081025

Idag på förmiddagen kom Karro hit en liten sväng. Hon hade gjort marknadsgodis och ville bjuda oss på det, UNDERBART gott!!!!!
Wilma ville pärla, så det gjorde vi :)
Jag och Wilma


Karro och sötisen!


Vi åkte på utflyt idag oxå, en oplanerad men mycket rolig utflykt :)
Tommy och Wilma på en rastplats, man måste stanna till ibland när man kör långt :)


Ooops! Svårt att hålla balansen här :)



Wilma ville knäppa kort på mig....kan ni lista ut att vi är vid en vägkrog ;)


När vi kom fram till målet på våran utflykt blev vi bemötta av denna snyggingen :) Sam!


Till Venagård och Yvonne och Frank var det vi åkte :)
Wilma fick en godisskål av dem, det var ju ändå lördag :)


Och glad blev hon!


Wilma spanar efter rävar...eller kanske lodjur...


Här har vi Kaxes bror och syster, Lilleman och Zebelina.


Puss på dig matte!



Yvonne och Frank har hittat en gård som de tycker att vi ska flytta in i. Den ligger nära dem, så vi åkte och tittade....
Här är huset.


Vid ena kortsidan fanns en altandörr, och vill man bygga altan där så får man denna utsikten.


Här har vi en liten bod, som Wilmis var nyfiken på, men vi ska ju inte in där...


Skynda dig, så kollar vi på stallet istället.


Här har vi det fina stallet som har allt man kan tänka sig, suveränt för att ha hundar i, och sen göra rastgårdar utanför.


Huset ligger mitt i ingenstans och man har inte en enda granne. Jätte fin gård! Nepp, Yvonne, jag är inte det minsta sugen på att bo så ;) ljuger så tungan blir svart :p

Yvonne och Frank!


Yvonne målade Wilmas naglar så fina innan vi åkte hem.



Så passade jag på att fota snyggingen Sam ett par gånger med :)




En riktig pussgurka det där!!!!


Inte nog med att han är vacker, han är en av de största kelgrisarna jag mött oxå :) Han tyckte nog att jag var den tråkigaste i världen när jag sluta klappa och gick bort och fotade han istället :) Men jag sket i det, och fota lite till :p






Sen var det dags att åka hem igen... Vill tacka för den goda maten, gott fika, och att man ALLTID känner sig så varmt välkommen hos er! Ni är TOPPEN!!!!

En trött liten Wilma påväg hem ;)


Vi var hos veterinären igår. Tarzan fick följa med och bli vaccinerad. Pratade även om kstrering på honom. Han har sån energi, och är så smal. Jag tycker att det är riktigt pinsamt att visa upp han, så mager han är! Kastrering får det bli! Vägde honom, 5,1 kg ligger han på. Köpte "specifik" torrfoder och blötfoder som jag blandar till honom nu. Han äter det, och det ska tydligen vara bra för hans vikt. Så jag hoppas att han snart ser sundare ut.
Bad Tommy att ta kort på han, trode han kunde zooma.... ;) Men så här ser Tarzan fisen ut nu, mager och benig :(  ...får se om han är rundare om ett tag :p


Mitt charmtroll är han ändå!




Så har vi ju Kaxe killen oxå, som även han var hos veterinären... Först var han så glad och busig, och sprang som inget. Så veterinären såg ingen hälta, och kände inget konstigt på honom. Men vi tog en promenad på 15 minuter, och då kom hältan. På vänster ben...jag har sagt höger.... Så nu är frågan, har jag sett fel, eller har hältan bytt sida?
Vi fick medecin till honom, och hoppas att det är en sträckning eller växtvärk. Han ska vila i en och en halv vecka till. Är hältan inte över efter denna kuren så ska vi in och röntga benet...
Ställde han på vågen...69kg väger han nu!? Jag som ville ha en liten kille denna gång! Görel trode han skulle ligga på ca 90kg när han är färdigvuxen.....pust! Ingen liten grabb det inte!
Kort från veterinären. Jag ställde Tarzan på bordet...han finns där någon stans :) Kaxe ville oxå vara med oss :)


Mysigt att bli klappad......

men hej och hå...vart tog matte vägen?!


Ha det gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

OOOJ vilken dunderklump du har HAHHAHA väger mer än min lilla pojk..hoppas benet blir bättre nu =) Han är fin Sam håller med..han e lillebror till min Ester och storebror till Greta hihhihi. Ha en fin måndag. Kram

2008-10-27 | 14:37:06
Postat av: Teija

Hej!

Vilken härlig utflykt ni gjorde.heheh Håller med Yvonne & Frank...klart ni ska ha det stora fina huset!! Såååååå jätte fina bilder du alltid lägger i bloggen!!! Kul att titta på så FINA vovvar.

Ingen lätt liten kille du har där, 69 kg. Min lilla Evita väger bara 50 kg. hehehhe

Ha de. KRAM, KRAM

2008-10-30 | 13:49:09
URL: http://fevites.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: