081006

Jag satt uppe till fyra i natt och gjorde en uppgift till skolan :P men det gjorde inget att klockan blev mycket eftersom jag ska jobba de två nätter som kommer nu, skulle ju ändå sova länge idag :)

Jag och Kaxe tog en promenad på andra sidan vägen igår. Det blir lite längre rundor att gå när man rör sig i de skogarna. Han har börjat moppsa upp sig vid hundmöten nu, så det försöker jag träna så mycket som möjligt på. En hund mötte vi, och han försökte moppsa upp sig lite. Men jag har börjat använda en halti på honom, och med en sån är det jätte enkelt att leda honom rätt. jag hoppas att det är en ålder/period som han går igenom och att det snart är över :p

Man kan inte se något i displayen på kameran...så det är bara att chansa när man tar kort....det är därför det ibland blir riktiga luftkort ;)







Nu är vi snart hemma igen. Men först fick lilla Kaxe klättra upp på stenmuren så att jag fick ta ett kort på honom där med :)


Ett riktigt härligt väder fick vi, vacker natur i alla fina färger som hösten har, och den härliga och friska luften att knata i :p ja, jag gillar verkligen hösten!


Jag kunde inte lägga in bilder från kameran sisst jag bloggade, men nu har jag ett par fina kort här från skogspromenaden i helgen :)
Lillfisen som är sååå svår att fota ;)


Jag dricker gott kaffe....och Tarzan vill bara sååå gärna smaka lite ;)



Världens sötaste Wilmis!



Sen blev det bus! Baron visar att han fortfarande är med i leken ;)


Tjohoo, Kaxe skuttar fram som en gasell...hahaha.


Dags att pusta ut lite


Gubben vilar sig lite i gräset.


Hittade kort från världsutställningen oxå!
Yvonne i sin nya fina frisyr, och söta Märta! Kaxes mamma!


Och här har vi Kaxes snygga far! Zeb.



Här sitter vi på Venagårdsträffen. Den träffen blir bara roligare och roligare för varje år som går!





maria och Seiko hade uppvisning! helt otroligt!!!



Bakom detta skjulet fann vi Mika :)





Jaha, då var man hemma igen.... Jag och Wilma i Tv soffan.


Johan och Jenny kom hit för ett tag sen med tårta och partyhattar. Det var inget vi firade...vad de sa...men något var det säkert, tror jag fortfarande...
Karro och jenny väntar på att få hugga in!




Ja...vad säger man!



Hehehe!


Känner jag dem?! ;)


Efter tårtan blev det film!


Gunde passade oxå bra i partyhatten :)



har ett par kort från gränna oxå.
Jenny, Wilma och Rasmus!


Jag och Kaxe i ringen.



Jenny och Rasmus.


Jag och Tarzan sitter och myser!



Vi hade en riktigt rolig helg!!!



Kommentarer
Postat av: Nancy66

Kul att läsa?

Ja halti är verkligen toppen, funkar jättebra på Cora då vi haft en del jobb med henne med att INTE dra...:-)

Härliga foton, ja hösten är verkligen underbar.

2008-10-06 | 20:07:56
URL: http://nancy1966.blogg.se/
Postat av: Monika ,Buster och Ina

Härliga bilder på mycket smått och gott rån era äventyr..Tarzan är då för goer..kramar från oss..

2008-10-08 | 11:53:09
Postat av: Teija

Vi kallar det för nosgrimma, det som Kaxe har runt nosen. De är verkligen super på en hund som drar. Jag har också sån på Bella och numera även på Evita. Vilket himmelrike det är att vara ute på promenad utan dragandet.

Han har vuxit rejält, lilla Kaxe :)

Kul att du lagt ut bilder från utställningar och träffen.

Ha en riktigt härlig höstvecka.

Kram Teija

2008-10-08 | 22:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: