Hej igen!

Nu har jag gått en liten runda med Baron, vi var bara ute ca 20 minuter, men det var säkert helt OK för Baon ;)
Sen tog jag på selen på Kaxe, och vi begav oss ut på åkern. Jäklar vad duktig han är!!!! Jag gick först brevid och drog i tömmarna så att det blev ett "tryck" på selen, så att han fick ta i och fortsätta att gå. Sen drog jag extra hårt i den högra, och då gick han åt höger, och tvärtom med den vänstra. Jätte duktig! Det sissta så gick jag bakom honom lite och svängde ett par gånger åt båda hållen, funka kanon bra :D Men han vill gärna sniffa i backen, är en massa harar och rådjur som har skuttat här :p Så jag kanske behöver lite hjälp av min kära kusin...för att sniffa i backen när man drar är ju inte OK. När man arbetar så arbetar man, och när man går vanlig promenad så sniffar och strosar man ;)
Vi tömmkörde inte så länge. Det gick ju så bra, så då ska man ju sluta fort oxå... Efter det körde vi lite vardagslydnad på åkrarna här, och sen hittade vi lite stenmurar, stenar och lite annat smått och gott att hoppa upp och ner på, och gå balansgång på ;) Så lite roligt har vi haft det ihop ;) Nu ligger alla hundarna och vilar. Skönt! Wilma vaknade visst lite, men jag tror hon somnar om snart :)
God Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: