081020

Idag har jag vart helt ledig! Jag och Wilma har städat, bakat, ritat och lekt en hel del. Jag har oxå pratat med veterinären idag, och på fredag klockan 14 ska vi åka in med Kaxe. Då ska de titta på honom och antagligen röntga...om de inte råkar finna felet på en gång utan röntgen. Det är nästan så att man hoppas att man missat en sticka som sitter i tassen...jag har kollat igenom den flera gånger om, men hittar inget...
Det var avslutning på rallylydnaden idag, men Kaxe ska ju vila, och eftersom han är lite busig med andra hundar valde jag att inte ta med honom. Gör han ett hopp och landar fel kanske benet blir värre....
Däremot fick lilla Tarzan vara med. Han pep i två timmar på kursen. Svansen gick oavbrutet, och han ville inte släppa de andra hundarna med blicken en enda gång :) Jag får ju skylla mig själv, eftersom jag aldrig har tränat Tarzan på kontaktövningar, sitt, ligg eller något annat. Typisk småhundsägare som folk ogillar :p Men han är min lilla "maskot" och jag har han enbart som sällskap och gosehund. Jag tycker inte att han är en odåga, så om jag och Tarzan trivs, räcker väl det gott och väl :p
Wilma rastar Tarzan lite innan vi beher oss in till stan.


Som sagt...mobilens kamera är inte bäst....men här är ett par som tränar på den sissta övningen. De fick prova på att gå en bana. Eftersom Tarzan inte tyckte att varken godis eller boll var det minsta intressant, och hur mycket jag än försökte så fick jag inte hans uppmärksamhet. Så idag var vi bara åskådare :)



Den lilla söta pudeln Loke, med matte och husse. Shit! Sorry Kathi, men är han toy pudel, eller heter det dvärg pudel? Toy va?! :)



Ulrika som håller alla dessa kurser sitter här nedanför med en av hundarna från kursen. Jag tycker att alla som bor runt skövde borde gå en kurs hos Ulrika, ni kommer själva förstå att där vill man då aldrig sluta. Jag och Kaxe kommer nog gå igenom alla hennes kurser, och när vi gjort det så börjar vi väl om igen ;) Hon är toppen! Pigg och glad, mycket humor, och kan verkligen hundar, och finner de enkla lösningarna....det låter iaf enkelt när hon lite lätt säger hur man ska lösa sina problem. Vi får väl se hur Kaxe blir i slutändan ;)


Hår år min lilla spjuver :)


Sissta kortet från kursen blir super suddigt. Men jag måste ändå få ha med honom, för den här lilla vovven fick hederspriset, han har utvecklats mest under den här tiden i den här gruppen. Ett STORT GRATTIS!!!!


När jag kom hem varvade vi ner lite framför barnprogrammet "Nalle har ett stort blått hus". När Wilmis sedan lagt sig så släppte jag in hundarna. Och jag kunde ju inte hålla mig....så jag och Kaxe tränade lite lydnad inne. Vi tränade sitt, ligg, sitt kvar och ligg kvar. Och sen tränade vi en ny liten variant. Kaxe ska sitta kvar när jag går runt honom ett varv. Visst är det bra när man kan träna lite lydnad, fast att hunden ska stå en vecka till. Det här är ju en av alla fördelar med att gå på kurs, man blir så ivrig på att träna, så man lär sig och kommer på en massa kul man kan göra med hundarna. Risken finns ju annars att man fastnar i de vardagliga promenaderna där det aldrig händer något spännande alls på, så länge inte hunden själv hittar på små aktiviteter... ;)
På söndag ska vi gå på en ny kurs. Vi ska gå en aktivitetskurs. Den är på två tillfällen, och där lär man sig att aktivera hunden med roliga lekar under bla promenaderna. Så promenaderna inte blir tråkiga. Man måste ju få hunden att tycka det som vi gör tillsammans är KUL!
Är det nu så att inte Kaxe är frisk på söndag, så ska jag ta med mig gammel farbror Baron :) Hehehe, lilla gubben på aktivitetskurs, det blir något det med :) Men det viktiga är ju att jag lär mig vad jag kan hitta på med mina hundar...
Ha det gott allihopa! Kramen!

Kommentarer
Postat av: Monika ,Buster och Ina

Hej,nyttigt med kurser..lära sig att aktivera sina hundar lite mera.Tråkigt med Kaxe,förstår din oro,men du ska se att det är säkert en liten sträckning som tar lite tid..bara vila så..bra med kontakt med veterinären..:)Krya på sig nu Kaxe..kram till er alla.

2008-10-21 | 08:50:22
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Anonym

Hej Camilla! Kul var det att träffa Tarzan, han är verkligen jättesöt! Kul oxå att se bilderna från kursavslutningen, alltid ledsamt när en kurs är slut :( Kortet på Loke var talande, han är helt suddig - inte still en sekund alltså! Jo, han är dvärg. Gränsen mellan toy- och dvärgpudel går vid 28 cm, gränsen mellan dvärg- och mellanpudel går vid 35 cm. Jag tror Loke är 32 cm någonting. Nej, detta är väl överkurs för alla som inte är pudelägare!

På lördag ska jag ta med mig Loke på klippkurs i Mariestad, det slutar 15.00. Kanske blir sent med promenad efter det? Ha det bra, kram Kathi

2008-10-21 | 18:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: