Kaxe har fått feber :(

Innan jag skulle åka till praktiken så rastade jag Kaxe en gång till. Tyckte då att han kissade så underligt. Han stod så lääänge och kissade, och det var en tunn, tunn stråle, sen blev det bara massa droppar. Sen började han att gå och då rann det en massa urin, han stanna och det droppa bara. Så höll det på ett tag, och sen kissade han en skvätt, men det kom bara i intervaller. UVI? Eller kan det bero på sömnmedlet han fick igår?
Jag kom hem efter praktiken, Kaxe var så glad när jag kom hem. Sprang runt och hoppade upp i min famn och gav mig en puss i hela ansiktet :) Men sen dämpade glädjen sig och han såg mer och mer hängig ut. Så vi tempade honom, och han hade 39,7 nu på kvällen. Blir till att tempa i morgonbitti och ringa veterinären sen. Måste nog få komma in med honom i morgon, för så här ska han ju inte behöva må veckan ut....
Han dricker JÄTTE mycket! Och äter gör han oxå. Och det är skönt!!!
Vad ängslig man blir då! Jag ska jobba ett par nätter nu, och jag kommer väl inte få sova så mkt i morgon nu...så det är väl bäst att jag snart kryper ner i sängen....men jag har så svårt för att släppa tankarna! Lilla gosegrisen min, hoppas du blir frisk snart!!!
Stackars Baron har kommit lite i skymundan idag, jag måste kela lite med honom innan jag somnar. Han är ju min goa gubbe, som har gett mig så mycket kärlek i alla år! Han tycker nog att jag är lite taskig som inte har "brytt" mig så mycket idag. Vill ju inte göra de andra svartsjuka nu när Kaxe är sjuk och får mycket ompyssling. Ibland känner man sig kluven med tre hundar. Alla ska få sitt, gammal som ung, frisk eller sjuk!
Ha det gott!

Jag har fått en komentar från en tjej i bloggen, så jag var inne och kollade på hennes blogg. Om ni gillar foton, så kika in på denna sidan: http://michaelaa.webblogg.se/  Jätte fina foton!


Kommentarer
Postat av: michaela

svar: det är jag som har fotat allt på bloggen, om inte annat anges såklart :) tack så mkt för kommentaren! det värmer att höra så positivt!

2008-11-18 | 23:06:13
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: michaela

Men guuud, du skämmer ju bort mig med så fina kommentarer! Jag blir helt rörd!! Tusen, tusen tack! :') <3

2008-11-18 | 23:26:36
URL: http://michaelaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: