Bus i snön!

Tänk vad underbart det är att ha lilla Wilma och dessa hundar! Så otroligt mycket glädje de ger mig!!!! Varje dag!

Lilla Wilma var så duktig och gjorde rent speglarna här hemma i förmiddags medans jag diskade :)
Först tar man den blöta trasan...


Och sen torkar man, så glänser speglarna så fint sen :)


Jenny kom hit och åt middag, och sen knatade vi ut och gick en sväng med Kaxe och Rasmus.
Tjohoo!!!! Underbart att få springa lös i snön!!!!!!! JIPPI!!!!!!!!!!


Jag kanske inte har fullt lika mycket energi som den andra token...men visst är det kul att få springa lös!!!


Det är bra att träna lite inkallning...Det kan dröja en liten stund innan Kaxe släpper det han håller på med, men när han väl kommer springande till en, så är det bara fullt ös som gäller!



Sen kan det bli lite tokigt det där med att sakta ner och hinna stanna....innan man krockar med den som ropade på en....



Men träning ger färdighet...så det är bara till att fortsätta träna ;)

Ja,vad säger man?! Du ser lite lustig ut när du blir fotad ibland Kaxe....du har sån fart, så...ja, det ser lite kuligt ut ibland på vissa kort, hihihi!


Rasmus, den fina killen!







Mera bus, bäst att passa på ;)


Vi hade med oss pulkan på promenaden, och tur var väl det....för barnen blir ju så lätt trötta i benen.... Här kör Wilma på Jenny som inte orkade gå längre, hehehehehe!


Sen var det Wilmas tur att vila benen, visst ser det lite mysigt ut? Där höll hon på att somna när vi knata hem :)


Hemma igen! Rasmus i trädgården. (Taget med mobilen...den gav ju nästan ljusare kort än vad den vanliga skrutten gjorde...)


När vi kom in ville lilla Wilma spela spel innan vi kunde värma oss med kaffe :) I sin "vanliga" lilla ordning så blev det: Bamse lotto, hoppa grodor och sen memo....man kan ju inte bara spela ett spel :)


När vi fikade sa Wilma en liten rolig sak, som vi skrattade rätt gott åt. Saken var den att jag och Jenny pratade lite om Barons ålder och hans hälsa innan, vi tycker att han har bra kondition för sin ålder....och att han är svår att gissa hur länge man får äran att ha kvar i sitt liv. För han är ju som sagt frisk och piggelin! Men Wilma gav oss nästan svaret idag, hihihi! Hon sa först att Bosse är i hundhimlen...och sen sa hon att Baron, han åkte upp till älghimlen, men han blev utslängd därifrån.... Så nu vet vi varför vissa hundar blir så gammla, de åkte till "fel" himmel :p Inte lätt att bli utslängd därifrån, men tur för mig att han blev det! Hoppas att han inte vågar att göra ett nytt försök bara då ;)
Baron fick följa med till "möbelstaden" Tibro idag, när det var dax för att handla lite hundmat och annat smått och gott som går åt :) Var ju bara ett måste att fota honom vid en skylt.....


Jag bytte på mina kaniner idag, så då passade jag på att bli fotad med Lollo i famnen.
Eliona är JÄTTE snäll att klappa, när jag sitter brevid henne, men tar jag upp henne i knät så kan hon bitas lite. Hon tar tag i mina kläder... det är inga "riktiga bett" hon ger mig, men jag kan lova att det känns när hon får tag på skinnet på mig.... Hur får man en kanin att sluta med det? Hur säger man till en kanin? Pysslar mer såklart! Men jag vill ju gärna att hon slutar med att nypas!




Jag har kort på Tarzan gose-grisen idag :D Nu är han så fin, så fin igen, och ser ut så som en nakenfis ska göra! Men jag badade han innan jag fotade honom, så då kurar han ihop sig i soffan, och är väl inte så värst vidare intresserad av att bi fotad....men här är mitt lilla hjärta!!!!

 

I morgon ska jag och Kaxe gå till Jenny och testa att sätta pulkan bakom Kaxe :) Så jag ska ta på han selen nu, så han får gå lite med den på sig. Det blir spännande i morgon, dra för första gången ;)
Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Teija

hahahaha... Så kloka ord det kommer från de små barnen...

Härliga snöbilder! Det är ju så kul att titta på bilder av busande, lekande hundar. Som får o kan springa lösa och leva livet.



Kram Teija & tjejerna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: