090405

Hejsan!
Idag är vädret inte lika skönt och mysigt :( Men man ska väl inte klaga, för vi har haft ett par riktigt fina dagar!
I Fredags så åkte mamma, Gunnar och Wilma till Hornborgarsjön, för att titta på Tranorna. Jag hade velat följa med, men tänkte att det är SÅ sällan som jag har egen tid, så jag skulle BARA SLAPPA i solen....Hmmm, jag började med att städa inne. Tog köket ordentligt, och även dörrar och listr i hallen.
Sen gick jag och Kaxe en promenad. Tog med oss en boll, som jag kastade till honom på åkern.
(Något är fel på inställningen på kameran, korten blir på tok för ljusa, så jag får försöka mörka ner dem på datorn sen....men de får duga ;))
Där är ju MIN boll!
Titta vem som har bollen matte!!! TJOHOO!
När jag och Kaxe kom hem, började det bli riktigt varmt. Så jag fyllde upp med gott vatten till alla hundar ute. Försökte få Baron att ligga i skugga, men han gillar att sola... Sen fixade jag kaffe, och satte mig i solen. Nu skulle jag bara LATA mig!!!! Det tog 40 minuter...sen började jag bli rastlös av min inte-göra-något-alls-dag. Så jag ringde mamma och frågade vart de var. De hade just lämnat tranorna, skulle nu kolla på något annat, och sen skulle de hem och laga mat innan Wilma kom *suck*
Jag tog en borste, och började borsta Baron. Sen trimmade jag Tarzan. Tog en av Wilmas bollar, och stod och bollade mot en vägg :P rastlös utan Wilma, det måste jag säga...
Efter en stund ringde jag mamma igen, då var de hemma och höll på att äta. Då tog jag och Trazan en promenad.
När jag och tarzan kom hem, så kom syrran äntligen med Wilma :D Syrran hade klippt och färgat sitt hår. Skit snyggt!!!!
Min lilla Wilma goding!
Fick kort av mamma och Gunnar, från deras tur till Tranorna.
Igår samlades vi ett gäng i skogen, för att spåra. Vi la ett spår när vi kom till skogen, sen tog vi en promenad medans spåren låg. Efter promenaden blev det spårning för hundarna och sen grillade vi :D
Kaxe var jätte duktig med de andra hundarna! Milo var med, han har Kaxe aldrig tidigare träffat. Sen var Loke med, och det var längesen som de sågs, men de har ju setts. Han drar lite när han går bakom andra hundar, eller  då någon går brevid ibland. Men han var duktig iaf. Spårningen gick si så där. Han var trött och varm, och sökte nog mer efter vatten än klöven. Sen är Kaxe ganska kännslig för ljud när han spårar. Och Milo satt och gnällde bakom oss när Kaxe skulle spåra, vilket fick Kaxe att vända sig och titta bort mot honom ist. Så nästa gång ska jag ej gå promenad innan, och andra hundar ska inte vara i närheten då, så får jag se om det går bättre ;)
Här sitter vi och fikar och myser....eller myser vet i attans om jag gör här... Hade sån jäkla huvudvärk :(
Gunde.
Kaxe.
Kaxe fick ett godisträd med hamburgarna som blev över, hihihihi. Kolla hans ögon :P
Efter skogen så skulle jag iväg och jobba. Trode knappt att jag skulle klara det, men efter ett par värktabletter av syrran, så klarade jag allt jobbet.
Kaxe hade fått vara ute hela kvällen med Tommy. Och Tommy berömde Kaxe så gott när jag kom hem. Han vet ju inte riktigt hur Kaxe är, eftersom han inte går promenader eller så själv. Hundarna får ju vara med om jag tar dem. 
Men igår fick sig Tommy då ett smakprov. Grannen skulle ut till åkern och flyga med sitt plan lite. Kaxe såg Ola gå mot åker, satt stilla och tittade bara. Sen ville Tommy ner till Ola och prata med han, och kolla när han flög. Kaxe hängde med till åkern. När de kom nära Ola ville Kaxe fram och hälsa. Nej, och kom hit sa Tommy till Kaxe. Och Kaxe gick då till Tommy och sket i Ola. Tommy sa till Kaxe att sätta sig, och vänta. Sen lämnade han Kaxe på åkern, för att ställa sig vid Ola och titta när han flög. I ca 20 minuter stannade Kaxe kvar och väntade så snällt på Tommy. Han hade dock lagt sig ner ;) Men jag tycker att det är JÄTTE duktigt av honom, att dels vända om och gå mot husse ist för Ola. och dels för att han stannade kvar när Tommy bett honom om det....stolt blir man då ;)
Tommy hade tagit ett par fina kort på Kaxe.
Idag har jag och Kaxe kurser. Avlsutning på Hundmöteskursen, och sen är det rallyt. Det ska bli kul det :D
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Säger detsamma Camilla ,så härligt att läsa i din blogg..underbara berättelser och bilder på det ni gör om dagarna..Fina lydiga Kaxe..jag tror att han blir /är en kanonfin,och mentalt stabil hund..Igår så flög det över här hemma en massa tranor..härligt att se.Brukar flyga över hundratals med tranor på hösten här..ha det gott på kursen idag ,,du och Kaxe...Hör av dig om ledighet..jag jobbar hela sommaren.Kramisar......=)

2009-04-05 | 13:55:26
Postat av: Monika o Ina och lilla Lucy

glömde skicka iväg namnet..

2009-04-05 | 13:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: