090809

Hejsan!
Idag har det vart jätte skönt väder! Och fullt upp har vi haft ;) På morgonen passade jag på att städa upp här hemma. MÅSTE borsta hundarna...tror jag gör det imorgon då jag är ensam på efetrmiddagen. Hundhår är det liksom ingen brist på här :p
När det såg hyfsat fint ut här hemma, åkte vi till Karlsborg. Kaxe fick vara med oss.
Här står vi vid kanalen och tittar på båtarna som åkte förbi.
Kaxe fick vara med och träna på att bli lugn i en stökig omgivning :) Han skötte sig UTMÄRKT! Han är en hund som måste ha koll på allt, men bara ingen skymmer sikten för han, så är han lugn och fin!
Lite gos med husse.
Sen satte vi oss ner och tog en mjukglass :P
Här låg kaxe en bra stund och kikade. Det kom ett par och satte sig vid bänken intill han, det gick folk framför nosen å han...endel med glass i handen, fanns de som pekade och pratade om/till han. Och han bryr sig inte ett smack! Så länge han har kollen, så går allt bara toppen ;)
Blev så stolt när han bara låg där och kikade!
När vi ätit upp glassen och tittat klart på båtarna, så åkte vi till Karlsbors fästning. Där var det fint att gå!
Wilma och Tommy.
Kaxe.
Härligt kort!
Hemma igen...här står hundarna mycket nu, vilket är TOPPEN!
Men lilla Tarzan som inte når upp till de storas vatten balja...och inte orkar springa upp för trappen och dricka inne...valde istället Wilmas pool ;)
Kaxe fick våra rester efter maten....pommes, hamburgare, sallad, gurka och lök. Men han rensade ut det gottaste...och lämnade resten kavar.... Nästan häftigt hur han med sin stoooora mun kan rensa ur så...
Efter maten ville Tommy och Wilma bada... Det ville inte jag :p Så jag tog med mig Loba för att fota dem lite, och sen skulle vi gå promenad. Men det blev inte så många kort tagna vid badet...för batterierna tog slut :(
Loba.
Tommy och Wilma...Burrrrr!
Jag och Loba gick hem och hämtade batterier, sen knatade vi ut på promenad!
Fanns så jäkla mycket fjärillar här! MASSOR!
Försökte få ner Loba i bäcken...men hon gillade INTE den branta vägen ner....Men fina kort fick jag ;)
Cooolt! har vi strutsar här?!
När jag kom hem och trode att vi vart borta ca 45 min, så skratta Tommy lite och sa: "Du måste ju tappa tidsuppfattningen lite när du är ute på promenad". och det kan nog stämma, för 1 och 1/2 timme var vi visst ute jag och Loba :) Visst är det skönt att det är så, man tappar tiden för en stund, finns ingen stress, bara nuet :D
Jag har vart lite redig och städat bilen idag oxå. Skönt att ha en ren bil och sätta sig i....
Nu ska jag bara ta det lugnt tror jag :)
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Monika

Hejsan..

Vilka härliga kort du tar..Karlsborg ,precis där ni satt har jag suttit förra året..och fikat,härlig sommarstad,by..Kaxe är väl för stilig..såg han ngt snyggt gå förbi..=)Loba struts..hahahahahahaha..söt!!

ha en fin kommande vecka.

Tack för att jag fick ta dina fina kort på Lucy.

Pälsen hade jag bara tvättat dagen innan utställningen..och så äter hon färskfoder.=)KRAM .

2009-08-10 | 00:34:44
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Tintan

Hej.

Visst är det underbart att vara ute på promenix med hundaran..Man blir lugn och som du skriver inge stress..;) härligt.. Trevliga bilder har du tagit oxå..Ha det gott..kramis

2009-08-10 | 12:34:02
URL: http://www.charmofdesteny.se
Postat av: Teija

Återigen helt underbara bilder på era utflykter :)

Kramis

2009-08-10 | 23:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: