081125 SNÖ!!!!!!!!!!!!!

KL13.55
Jag och Wilma tog med oss bobben ut och begav oss iväg till grusgropen :)


Här var det lite jobbigt för mamma att dra....men skam den som ger sig ;)


Äntligen! Här är grusgropen!


Vi åkte lite i backarna som var där, sen hade vi snöbollskrig, gjorde snöänglar, rullade oss i snön...
och här är våran MINI snögubbe :) Gick inte att göra någon större, då vi inte har någon kramsnö :)


Tjohoo!






Här gör Wilma en snöängel.


Det är tufft för dessa små ben att klättra upp för backarna, som vi sedan ska åka ner för :)




Här är grusgropen, och den lilla toppaluvan i backen är Wilma :)


När vi gick lite längre bort i gropen, pekade Wilma på himlen och sa: Titta, där är samma himmel som Nalle Phu har :) Jo, det var ju en fin himmel som vi såg :)


Nu är vi hemma på åkern. Wilma vilar sina små ben lite ;)


Kaxe och Tarzan var med. Tarzan fick jag inget kort på, han var för snabb för kameran.... Men här är Kaxe killen.


Snön var ju super god och kul!


Jag är helt SLUT! Vi har vart ute i snön i nästan tre timmar. Men Wilma är inget trött alls :) Sicken energi! Får ta och stoppa i mig lite mat, sen går vi väl ut igen :p
Tar med ett kort på Wilma från igår. Hon ser SÅ MYSIG ut! Ligger i en fotölj och vilar :)


KL 17.30

Jag och Wilma har vart ute lite igen....
Sniff,sniff,sniff...matte tycker att jag påminner henne om en struts?!


Hörde jag något tro???


Han ser lite bättre ut på denna sidan när svullnaden gått ner...men knölen är ju som sagt kvar...


Min lilla söta Wilmis!


Sen tog vi med oss Baron till Dammen...


Gunga nu? Jo, visst går det!


När vi kom tillbaka hem va Samuel och Märta hemma, så då gick vi över till dem och åkte pulka. Kul för barnen att åka pulka och busa i snön tillsammans! Samuel tyckte lite synd om Wilma, för hon blev så liten i snön och syntes knappt ;)
Wilma lånade kameran när vi kom hem :)
Ett litet kort på Tarzan :)

Och ett kort på sig själv...


SÖTIS!
Nu kommer strax Tommy hem, så då ska vi äta lite.... Ush, jag är helt slut efter allt bus i snön ;)
Lite varm choklad vore ju inte helt fel....en stor filt och en bra film...så får det nog bli ikväll ;)
Ha det gott! Nu ska jag ta hand om Wilma och Kaxe. Baron och tarzan sussar gott i Wilmas säng...igen ;)

Kommentarer
Postat av: Teija

Hej

Men jisses vilken massa snö ni fått!!!!! Vi fick pytte lite igår. Fast jag föredrar nog barmark. Fast skulle det komma mkt snö så är det fint och hundarna håller sig renare.

Så bra att det blir bättre o bättre med Kaxe. Håller mina tummar än :))

Ha det nu jätte mysigt i snön med de dina.

Många kramar från oss här i söder :))

2008-11-25 | 20:25:04
URL: http://fevites.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: