081030

Nu har jag vart ledig så många dagar, så jag börjar att tycka att det är underbart att vara ledig :p Skönt att kunna pyssla med Wilma, och hinna med hundar utan att känna stress eller att traska omkring enbart i mörker....
Men på Lördag drar det igång med jobb, så jag får inte ligga på latsidan för länge ;)
Igår var jag, Wilma och Tarzan ute och letede efter stockamotrollen...
Hmmm, var kan de vara....


Nä men, det vart ju inget troll där! Det var ju (som Wilma sa) ett jätte stort blått hundben ;)


Jag och Wilma gjorde en rolig sak igår... Vi ritade av hennes ena fot och båda händerna på pappar, klippte och klistrade lite...och vips vart det en:


Kul att spara som tavla på väggen, är ju något vi gjort, men även avtryck från hennes små händer och fötter...litet minne att ha...

Idag kändes det nästan som att vintern var på väg...frostigt och is på vattnet i baljan som hundarna har ute. Wilma trode att det var snö som låg på backen, så hon ville ha fram pulkan :) Men den får vi nog vänta lite med...


Vi tog en tur ner till dammen, där var det oxå lite is på vissa ställen... Man fick gå försiktigt på bryggan, för den vart lite hal på vissa ställen...


Det är så roligt med barn, för det är så små saker som de ser, som är så spännande att de kan stanna i evigheter bara för att sitta på huk och titta :) Här tittar Wilma på en kran som ligger i en håla...spännande så :)



Lilla gubben var oxå med oss ut.


Wilma och Baron vilar....


...men där satt de knappt en minut :)


Baron.


Jag och Wilma plockade med oss löv hem. Och när de torkat lite så gjorde vi ett höstträd...


Vi va ute i trädgården och busade runt lite. Kaxe var med oss. När jag frågade Wilma om hon trodde att Kaxe kunde klättra i träd sa hon "nej, det kan han ju inte". Så jag visade att det kunde han visst :)


Oj, vad hon skrattade! Han är ju lite tokig ju, sa hon och skrattade :) söta lilla tjejen ;)
Denna övningen tycker Kaxe är super kul! Men så är han ju en godisgris med :) Detta kallas godisträd, och här letar han efter ostbitar...Mumma det ;)






Mmmm! Nu är jag mätt och belåten :)


Jag tvättade upp Tarzans kläder idag, så han har fått mycket små rastningar i trädgården, inte lätt att vara naken....
Här sitter Wilma och Tarzan...


När de kom in så la de sig i Wilmas säng och myste sig varma ;)


Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Kathi

Vilken mysig dag ni hade tillsammans du och lilla Wilma! Kram Kathi

2008-10-30 | 16:56:10
Postat av: Monika ,Buster och Ina

Hej Camilla

Grattis Tommy,den tårtbiten såg god ut..:)

Har suttit här en lång stund och kikat i bloggar på era härliga upptåg tillsammans med hundar ,kaniner ,katt,och..härliga Wilma ..så fina kort och roliga ..håller med att svartvitt är så snyggt.Kaxe är så fin liksom Baron..Tarzan bara älskar men när en ser honom..:)härliga hund..Önskar er en trevlig helg med allt som ingår denna helg..Halloween,allahelgonahelg...massor av kramar sänder vi över här..

2008-10-31 | 12:36:50
URL: http://extraedition.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: