En helt vanlig Tisdag....där man är LEDIG ;)

Hej!
Idag har jag vart ledig. Så skönt, så skönt ;) Vaknade väl strax innan 7, satt och myste riktigt länge framför teven med Wilma. Vi tittade på Musse, och satt ihop virade i ett täcke som vi värmde oss under.


När jag sakta men säkert tillslut hade vaknat till lite, så tog jag tag i det som vardagen alltid har att bjuda på...disk, tvätt, städ ;) Jag fortsatte leta lite i den stora lådan med alla CD skivor som kom fram från vinden för ett par dagar sen, och gud vad många underbara skivor jag har :p Så det blev till att poppa loss här igen, och dansa med min trogna kavaljer "skurmoppen" hehehe.
Wilma pysslade lite med lera undertiden. Men sen hade hon försvunnet ut i hallen...lustigt det där, man tror att hon pysslar med något, och man tycker att man har koll, men ändå så smiter hon undan, så tyst och försiktigt, och hittar på lite annat när mamma inte ser på :p Men idag var det inget hyss hon gjorde, hon hade hittat mina skor med klackar, och det är ju jätte kul att gå i :D




Så söt hon är! Men jag kan lova, hon tyckte inte att det var så där vidare värst lätt att dansa i dem, Hihihi.
Efter maten idag så pälsade vi på oss, och gick med Baron på en runda.


Wilma åkte pulkan såklart! :) Roligt för henne att snön är här!
Lilla Gubben!



Wilma hittade ett par roliga stenar, som blev hala när snön åkte bort. Så på dasse satte hon sig på och kanade ner :)




När vi kom hem igen så tog vi oss lite fika. Och sen ville Wilma att vi skulle in på rummet och leka doktor. Hon skulle ligga i sängen med alla nallar, för hon var sjuk, och jag skulle ta hand om henne....


Den där teletubbisen fick hon av nancy och Fredde när de var i Ullared. Och Wilma ÄLSKAR den! Jag måste lära mig tiderna på teven när det programmet går på helgen. Har för mig att de visar dessa på lördag eller söndagmorgon på nån kanal....



Men sen är det ju så att en annen blir ju oxå alltid ner stoppad, så här ligger jag och myser med Wilmas alla nallar, hehehe. Ombytta roller, så ska det vara :)


Jag har fått lite bilder av Tommy från helgen. De hade vart hos Märta och åkt pulka. Wilma i den röda Pulkan, å märta i den blå ;)




Här gör de snöänglar ;)


Kul för barnen att leka tillsammans i snön!
I kväll har jag och Kaxe gått en härlig runda. Kanske var borta i ca 45 minuter, men vi gick i raskt tempo i den friska luften. Åh, så skönt det var!
Så nu är det strax dax för att titta på en film K-pax tror jag den hette...., och äta Engelsk konfekt....Mmmmmm! Jag ÄLSKAR godis!!!! Får tacka Johan så mycket för filmen! Den är säkert jätte bra!!!! Jobbar man hela helgen, så kan man gött få mysa med film och godis en tisdag :p


Ha det gott!




Kommentarer
Postat av: jenny

det går vardagsmornarna på tv4+ kl 6.30 i alla fall... o sen brukar dom filmerna finnas till sånt dära 1 för 59:- eller 2 för 99:- pris som brukar finnas i dom flesta matbutiker... ella har alltid gillat teletubbies... o molly e heeelt såld på dom just nu...så här är vi teletubbiesskadade ...haha kramen

2009-02-11 | 16:10:19
Postat av: Kathi

Hej Camilla! Om det ska hålla på att snöa så här kan vi väl inte spåra på lördag...?

2009-02-11 | 19:18:31
Postat av: Kathi

Låter bra! Att vi träffas ändå menar jag.

2009-02-11 | 20:22:37
Postat av: Nancy66

Härligt med ledig tid, ja jag både vill jobba och inte,,,,,så härligt nu när man kan vara med barnen när man vill. Ohh, vad jag önskade lite att det var som förr då man kunde jobba liiiiiite bara....:-)

Härliga foton och vad kul hon gillar sin Teletubbies, kanske kan fixa lite film till henne,,,hehe

Kramen i kvällen,,,

2009-02-11 | 21:09:56
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: