090405

Hundmötes kurs och rallylydnad med skövde hundskola.
Ja, det är som överskriften säger, har vart på Aspö många timmar idag :) Jag och Tommy pysslade lite på förmiddagen, och sen åkte vi till Aspö, för hundkursen började klockan 15...trodde jag :P Kom dit, och det var en MASSA folk överallt! Då var det "Lammetsdag" på Aspö, så kursen började visst 17.15 :P Bara till att åka hem igen. Jag passade på att byta på kaninerna då, så har man det gjort oxå :)
När klockan väl närmade sig 16.30, så åkte vi till aspö igen, och denna gången fick jag vara där på kurs, hihihi!
Hundmöteskursen gick KANON!!!!!!!! Vi satte hundarna i en ring, och tränade kontakt övningar. Sen tränade vi hundmöten, närmare och närmare varandra gick vi. Det sissta så satte vi hunden vid sidan, samma sak med den vi mötte. Så stod hundförarna och pratade lite med varandra innan vi gick vidare. Helt otroligt vilka framsteg på så kort tid!!!
När den kursen var slut, så gick vi upp för en backe, till en paddock där vi skulle träna rallyt i. I backen mötte jag och Kaxe en hund som inte är med på kurserna som vi gått. Passade bra att få ett hundmöte till där, med en ny hund. Och det gick kalas bra :D Fan vad stolt jag är över min hund!
rallyt gick jätte bra, det måste jag säga! För han var riktigt trött min lilla vän, men försökte ändå så gott han kunde att arbeta lite till med mig, going där! En övning var att gå i en åtta, och som "koner" stod det två burkar med torkad fisk i. Hunden skulle vara LÖS när vi gick i åttan där :P Och givetvis INGET äta! Kaxe skötte det super bra!!!!
Det sissta så fick vi gå en prova-på bana. Jag släppte Kaxe lös, och han fick syn på kurskompisen som är en Kungs pudel, på andra sidan om staketet. han sprang mot den hunden, men när jag sa "Nej, kom hit". Då hukade han ihop sig och vände sig om, och kom tillbaka till matte :D Åhhh, så underbart!!!!!!!!! Se, träning ger resultat alltså ;)
Själva banan var han lite okoncentrerad på, han nosade mkt i backen, gjorde något moment lite halv dant, och nästa blev flumm. Men det sissta var att gå spiralen, och den gick super-duper bra, så när det slutar BRA, då blir det oxå BRA! ;)
Nu har jag en Kaxe som druckit massor, ätit kvällsmaten, och nu sussar han UNDERBART gott! Jag lovade Ulrika att jag inte skulle träna något innan onsdag. Nu ska han bara få ha kul och lka med matte. 
Tack Ulrika och Skövde hundskola, för alla nyttiga och bra kurser som ni har! Tänk, förr var jag nöjd med om min hund kunde "sitt", typ ;) och kom på inkallning de flesta gånger... Men sen jag började med Kaxe på valpkursen, (och jag skulle bara gå valpkurs från börja :P) Så har mitt intresse för ledarskap, lydnad och att få ha en hund som är trygg med mig, bara växt. Jag älskar att träna med Kaxe. Jag finner bara mer, och mer kurser som jag vill gå ;) Jag tyckte från början att Kaxe var ganska lättlärd, vilket fick mig att faktiskt satsa lite med honom. Och han visade hur sammarbetsvillig han verkligen är. Han vill verkligen klara av uppgifterna som jag ber han om, de gånger han misslyckas beror helt och hållet på mig. Och Skövde hundskola är verkligen toppen. De är så possetiva, skämtar, säger och gör lite tokigheter, och allt detta gör att man bara har det roligt när man tränar. Och det är ju det som är A och O. Så hade det inte vart för att kaxe är den han är, och hade det inte vart för Skövde hundskola, ja...då hade jag nog fortfarande stått där och vart rätt nöjd med att min hund typ kan sitt ;) 
Och tack snälla Yvonne, på Ackeber's Kennel, för denna UNDERBARA hund! Han är ju för go! Han är verkligen en kramgo, kärleksfull, underbar livskamrat! Han är min vän!
Lite kort från kursen. Mina tre kurskamrater som tränar Rally.
Jag fick lite bilder idag av min kära sysster. Så här kommer det lite mer kort från spårningen igår ;)
Min goding!
Lokes husse och lill-matte.
Och där dtår det en Björn mitt i skoga ;)
Karro, överlycklig! Hon har lagt ett spår...nej, TVÅ spår ;)
Give me five!
Här går jag och lägger spår.
Min kära syster!
Karro och Gunde.
Min fina sankt bernhard ;)
Jenny och Rasmus.
Gunde och Björn.
Loke, som just har spårat.
Jag och Kaxe gör oss redo :)
Jag snodde två kort av dig kathi....det gjorde inget va? :P
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Teija

Hehehe... Ja som sagt, övning ger färdighet. Så roligt för er att det går sååå bra. Lycka till i fortsättningen.



Trevlig måndag på er ;)

Kram Teija & Co.

2009-04-06 | 11:29:17
Postat av: Kathi

Hej Camilla! Sno på du bara, jag snor rätt friskt av dig också :) Jag tycker inte om att skriva ut namn på dom som är med på bilderna bara, det känns bäst så. Vad JÄTTEROLIGT att det går så bra för dig o Kaxe!!! Visst blir man stolt och glad när ens hund gör framsteg, jag säger bara LYCKA TILL

2009-04-06 | 12:36:31
Postat av: Kathi

Hej Camilla! Sno på du bara, jag snor rätt friskt av dig också :) Jag tycker inte om att skriva ut namn på dom som är med på bilderna bara, det känns bäst så. Vad JÄTTEROLIGT att det går så bra för dig o Kaxe!!! Visst blir man stolt och glad när ens hund gör framsteg, jag säger bara LYCKA TILL!

Vi går ju koppelkurs på Skövde Hundskola nu, och denna vecka missar vi ett tillfälle - då ställer Ulrika upp och har en privatlektion för oss! Snacka om service. Vi hörs o ses, kram Kathi

2009-04-06 | 12:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: