081126

KL: 08.10

God morgon! Igår låg jag och slöa lite i soffan efter maten. Tommy gav Wilma vällingen och läste saga för henne. Jag låg och lyssnade...och blev tröttare :) Så jag sa god natt till lilla tjejen runt halv åtta, och sen skulle jag bara vila lite i soffan ;) Det blidde inte så, jag somnade riktigt gött där. Tommy väckte mig rint nio, och då hasa jag mig ända till sängen :)
Så när Wilma vaknade 7.30 idag, var jag riktigt utsövd :)
Jag har lite pepparkaksdeg hemma, så jag och Wilma ska nog baka lite sen. Snön är fortfarande kvar, så ut och åka pulka är ett måste! Sen är det försäljning i bygdegåden i kväll, börjar vid 19-tiden. Tydligen en internett affär som ska sälja lite här....ska bli kul att kika runt på, de skulle ha allt....mmm, undra om det är heminredning då?!
Baron och kaxe skuttade ut så glatt här för en stund sen. De trode väl aldrig att de skulle få komma ut.....hehehe, hvart i åtta var hon innan de kom ut....sovmorgon för dem med :p
Men lilla Tarzan han har krypit ner i min säng, eller om han har lagt sig hos Tommy nu kanske.... Tommy är hemma från jobbet, huvudvärk.... Men han var i Uddevalla igår, skulle på ett möte. an körde själv dit, hade lite svårt att hitta, och var lite nervös inför mötet...så det är väl spänningshuvudvärk...
otade lilla söta Tarzan och Baron igår. De sover jämt i Wilmas säng nu, bara den är ledig. Men så länge Wilma tycker att det är OK, så gör jag det med ;)




KL 10.35

Nu har jag och Wilma städat upp lite här hemma, och sen gjorde vi pepparkakor :)
Inte lätt att kavla deg som bara vill fastna :)


Men att trycka ut kakorna går ju lite lättare...




Vad man känner igen det där med att baka pepparkokor från att man själv var liten. Nu står jag som mamma och mormor, när jag och Karro var små. "Du får kavla mer Wilma, ännu mer, degen ska vara tunnare....Kavla mera..." Det var ett evigt kavlande tyckte man :p
Jag tror att vi ska fika på kakorna nu, och sen pälsar vi på oss och går ut. Ser på vägen att asfalten börjar synas...så snart är väl snön borta igen :( Men idag kan vi säkert göra en STOR snögubbe ;)

KL 18.10

På förmiddagen så var vi ute lite i trädgården och lekte i den lilla snön som är kvar....
Tarzan var med ut..


Wilma och lilla Tarzan.


Sen gjorde vi en jätte fin snögubbe... Wilma döpte den till Oskar...


Tröja å allt fick han ;)

Wilma busar för fullt.




Efter en stund la hon sig så sött här vid stenmuren...hon skulle vila en stund ;) Klart, man blir ju trött av buset :)


Oj,oj,oj! Här har det vart full rulle under eftermiddagen! Först åkte vi till Tidaholm, jag skulle köpa porslinsfärg, men de hade ingen :( Hittade och köpte istället en mega go luvis som jag nog kommer att bo i under vintern ;) Den fanns dock bara som minst i storlek M, så jag kan verkligen bo i den....men det viktigaste är att kläderna är sköna! Sen blev det en fika, innan vi drog vidare till Skara och slöjd detaljer. Där fann jag min stackars färg, efter det åkte vi till Jula och handlade lite, och sen for vi vidare till Skövde. Hoppade in på Granngården för att köpa kanin och hundmat, och sen en sväng till ÖB för jag behövde 10 vita muggar, som nu ska målas :p
Kom hem för en stund sendan, då gjorde jag mat. Och nu är jag trött och seg efter allt shoppande och efter maten, så nu ska jag sätta mig och ta en kaffe innan jag går med lilla Kaxe busen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: