Kyrka och museum...det var längesen :)

Halloj!
Idag hade jag och Wilma inte så mycket för oss....inte så jätte kul för Wilma om man är ute i skogen med hundarna varje dag :) Men så kom en smart liten tanke till mig ;) Tommy skulle jobba eftermiddagen i Skara idag, så då kunde ju jag och Wilma åka med han dit, och kolla på Skara Domkyrka, och gå på museum :)
Vi började med att titta i Skara Domkyrka, Tommy var med oss in en stund.


Det första vi såg var lite tända ljus och små stenar som låg på golvet. Så fanns det en lapp där det stod att om man bar ett tungt hjärta, så kunde man be en bön och lägga stenen i en vattenskål, eller på ett par större stenar :P
Lilla Wilma ville ju såklart oxå lägga dit en sten :)


Fint!


Wilma ville dit fler gånger, och lägga på fler stenar. Men Tommy skojade med henne och sa, att så många bekymmer hoppas vi inte att du har ;)


Min goding!


Det fanns en grav i kyrkan...så här såg den ut från ena hållet...


...och från sidan.


Wilma tyckte det var jätte kul där inne. En massa färg glada fönster, massa figurer här och var, en trappa ner till en liten "grotta" m.m. Men tillslut så gick vi vidare till Turistbyrån.


Här inne kunde man titta på saker från inspelningen av "Arn".






I den stolen sitter du bra Wilma...kanske kommer du göra en å annan film... ;)


Efter att ha tittat runt på Arn, så var det dags att vara ute lite i friska luften oxå. Så jag och Wilma gick till en lekplats.


En riktig liten solstråle det där!!!!



Klockan tickade på fort...Tommy slutade joobbet och mötte upp oss på lekplatsen. Brevid lekplatsen fanns ett museum, stads museum tror jag....och dit in gick vi. Fick först titta på en film som handlade om sköldar, vad de betydde förr, och vart de hittades...


När man kom ut från "bion" kunde man kika runt på sköldar i ett rum....


Men de hade mycket, mycket mer som vi kika runt på...








Jag kommer inte ihåg vad detta var för sten...men sin charm har den ju!


Väl hemma så knatade jag ut med Kaxe medans det fortfarande var ljust. Vi gick ner på åkrarna och körde lite lydnad först. Tränade mycket på, stanna kvar som både, sitt, ligg och stående. Gick bra! :)


Fina killen! ;)






Sen tog vi en promenad. Kaxe fick busa av sig lite, efter att ha tränat på att vara still så länge :)
TJOOOHOOOO!!!!!!!!!!!!


Kaxe på stenmuren här hemma.


Sen tog jag med mig Baron och Tarzan ut på åkrarna oxå. Jag tog rätt mång kort på dem, på Tarzan som busade...men när jag kom hem och kollade var det bara svarta kort med lite snö framtill...:( Va väl kanske lite för mrkt ute :(
Men tog ett par på dem här hemma :) Min goa, goa gubbe!


Sussar gött i soffan nu :p


Och lilla "glader". Mitt busfrö!


Nu är det dags för hundarna att få kvällsmat. Sen blir det till att kolla på film.
Ha det riktigt gott! Kramen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: