090205

Halloj!
Idag är marken vit här...inte så mycket snö, men så pass så att man kunde dra pulkan på vägarna här. Jag skriker inte direkt "jippi" nu när snön kommer...tycker väl att det är kul med snö i början av vintern.... Men när jag såg hur kul Wilma tyckte att det var med snön, och hundarna älskar det me...ja, då får jag väl erkänna att det kom lite glädje till mig oxå ;)
Fördelen är ju att det är ljusare att knata runt med hundarna på kvälla, och att de inte blir så jäkla skitiga! Så visst, lite bra är den att ha :)
Jag, Wilma och Baron pälsade på oss och gick ut på en promenad. Wilma fick sitta i pulkan.
Jag och Baron. Baron vill åt min mössa, hihihi, han är TOKIG i allt som är luddigt, nallar, mössor, vantar m.m :)
När vi kom hem så lekte vi lite i trädgården. Wilma gjorde fina snöänglar.
Så fin den blev!
Baron gillar snön han! Åh så gött att rulla sig i, och att äta.....
Goa lilla gubben!
Att rulla sig i snön finns det fler som gillar ;)
En riktig liten gose-tjej!!!
Det tar på krafterna att leka i snön, och den här blicken sa mig att Wilma säkert vill in :) Sötis!
Idag har Wilma på sig en tröja med Mimmi på, så hon ville gärna se ut som Mimmi kom hon på här... Så jag gjorde det bästa jag kunde...lite tofsar som öron, och ett vitt band i håret som en liten rosett...och ja, så här blev resultatet:
Wilma blev ju riktigt nöjd, och det är ju det som är det viktiga ;)
När vi värmt oss en stund så tog vi på oss kläderna igen. Jag tänkte att vi skulle gå och se stockamo trollen, men Wilma ville åka pulkan, och snön börjar försvinna. Så att dra pulkan på grusvägen vart lite tokigt.... Så då gick vi ner till dammen ist. Att gunga är ju aldrig fel!
När vi går runt dammen, så brukar alltid Wilma stanna vid badringen som ligger kvar intill kanten. Hon ser lite fundersam ut, och sen frågar hon om det är sommar. Hehehe, nej, inte än på ett tag....men jag hade inte klagat om den mot all förmodan ville komma hit ;)
Vi såg ett par rådjur på ett gärde en bit bort. Så jag och Wilma smög oss dit. Men vi kom inte så nära, för det var taggtrå emellan sen.... 
Men Wilma var jätte glad över att ha sett Bambi och hans mamma :)
Jag och Kaxe tog en skön promenad på kvällen. Drygt 1,5 timme var vi ute. Jätte härligt ute, friskt och skönt! Jag märkte på Kaxe att det vart två dagar som krävt lite mer av honom. En dag med spår, och sen en dag med massa av träning. Det är ju givetvis skillnad att träna hemma än på "klubben", mer intryck att ta in. För idag var han så lugn, nästan lite seg. Så jag tränade inte på något alls under promenaden. Vi bara lufsade runt. Gick den rundan som Jenny visade oss för ett tag sen, kul att få lära sig nya rundor att gå här hemma :)
Nu har alla hundar gjort sig klara inför natten ;) Skönt! 
Jag blev inringd idag, får jobba natt i helgen :D Tänk så glad man kan bli av att andra är sjuka...nästan så att man känner sig en aning elak... Men jag fick jobba så många nätter förra månaden, så jag hade knappt vågat hoppats på att jag fick någon den här månaden....men, än så länge har det ju börjat bra ;) Peppar, peppar, ta i trä! Jag hoppas att det håller i sig! 
Får avsluta med den här bilden på Kaxe. Han påminner så om när han var valp på detta kortet ;) 
God Natt!

Kommentarer
Postat av: Monika ,Buster och Ina

Hejsan på er..=)

Idag snöar det igen här ,mysigt ,mysigt !! Det är ju februari månad så vinter månad är det fortfarande..så jag välkomnar denna snö.Vilka mysiga bilder på era promenader,änglar ska jag nog göra idag..hihihihihii!!Kaxe är så fin ,och stor,Baron är väl 9-10 år nu va..ja då tänker man väl lite sådär på det,,,,men vi håller tumme att han får leva länge ,lilla "gubben" =).Kaninerna blir väl riktigt stora..fina är dom.Rådjuren springer här precis utanför,,så Ina skäller på dom.Lilla Wilma är för härlig,så söt i sin fina mössa...=)Ja du Wilma ,det blir en SOMMAR SNART..ha det så jättebra.och lycka till med era fina hundar.Kram,vi hörs..

2009-02-06 | 08:54:09
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Kathi

Det måste ju ha varit en änglahund Baron gjorde i snön!

Kram Kathi

2009-02-06 | 15:44:29
Postat av: Nancy66

Så fina foton, härligt att vara ute och traska. Ha en fin helg, ni är välkomna på lite smörgåstårta i morgon vid 14 om ni känner för det,,,,kramen

2009-02-07 | 11:05:35
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: