080905 Rally lydnaden avslutad :(

Idag har jag vart ledig igen! Gött! Har städat upp en del, tvättat en massa, och busat mängder med Wilmis! 
Har kort från igår, på lilla Kaxe. Han var bra trött efter spårningen! Här har han just ätit kvällsmat, så ään är han lite vaken :)
Men det dröjde inte länge förrän han la sig ner. Här ligger han i köket och vilar, medans jag diskar.
Och när filmen på Teven började, så hängde han med in dit...men bara för att finna en ny plats att vila på ;)
En härlig "god morgon" bild på Wilmis.
Jag stoppade Wilmis i badet på förmiddagen, och där satt hon och lekte med sina hästar så pass länge, att jag fick fylla på med varmare vatten två gånger :p Men ren blev hon ;)
Wilma lånade mosters kamera och tog kort på mig och Tarzan...hehehe, fast man ser bara en gnutta av Tarzan :) Och tur är väl det, för jag har inget att trimma honom med nu, så han ser mer ut som en terrier än en nakenfis....
Sen ville jag knäppa ett kort på gosingen, och frågade om hon kunde le....så söter hon är!
Fotade mina kaniner....jösses så de växer! Nu börjar till och med jag tycka att de är stora. Får ta och fota dem i knät på någon, så ni har lite att jämföra med...
Här är Lollo som putsar sig ren och fin :)
Lollo igen.
Och Eliona.
Min lilla hjälpreda borstade Baron idag, och jag klippte klor, och rensa öron. Så nu är han fin :)
Det var gött det!!!!
Tog ett par kort på Wilmis oxå, när hoon dansade här hemma. GODING!!!!!
Sen kom det som jag väntat på nästan hela dagen lång :) Rally lydnaden!!! För mig och Kaxe tyckte jag inte att det gick riktigt lika bra idag. Men det gick ändå bra! Så nöjd och glad är jag ju givetvis!!!!
Här är ett par kurskompisar.
Jag och Kaxe.
Ligg behöver vi träna mer på. Men nu kan jag gå runt honom när jag säger "Stanna kvar". Och det är ju framsteg ;)
Här kör jag samma sak med sitt. Jag går runt honom sen. Det är han super bra på, så idag började jag "tappa" saker bakom honom, för att se om han stannade kvar. Och det gjorde han alla gånger utom en :)
Som avslutning fick hundarna busa lite med varandra!
Här har vi Kaxe tillsammans med en liten tik. Ser ut som om de springer åt var sitt håll...men jag tror det är Kaxe som inte riktigt hängde med i hennes snabba sväng :) Spånet yr finfint iaf ;)
Min lilla goding, hemma i soffan innan hon skulle sussa gott! Har fått en nalle idag, som hon pysslade om riktigt ordentligt!
Tommy har jobbat i Hjo idag, så han passade på att häta kort som vi beställt av en fotograf för evigheter sen!!! Men som glömts bort! En ram med fyra bilder i...
Blir ju lite tokigt när man fotar mor en ram med glas...men ni ser ju lite :)
Nu ska jag pyssla det sissta med hundarna. Och sen blir det nog teven. Är lite seg nu :p 
Har en massa kul på gång med Kaxe killen. Har en hel del att träna på, men om ett tag börjar 2:an i rallyt, och viltspåret, och sen ska jag förhoppningsvis på en och annan utställning oxå..... 
De andra två, tar jag det lite lugnare med. Får se hur det går med Tarzan...men just nu är han en riktig liten myshund, som jag umgås mest med, men "jobbar" minst med....tokigt! Baron har ju inget jobb alls, varje dag tillsammans med honom känns som en bonusdag, för man undrar när man ska finna honom sovandes på golvet, och inte vakna upp. Ibland känns det som den dagen kan vara idag, och andra gånger funderar man på hur gammal han tänker bli. För kondisen är det inget fel på alls, och hälsan är super bra....men, man vet ju aldrig.....
Men,men...jobba på "ligg" och "fot" och vänster svängar med Kaxe, det är vad jag ska träna mest på framöver.....
Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: