081122

Kl 16.00
Hej! Nu har jag sovit en stund. Gick sen ner till bygdegården för att se mina vänner Marie och Glenn från Skövdes musikteater förening. De spelade en massa pjäser från Astrid Lindgrens alla underbara sagor. Det var jätte roligt för alla barnen, och för en annen ;) Fiskdamm, lotteri och fika hade de där idag oxå. Vi vann en tomte på lotteriet :p Kul när det händer lite i bygda ;)
Jag har inte vart med hundarna än. Tommy tycker att Kaxe är lite piggare idag...så jag hoppas att det är så. Ska ta mig en kopp kaffe nu, och sen ska jag ge mig ut på promenad med doggsen. Traskar in senare med kort från teatern, och på mina vovvar :)
Kl 19.17
Har vart ute med Kaxe och Baron nu. Tyckte lite synd om Tarzan i busvädret, så han har rastats lite utanför bara...
Kaxe är en aning piggare, och jag funderar på om knölen kanske har gått ner lite...men jag är inte helt säker. Han fick kväljningar när vi var ute och gick, så jag gick inte långt med honom. Vet inte om han blir andfådd nu när han inte är helt OK, eller om den kyliga lyften kan göra att han fick dem nu...eller om knölen trycker mer, och mer så att han får det jobbigare. Inne har han inte ulkat sig något än...
Jag och Baron gick en bit på landsvägen och tillbaka idag. Jag är sååå trött, så jag orka inte vara ute i det kalla för länge.... Men han är så nöjd för allt Baron, och han är inte den som tigger om att få vara ute i kylan ;)
Jag ska tempa Kaxe ikväll igen. Hoppas att febern ger sig!
Här kommer ett par bilder från teatern:
Karl-Alfred hälsar alla välkommna!
Pippa, Annika och Tommy, och en vän.
Karlsson på taket, det var Glenn som spelade världens bästa Karlsson.
Madicken.
Lilla Ida, Emil var oxå med sen.
Rasmus på luffen..
Publiken :)
Och alla som gjorde teatern, utom Marie, som stod vid sidan av nu...såklart :(
Här fiskas det, Per-Anders hjälper barnen att få napp :)
JIPPI!!!! Pennor!
Samuel provar oxå lyckan :)
Och lilla Märta oxå :)
Jag fotade lite från jobbet inatt...på snön som kom...
Vackert! Det lyser upp så fint!!!
Hoppsan hejsan, Maria fastnade visst oxå på kort :)
Och ett litet kort på llla gubben :)
Ska kanske ta och skrubba Baron blank å finer ;) Sen går "The Game" på teven ikväll, den vill jag se...en bra film det ;)
Kl 21.05
Jag har nu tempat Kaxe, han hade bara 38,9 i temp nu, så nu är den ju nästan normal :D Jag vet inte riktigt om jag tycker att själva knölen har ändrat storlek, men han är inte svullen runt knölen idag. Läpparna är lika tjocka på båda sidor nu, och bakom knölen mot örat, så är han inte heller svullen längre. Så detta känns ju TOPPEN! Nu börjar man se resultat! Jag vet inte varför han ulka när vi var ute, är det knölen som trycker på något invärtes, eller kan det bara vara så att den kalla luften och blåsten får det att kännas i halsen på honom. Man vet ju själv hur det är att andas kall luft när man är förkyld.... Han är oxå piggare idag, och det är ju TOPPEN!!!! Min lilla, gosiga, underbara, plutt! Nu börjar du nog ändå bli bättre!!!! Jag undrar forfarande VAD knölen är för något, men om jag nu allrdig skulle få reda på det, så vad gör det? Bara den försvinner och han mår bra!!!
Lilla Baron ligger här i soffan, med Tarzan intill sig. Baron luktar nybadad...Mmmmm! Tycker matte ;) Öronen är rensade och klorna klippta. Hinner jag så ska jag ta de andra två i morgon. Tycker att rena hundar är underbart, det är inte alla som uppskattar att en stor sankt bernhard kommer fram och dreglar ner dem, och är de dessutom skitiga så är ju minen inte bättre på den drabbade :p Så rena hundar är A och O....
Kaxe är ju en kelgris, så som Baron :) Inne hos veterinären i väntrummet stannade han vid första bästa tjej som satt på en stol och väntade på sin hund. Han la huvudet i knät på henne och tittade bedjande med sina söööta ögon. Det gick så fort, så jag bad om ursäkt och frågade om det var OK att han ville kela lite med henne en stund. Hon skrattade och sa att det var inga problem alls, och Kaxe han njöt så av klapparna hon gav. Och tjejen sa till mig flera gånger att hon tyckte han var en så go hund, en typisk sankt bernhard (så som hon föreställt dem :))) När jag gick så kom hon ut till kassan och gav han en sissta klapp :) En liten charmknutte ;)
Nu ska vi äta lite, och titta på film. Ha det gott! Kram!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Så skönt att läsa att du ser små resultat =) åt rätt håll...hoppas det fortsätter så. Madicken kalla dom mig som liten hahahha vi var riktigt lika, synd jag inte har scanner skulle du få se. Stora bäver framtänder HAAHHAHAHHAH. Kram från mig

2008-11-22 | 22:27:43
Postat av: Nancy66

Kul att teatern var uppskattad, här åkte vi i stället och åkte pulka alla, ville inte vara inne bland massa folk nu när jag varit lite krasslig. Men känner mig bra idag,,,,

2008-11-23 | 13:18:16
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: