081123

KL 07.10 God morgon!
Jag somnade ifrån filmen igår...såg fram till andra reklamen, sen förflyttade man sig till sovrummet för att se klart filmen i sängen...men då vet man ju närstan hur det slutar :p Zzzzz!
Wilma vaknade 06.30 idag, hon är så söt. Kommer in i rummet och ser en liten yrvaken Wilma i sängen. "Mamma, det är fortfarande mörkt ute, men jag vill inte sova ändå..." var det första hon sa :) Det är faktiskt morgon nu, även om det är mörkt ute, så vi kan allt gå upp nu fick jag säga...fast jag hade ju inte tackat nej till att sova lite till ;) Sen fick jag vira täcket runt henne, så hon såg ut som en liten fjärilslarv när jag bar ut henne till soffan ;)
Kaxe var så glad när jag vaknade, rusade ut och kissade, jag öppnade hundgården, släppte in Baron och hällde upp mat till dem...och sen väntade jag...för Kaxe han kissade ett bra tag till... Stackarn! Han kunde ju väckt mig om han var så kissenödig...men han kanske inte kände det om han sov...hoppas jag. 
Jag undrar jag vad man ska hitta på idag. Har startat en tvättmaskin, och ska strax städa upp lite. Tommy har sovmorgon idag. Hoppas väl på att vi åker ut i skogen sen när han kryper upp ur sängen :)
Tarzan har inte heller vaknat än, han har ju visserligen sovmorgon varje dag...om han får ;) Wilma sitter nu intill han i soffan och lägger filtar över honom :) Då myser han! 
KL 09.30
Jaha...nu har jag och Wilma städat lite. Sen fixade vi en liten mer stadig frukost, och Wilma drog upp Tommy nu oxå :)
Lilla Wilma vill göra sin egen frukost, hon kan ju själv ;)
Inte alla som vill bli fotade på morgonen...men, det tar jag ingen häsnyn till :)
Lilla Tarzan och Missan fick kasslerbitar som var kvar i kylen.... Mumsig frukost det ;)
Fick Missan mer??? Mitt är ju redan slut :(
Tarzans nya plats är vid elementet i köket, det värmer väl gött där...så jag flyttade bädden dit, såg så hårt ut på golvet....
Vi ska strax ut till skogen!!!! Vad myyysigt!

KL 16.15

Jag och Tarzan tog en liten promenad innan vi åkte till Loringaskogen.
Tarzan i en björk :)


Nu är vi med Baron i Loringaskogen. Kaxe fick stanna hemma. Han får lite kortare rundor nu eftersom han inte är helt frisk än...
Wilma, Tommy och en bit på Braon :)


Sööötis!!!!






Jag...


Wilma med världens största leende!


Här tyckte Wilma att Baron var lite för snöog, så hon borstar av han lite ;)


Fint med snö ute i naturen nu :)


Vackra Baron!


Mmmm! En chokladbit och varm Obo'y!


Tommy med det viktigaste på promenaden....kaffet ;)





Jag och lilla Wilma.







Jag och baron, här har vi just sprungit ett par meter, så jag är helt slut ;) Kondis??? -Ingen alls!


Wilma på bushumör, här fäller hon pappa!


Ger du dig?


Ja, jag ger mig ju! Hjälp mig upp!




Sööötis!


Tommy och Baron.


Wilma sitter och tittar upp på en grantopp högt där uppe....


Där har vi nämligen pappa....som ville vara barn igen och prova på att klättra...


Klättra?! Bättre att strosa runt på backen och smaka på snön!


När vi kom hem så gick jag och Kaxe ut på en gång.
Jag och Kaxe i grusgropen.



Kaxe på lite bushumör :)


Lilla Kaxe.


Han är så pigg idag så. Förutom knölen så märker jag ingen skillnad mot vad han brukar vara. Gött!
När jag och Kaxe kom hem låg Baron och vilade ut efter promenaden :)


Jag har vilat. Skulle ligga en stund, som blev en timme :p Men,men...nu är jag uppe igen. Wilma duschar här nu, så jag ska ta och hänga upp en tvätt, och starta en ny. Sen ska jag ta en underbart god kopp kaffe. Och därefter ska vi nog ta och baka pepparkakor här...Mumma det!

KL 19.15

Nu har vi gjort pepparkakor här. Tyvärr var det slut på florsocker här...så det blev ingen glasyr på dem :(
Wilma ville dricka lite glögg innan vi bakade....det bästa med vintern, GLÖGGEN! Mmmmm! Tycker iaf jag. Eller vad säger du Karro? Du har väl glögg hemma? hahaha! Förlåt! (Ett internt skämt... När jag frågade syrran en vinter om hon hade glögg hemma, så ställer hon sig och gapar och visar sina framtänder så tjusigt, samtidigt som hon säger " ja, vad då,då?" hahahaha! Det är skillnad på glögg och glugg :) Tycker om dig syrran!


Nu börjas det bakas här :) Degen är ju godast såklart...jag och Wilma har väl ont i magen i morgon kan jag tro....
Det var ju vi två som åt upp halva degen...nästan ;)


Wilma äter deg, och Tommy gör pepparkakshus...







Det lilla,lilla mini pepparkakshuset :)



Mmmm! Vad det luktar gott här. Nu när jag är så redig och INTE tigger, kanske jag får min belöning sen ;)



Nu har Wilma nästan somnat. Så när hon gjort det ska jag ta ut Tarzan. De andra har fått sin mat nu, de är i hundgården en stund och ska strax få springa lite i trädgården. Sen går ju "sanningens ögonblick" ikväll, ett måste. Hoppas det inte går en bra film. För jag borde läsa "Det ska bli mig ett sant nöje att döda dig" med magdalena Graaf. En skoluppgift jag har. Och den boken är jag SÅ sugen på att läsa! Tårarna kommer väl säkert antar jag!
Jag ska skrubba det lilla pyret, Tarzan, ren och fin med. Kaxe struntar jag i, kom ju på att han kanske inte vill bli tvättat just nu när han just blivit bättre.....skadar ju inte att vänta någon dag...
Ha det gott! Kramen!

Kommentarer
Postat av: Monika ,Buster och Ina

Hej,vilka härliga vinterbilder..vad snö ni har då..fuskigt.Vi har bara kallt här -5gr.Men jag är glad för kylan,hårt i backen då,inga leriga tassar.Skönt att Kaxe är så bra,ser så pigg ut,lilla Kaxe.Kortet på Baron i skogsgläntan ,jättefint.Ha en fin kväll,mumma med pepparkakor,blir här nästa vecka och lussebullar..Kramar från oss..

2008-11-23 | 17:05:15
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Karolina

Det var fina vinterbilder. Vi (jag björn o gunde) var oxå i skogen idag. Så härligt o underbart väder idag!!!. Ha det så bra så syns vi kanske ngn dag. Krama Wilma från mig, saknar henne. Kramar från oss i finnaboda

2008-11-23 | 18:04:01
Postat av: Tommy

Riktigt bra dag det här!!! Det svajade bra där uppe i grantoppen, Hoppas att det kommer mera snö snart så vi kan åka lite pulka, barnasinnet sitter kvar länge länge,,,,eller hur? puss

2008-11-23 | 18:50:25
URL: http://abrahamsson.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: