090121

Hej! Jag har vart ledig i ett par dagar, och det har vart SÅ skönt!!! Jag har hunnit med en massa "måsten" hemma, och haft jätte mycket tid till bus och lek med Wilma, och den tiden man spenderar tillsammans med Wilmis är ju bara SÅ underbar!!!!!
Nu när jag skulle lägga över foton till bloggen, så hittade jag ett kort på Wilmas mat, som jag gav henne för ett tag sen.... Hon har börjat äta så dåligt, så jag tänkte jag skulle få maten att se lite roligare ut....men jag vet inte....kanske skrämmer jag henne....för denna "gubben" ser ju inte dirrekt söt ut, hehehe.


Jag och Wilma var hos gammel mormor Ingegerd och hälsade på i Måndags, syrran var oxå där. Här blir man alltid bjuden på mat....ibland på mindre god mat :p denna gången var det omelett med räksörja, kota grönsaker och ostsås.... Wilma tyckte om det iaf ;) Hemskt att vara kräsen, man känner sig ju så dum när man inte ens tar en nypa mat på tallriken....men man kan ju inte rå för att man inte gillar allt....


Lilla Wilma hittade legobitar att bygga med. Hon hittar alltid på en massa kul att sysselsätta sig själv (och andra) med :)


Idag på förmiddagen pusslade Wilma medans jag städade. Jag gör bara ramen på detta pusslet, sen lappar hon ihop det själv. Helt otroligt tycker jag!


Sen hoppade hon i badet, och kom ut ur badrummet som en ren och fin liten prinsessa ;)




Jag och lilla godingen!


Jag har börjat träna lite här hemma, känner sig piggare då. Och idag ville Wilma oxå prova på att "cykla", så där stod hon i 25 minuter. Jag hjälpte till lite. Men trött finns nog inte hos barn, för efter detta dansade hon till poppmusik :p
Så ikväll behöver jag nog inte träna....jag fick träna kondisen ändå :p


Strumpbyxorna hänger på trekvart me :p

Så när vi sitter och pusslar, eller spelar spel, får jag pusta ut lite, hehehe. Tänk om man hade en tiondel av hennes energi!!!! Åh, så mycket jag skulle hinna på en dag då!


I kväll var jag och Kaxe på rallylydnaden. Åh, så härligt det var att få börja träna honom igen!!!! Han skötte sig UTMÄRKT bland alla hundar! Han lyssnade hur bra som helst på mig, han följer mig SÅ bra! Så jag har nog vart världens stoltaste matte idag! :D
Innan träningen gick vi balansgång på allt vi kunde hitta på aspö....bänkar runt grillplatsen, vanliga bord med bänkar, saker som barnen leker på osv. För det mesta går det att få upp han på dessa saker. Men om föremålet är för smalt och ligger lågt, så går han bredbent över föremålet. Men det är rätt! Varför anstränga sig i onödan?! ;)










Vi tränade på bakdelsövningar, och på "ostbågen". Då står hunden vid sidan, så tar man en godis och lockar hunden bort mot dig, och bakåt mot rumpan, så hunden blir böjd som en ostbåge, sen när hunden flyttar baken så går du med vid sidan. Så att baken flyttar sig, men inte frambenen. Detta var krångligt! Det såg tydligen bra ut när vi gjorde det....men jag tyckte bara att vi flummade runt där i spånet jag och Kaxe.....Yrsel fick en iaf ;)
Jätte bra övningar för att få hunden att veta vart bakbenen är! Så vi kommer att träna en MASSA på detta, jag och lilla mannen här ;)
Ha det riktigt gott allihopa!
KRAM!


Kommentarer
Postat av: Kathi

Hej! Nu blir jag avundsjuk på dig som går rallylydnad hos Ulrika! Det är kul att jobba ihop med sin hund, eller hur?

Kram Kathi

2009-01-22 | 14:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: