lugnt en liten stund,
låt här och nu bli din sekund!
Kramen på er alla!

Kommentarer
Postat av: Nancy66

Fina foton och den sista texten var mycket tänkvärd. Vi ska verkligen ha en underbar semester i lugn och ro....kramen,

2009-07-10 | 09:43:44
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Monika

Ja du vilket väder det bara vart..hade räckt med en rejäl dagsregn.Svalare väder fick vi också..skillnad på ca 20 grader..HAHAHAHA vi är aldrig nöjda !!!

Härliga cykelturer,ser gott ut..rasta o fika mumma gott !!

Jaså mormor har fyllt år..kanske har jag sett ngt.om det.."minnet"..GRATTIS MORMOR IRENE,(om jag inte har grattat ngt förrut !!!)

Vilka STORA jordisar..vad gott det måste ha varit, ,såg att Wilma hade en fin tatuering..=)

Ja nu var det ett tags sedan jag såg lilla Tarzan..lilla gubben,så fram mad ett kort på honom.=)

Härligt att hundarna får springa av sig..fälten är ju jätteroligt för dom..Här hemma springer dom dagligen..=)

Visingsö,där har man vart några gånger..härligt där om det är vackert väder.(nu vart jag allt sugen på en sån där god polkagris..mmmmm,inte dumt !! =)

Vilka söta mystjejor..ja det är gott att få ha varandra..ha det jättebra nu,och vad rädda om varandra..sista texten tål att tänkas på !!Ska hälsa från Veronica,hon kan inte kommentera i din blogg..så jag hälsar från henne och tackar för dina goa inlägg i hennes blogg,gästbok.KRAAAAAAAAAAAAAAAAMAR FRÅN OSS ALLA .

2009-07-10 | 10:03:27
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Monika..den blinde..=)

Hahahahahahah..tänk om man kunde läsa rätt..förlåt ,det var ju Rolf som fyllde år..GRATTIS ROLF !!!

För Wilmas mormor har väl fyllt om jag inte minns fel...hihhihihhihiii..Kram.

2009-07-10 | 10:06:34
Postat av: Teija

Hej :)

Alltså, helt otroligt fina promenad/cykel-vägar ni har där hemma vid!! Blir ju så avis. hahahahah... Jag som gillar att promenixa på just sånna ställen.



mmmmmm jordgubbar...så goa de ser ut!!! O så stora sen!!

heheheh... Kaxe med sina blåa öron. heheheh Så söt man kan va då!

Och så ett riktigt gulligt foto på mamma o dotter. Så söta ni är!!



Texten där i slutet... Så sant såååå! Man ska inte stressa ihjäl sig. Vem tackar en för att man gör det??!! Njuta av dagen som kommer, det ska man göra. För morgondagen, vet man ju inget om.



Ha de jätte gott nu. Och så roligt att få titta på dina bilder igen :)))

KRAMISAR till er alla!

2009-07-10 | 12:33:24
URL: http://fevites.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: