Kaxe har fått dra pulkan :)

Igår när jag skulle blogga så ville inte datorn vara med....men nu hänger den med igen :) Dessa datorer! De gör sällan vad man vill att de ska göra, hihihi!
Igår när jag gick och plockade, sprang Wilma omkring här och pysslade lite. Hon ville inte ha på sig några kläder...men kom på att dagen innan hade Tommy köpt en halsduk och en mössa i rosa med mimmi på, så dom ville hon gärna ha på sig...

Hiihihihi! Hon är ju för söt!!!! Mössan ligger och vilar lite på öronen oxå ;)
Jag måste köpa en bok, där jag ska skriva i alla roliga kommentarer som Wilma säger, och alla roliga svar hon ger, så ska hon få den boken av mig sen när hon fyller 20 eller något ;) För hon säger ju så mycket roligt nu :)
Igår skulle jag in och duscha, så jag sa till Wilma att jag skulle göra i ordning mig. Wilma satte sig vid köksbordet och började leka med leran. När jag kom ut ur duschen och in i köket så tittade Wilma på mig och sa: " Men vad fin du är mamma! Har du gjort iordning dig?"
Ja, när håret står åt alla håll och kanter...är lite lagom ruffsigt....hmm....

Ja, då är det ju just SÅ man känner sig...fin...Hahahahaha! Goding till Wilma!
Ne, tacka vettja plattången! Vad hade man vart utan den? ;)


Jag och Wilma tog vara på snön igår med :) Tänkta ha tagit en hund med oss, men hittade inget koppel...det är verkligen så att jag lägger min skit över allt! Måste försöka få lite ordning på mig själv :p Jag såg på filmen "och så kom Polly" för ett par dagar sen, blev lite inspirerad över "pipen" som hon hade på sin iller. En sån skulle jag ha så jag kan blippa efter allt som jag förlagt.... :)
Hur som helst så var jag och Wilma och lekte i snön utan hund idag, och det gick ju bra det med :)
Wilma i full fart ner för backen!


Rediga tjej som "kan själv"! Drar till och med upp pulkan helt själv nu ;)


Full fart ner igen...


När Wilma tröttnat lite på att åka så fick jag oxå prova lite ;) Men Wilma ville oxå sitta i, så ett par gånger båda två åkte vi oxå :) Jag tycker att det är gör sköj att åka pulka! Och Wilma med, som ni ser på hennes JÄTTE flin :) Bara bus i de ögonen!


Väl hemma så värmde vi oss med varm choklad! Mmmm, så gott när man lekt i snön en halv dag! Sen fick Wilma syn på kameran och gick här hemma och fotade lite vasar, krukor ch annat kuligt.....sen ville hon att jag skulle knäppa två kort på henne, och dem måste jag ju ha med, hihihihi!




Charmis!!!
Jag och Kaxe knatade iväg till Jenny på kvällen. Kaxe fick träffa Rasmus en stund. Men idag tyckte väl inte Rasmus att det var överdrivet roligt att leka med Kaxe, nån måtta får det väl vara på't ;) När jag ser Rasmus lite stel, iaf orörlig, och tittar åt ett helt annat håll, när Kaxe försöker få igång honom till lek, då tänker jag på en låt med Björn Rosenström......på texten "Jag spelar träd när han går förbi...." Hehehehe! Men Kaxe fattar vinken rätt snabbt. Igår blev han super glad när han såg Rasmus, men när Rasmus inte visade att han var lika glad och sprallig över att se Kaxe, så gick Kaxe vidare på en egen liten upptäcktsfård ist ;)


Sen tog vi på Kaxe killen selen, och sställde han framför pulkan :D
Han tyckte att det var lite läskigt först. Han hoppade över skacklera en gång, så då fick vi stanna och se så bakbenen hamnade på rätt sida av dem igen. Sen traskade vi vidare. Han gick lite långsammare än vanligt, så man märkte att det kändes lite ovant för honom. Men det gick super bra! I dag ska vi ta på lite tyngd på Pulkan när vi kör :)




Mor min kommer strax hit och hälsar på oss. Så jag ska väl ta och fixa till lite här hemma....
Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Nancy66

Hon är för söt, ja du med,,,hihi

Mysigt för Wilma att få ha mamma för sig själv ibland utan vovvar kan jag tänka hon tycker,,,:-)

Ha en toppen alla hjärtans dag, kramen

2009-02-14 | 12:28:48
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: