Hos veterinären.

Då var vi till veterinären med Kaxe idag. Vi behövde inte vänta något, utan kom in på en gång, det var skönt!
När veterinären kom in lät det nästan soom att hon tyckte knölen var större än vad hon hade förväntat sig...det känns som att mång tror att det inte är någon större fara med mina hundar, bara som att matte är nojjig igen... ;) Men bättre att åka in någon gång för mycket!
Hur som helst. Kaxe fick en spruta så att han kunde sussa gott medans de skulle sticka hål på knölen och se vad som rann ut.... Men det kom inget annat än blod...ganska mycket blod... Men blodet såg fint ut. Så vi skulle avvakta och komma tillbaka på fredag igen. För om det är en infektion som han har i kroppen, och detta är början till en "varböld" så bör det finnas var i den på Fredag. Det han har nu är kanske bara en början på en böld... Men finns inget var i den på Fredag så ska de skicka oss vidare till Skara så vi får göra ett ultraljud på knölen för att se vad som finns i. Då kan det vara så att det är lymfkörteln som krånglar, men då brukar blodet inte vara så "fint" utan mer vätskigt. Eller så kan bölder vara en tumör, men det var högst osannorligt eftersom den har blivit så stor på bara ett dygn....
Bara till att vänta på att det ska bli Fredag då.... Hmm...evig lång väntan känner jag! Skulle han bli sämre, få feber, bli hängig, sluta äta o.s.v så skulle vi ju givetvis åka in tidigare.
Här ligger Kaxe och börjar slumra till riktigt gott...


Pappa läste Bamse för Wilma och Kaxe.


Nu har vi kommit hem. Kaxe är groggy och jätte trött! Fick mattes täcke att ligga på, och ikväll och inatt ska han verkligen få vara ifred för de andra hundarna, han behöver lugn och ro! Tur att jag jobbar kväll och nätter denna vecka, för han blir inget ensam alls!


Lilla  hjärtat!!!


Rakad och fin runt knölen. De hittade inget märke någon stans, varken i munnen eller utanför... Men om det är en infektion så kan det vara så att han kanske har haft ett litet sår i gommen tex. och att detta växt igen, men det har blivit en infektion i kroppen...... Nu har han dock rivit sig lite på knölen, det kliar väl. Men håller jag honom under uppsikt så ska det väl gå. Jag har en dumstrut från Bosse här hemma, men vill helst inte ha dessa på. Min älskade Bosse fick ju gå med en sån på i ett bra tag efter operationen, och jag fick lufta honom, torka hakan och halsen och torka av dumstrutet jääte, jätte ofta, och ändå var den bara fuktig och han varm och blöt.... Gillar dem inte alls!




Ja, vissa ska ha sån otur med hundarna, men,men...man får se det som så ,att mina hundar har ett aktivt liv, de busar med andra hundar, de går mycket bland snår och mossiga marker, de kan skada sig både här och där. Men de lever också livet! Och jag tror att de trivs med det ;)
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Teija

Men usch vilken jobbig vecka det blir för er. Detta väntandet. Ska hålla tummarna att det är helt ofarligt och att det ger sig...

Visst är de söta när de ligger där hos veterinären helt slocknade.

Ja, helt klart är det bättre att åka till vet en gång för mkt. Man vet ju aldrig.

Det sista du skriver här... Kan bara hålla med dig. Bättre att de får springa o busa i skog o mark medans de lever. Jag tror också att de tycker att det är LIVET :)

Säger bara det..stackars hundar som bara får en liten asfaltspromenad runt kvarteret för att matte/husse inte orkar ta sig till skogen.

Ha det så gott nu med er

KRAM, KRAM

2008-11-17 | 17:14:13
URL: http://fevites.se
Postat av: Alexandra

Så tråkigt du inte kan skriva i min blogg men dina goa rader är lika välkomna i gästboken ist =) Men va jobbigt med Kaxe :S håller med dig att vissa drabbas jämt, se på mig HAHAH jag e hellre en kyckling mamma än skiter i det. Å håller med fullständigt att aktiva vovvar är lyckliga vovvar även om jag ibl vill ha det där vadderade skyddsrummet hihihhihi. Håller tummen för er nu. Kramis

2008-11-17 | 19:08:15
Postat av: Nancy66

Ohh, stackars Kaxe,,,hoppas nu det ger med sig snarast,,,,

2008-11-17 | 20:53:31
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Kathi

Hej!

Men stackars Kaxe, och stackars dig att inte veta vad det är. Man blir ju rädd så klart när hunden plötsligt har en stor knöl på halsen. Håller tummarna för er på fredag!

Kram Kathi

Tack för gullig kommentar förresten!

2008-11-17 | 22:40:58
URL: http://kraljicamira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: