090217

Halloj!
Jag orkade inte blogga igår, ibland får man vara lat hihihi! Men har ett par kort från gårdagen att lägga ut :)
Jag fick ett roligt mms från Johan här om dagen....han som inte fick komma hit på tårta för att jag valde och jobba ist....
Han skrev: Själv har jag en syster som kan fixa tårta! De du! ;)


Ja, det du Johan! Ta väl hand om henne du! ;)

Igår när jag vaknade till framåt eftermiddagen så ville jag göra något så jag piggnade till lite. En tur ut till skogen tillsammans med Wilma och Tommy fick det bli. Kaxe var oxå med.
Pust! Bäst att vila de små benen lite!


Öh...sa du vila? Vad är det?!



Jag ränner som den tok jag är, i skogarna här :)




Det är roligt att traska runt i skogen, men de små benen blir allt lite trötta efter ett tag, så det är skönt när man får lite "lift" på hemvägen :)


Jag och Baron tog en promenad ute på gärdet igår. Hade velat släppa han lös, men det stod ett par rådjur rätt nära oss. Och med tanke på att Barons hörsel inte är perfekt ( i alla fall inte när jag säger något som han inte vill höra) så ville jag inte släppa honom lös. Mindre kul att ha en hund som jagar efter Wilmas kära "Bambi".
Tarzan den lilla gosingen tycker jag lite smått synd om nu. Det räker med att han står i farstun, så börjar han skaka. Inte för att det är kallt där, utan det måste vara tanken på att behöva gå ut i det kalla som får han att skaka. Men tyvärr så måste ju även små hundar komma ut ibland.... Han längtar nog till sommaren, då han kan springa ut och in som han vill, utan kläder på sig, och utan att frysa!
Idag har jag vart inne i stan hela dagen lång. Har vart hos mamma och Gunnar och provat på att göra kort att skicka till vänner. Det är kul att pyssla lite ;) Gick senare vidare till en vän och tog en kaffe, och tjötade en massa gojja om allt och inget. Pratade väl om att vi skulle gå ut på krogen en dag, och det tycker jag va en toppen bra idé, kommer knappt ihåg när jag vart ut sisst.....
När jag kom hem knatade jag och Kaxe över till Brings. Jenny skulle åka skidor bakom Rasmus, och jag och Kaxe sprang före för att få Rasmus att knata på :) Men jag gömde av att ta kort på dem :p Jag är så ego, så jag kommer bara ihåg att ta kort på mina egna hundar, Wilma och på mig själv, hehehehehe :) Man måste ju tänka på sig själv vett ni ;) vem gör det annars?!
Kaxe fick dra pulkan ett varv runt åkern. Sen lastade vi pulkan med hö till mina kaniner, så knatade vi hem och lämnade det. För att sen gå tillbaka till Brings. Så idag fick han dra ett tag, även på vägen här. Lite läskigt är det med pulkan, men han knatar ändå på bra med den.
Fick ett par tömmar av Jenny idag, så nu kan jag ut och tömköra honom! Får nog prova lite på åkern i morgon. Det är som Jenny sa, lite konstigt för hundarna det där att gå FRAMFÖR en nu när de drar. För här har man ÄLTAT att de INTE ska gå framför en, de ska gå vid sidan av en. Och helt plötsligt så ska nu Kaxe  gå framför mig, och ändå vara uppmärksam och "sköta" sig..... Men det är bara att ta det lugnt, han är bara ett år, så förhoppningsvis har jag mååånga år på mig att lära han dra pulkan, och även lilla mig på skidor :D
Givetvis så har jag ett foto på mig och Kaxe...hihihi! Det är ju på mig och min kära hund ;) *EGO*


Men jag fick ett på Rasmus och Jenny innan de åkte skidor, så det kan jag ju ta med :)


Ser ni att Rasmus har ett hjärta på sidan? Så sött!
Kaxe blev själa glad idag när han såg Rasmus! "Åh, min underbara lek kompis!!!!" Men Rasmus hade INGEN lust att leka, han dånade lite, och Kaxe hukade sig snabbt och började slicka Rasmus under hakan och på läpparna. Sen sprang Kaxe iväg på egna äventyr och Rasmus lufsade runt lite. Men det är UNDERBART att få se deras "språk". Och det är TOPPEN att den ena hunden kan säga till, att jag vill inte nu, och att den andra hunden tar till sig det. Jag gillar att ha hundar lösa, och bara sitta och iakta dem, se hur de "pratar" med varandra. Försöker att se kroppspråken de har, och försöker att lära mig dem.
Ha det riktigt gott! Kram!

Kommentarer
Postat av: Kathi

På söndag ska jag lyssna på Ulrikas föreläsning "Hundens Signaler II". Är du anmäld??

2009-02-17 | 22:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: