090227

Hejsan!
Jag har inte bloggat på ett tag. har ju jobbat nätter i veckan, och då blir det inte mycket tid över...den tiden lägger man på familjen, och inte på datorn ;)
Tankarna har gått mycket de senaste dagarna. Man blir så lessen när man får höra att någon förlorat sin vän. Tänk vad dessa underbara hundar betyder för en! De är ju verkligen sina vänner, som alltid finns där, i ur och skur! Alla dagar! De ger så mycket glädje, sån enorm kärlek! Man delar så otroligt många minnen med dem...och en dag så flyttar de vidare uppåt....det är tur att vi aldrig vet när....man får bara njuta av den korta tiden som man får äran av att ha dem i sina liv.
Men jag tänker på dig vännen min!!!!
Jag sov hos mamma och Gunnar i tisdags, och de bjöd på semlor...såklart ;)
Gunnar hade hittat en barnsemla till Wilma, så söt!
Gottigt så!
Kom igen nu då morfar, nu bränner vi fettet ;)
Idag sa Wilma till mig att hon ville ut i skogen och fika. Så då gjorde vi det :)
Vi hittade ett mysigt litet ställe...i en kohage ;)
Det där fikat smakade minsann bra ;) Wilma hade fixat sitt eget fika att ta med sig ;)
Baron gottar sig....
Riktigt ordentligt ;)
Och sen bar det av på små äventyr...
Det här kortet gillar jag! Synd bara att han inte var närmare kameran! I den här gubben finns det allt krut kvar, se så högt han hoppar ;) Nästan så man kan ana vår känslor...
Påväg hem stannade Wilma på en isfläck, där man kunde krossa isen när man gick på den. Jag minns hur kul jag tyckte att det var :)
När vi kom hem röjde jag upp lite i trädgården, Kaxe fick vara med oss ute.
"Hittade" en borste oxå...så jag kunde borsta av honom...och det behövdes!!!
Är hon inte klart snart?! Detta är tråååkigt! ;)
Wilma bakade sand kakor i sin sandlåda...som det var mest lera i ;)
Kakorna ville hon ju så klart bjuda på...men, Kaxe var väl måttligt intresserad av att äta sand, hehehe!
Men sen är man ju alltid lite nyfiken på vad lill tösen hittar på....
Vi såg det första vår tecknet idag när snön smält bort...då blir man lite glad ;)
Wilma spelade lite "bandy" ute. Hon var riktigt duktig! Kanske kan få vara med Johan och gänget någon gång?! ;)
Jag och Wilma var ute nästan hela dagen idag. Har vart så otroligt skönt ute! När Tommy kom hem så åkte vi och stor handlade inne i stan. Jag köpte lite saker, så att jag kunde baka chokladbiskvier, men glömde en enda liten fjuttig marsankräm...så jag får baka klart dem på söndag istället. Jag gjorde iaf bottnarna idag :)
Tommy han fixade taccos som vi myste på i kväll. Lilla Wilma hade fått bestämma vilken mat vi skulle ha. Alltid härligt att få ha lite fredags mys innan helgen!
Här hoppas två små själar på att det ska spillas lite gottigt från spisen :)
Mys fredag!
Fick inbjudan från hundskolan idag. Den 15:e börjar "Hundmötes kursen", underbart att kurserna drar igång igen! Ha det riktigt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: